יומן חב״ד כ"ג ניסן ה׳תש״ף
דברי ימי חב״ד
+
+
+
אירועי היום
+
+
+
+
+
+
מנהגי ספירת העומר - כ"ג ניסן
מנהגי ימי הספירה:
נישואין: אין נושאים נשים בין פסח לעצרת, לפי שהם ימי דין ומתאבלים בהם על עשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו בימים אלו.
בדבר נישואין בל"ג בעומר – משנה אחרונה ומעשה רב שעושים גם בליל ל"ג בעומר.
בדבר נישואין בשלושת ימי הגבלה – בשנים עברו העדיף הרבי לדחות זאת לאסרו-חג של שבועות, אך בשנים האחרונות, כשביטל את ההגבלות שבתאריכים כידוע, התיר והסכים לערוך נישואין אז, וכן הורה הרה"ג רז"ש דבורקין ע"ה למעשה.
מותר לעשות שידוכים וסעודת-שידוכים בלא ריקודים, מחולות וכלי-זמר. מותר לערוך סעודות-רשות, אבל בלי "ריקודים, מחולות ושמחות יתרות". אין להקל בזה בערב שבת-קודש ובמוצאי שבת-קודש יותר מבשאר ימי השבוע. עם זאת, נהגו להתוועד ולזמר ניגונים חסידיים בפה ואף בהשמעת מוזיקה מוקלטת, ואף ה'מחולות' שבהתוועדות אין אוסרים.
הכנסת ספר-תורה מתירים גם בתופים ובמחולות, כנהוג.
תספורת: על-פי האריז"ל, אין מסתפרים, גם בעלי ברית, ואפילו בל"ג בעומר, עד ערב שבועות [בשנה זו – עד ערב שבת שלפניו]. נהוג לחנך בעניין זה גם את הקטנים.
תספורת מצווה לבני שלוש: מי שיום-הולדתם חל עד ל"ג בעומר – יעשוה בל"ג בעומ לחץ להמשך...
נישואין: אין נושאים נשים בין פסח לעצרת, לפי שהם ימי דין ומתאבלים בהם על עשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו בימים אלו.
בדבר נישואין בל"ג בעומר – משנה אחרונה ומעשה רב שעושים גם בליל ל"ג בעומר.
בדבר נישואין בשלושת ימי הגבלה – בשנים עברו העדיף הרבי לדחות זאת לאסרו-חג של שבועות, אך בשנים האחרונות, כשביטל את ההגבלות שבתאריכים כידוע, התיר והסכים לערוך נישואין אז, וכן הורה הרה"ג רז"ש דבורקין ע"ה למעשה.
מותר לעשות שידוכים וסעודת-שידוכים בלא ריקודים, מחולות וכלי-זמר. מותר לערוך סעודות-רשות, אבל בלי "ריקודים, מחולות ושמחות יתרות". אין להקל בזה בערב שבת-קודש ובמוצאי שבת-קודש יותר מבשאר ימי השבוע. עם זאת, נהגו להתוועד ולזמר ניגונים חסידיים בפה ואף בהשמעת מוזיקה מוקלטת, ואף ה'מחולות' שבהתוועדות אין אוסרים.
הכנסת ספר-תורה מתירים גם בתופים ובמחולות, כנהוג.
תספורת: על-פי האריז"ל, אין מסתפרים, גם בעלי ברית, ואפילו בל"ג בעומר, עד ערב שבועות [בשנה זו – עד ערב שבת שלפניו]. נהוג לחנך בעניין זה גם את הקטנים.
תספורת מצווה לבני שלוש: מי שיום-הולדתם חל עד ל"ג בעומר – יעשוה בל"ג בעומ לחץ להמשך...
מנהגי ימי הספירה:
נישואין: אין נושאים נשים בין פסח לעצרת, לפי שהם ימי דין ומתאבלים בהם על עשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו בימים אלו.
בדבר נישואין בל"ג בעומר – משנה אחרונה ומעשה רב שעושים גם בליל ל"ג בעומר.
בדבר נישואין בשלושת ימי הגבלה – בשנים עברו העדיף הרבי לדחות זאת לאסרו-חג של שבועות, אך בשנים האחרונות, כשביטל את ההגבלות שבתאריכים כידוע, התיר והסכים לערוך נישואין אז, וכן הורה הרה"ג רז"ש דבורקין ע"ה למעשה.
מותר לעשות שידוכים וסעודת-שידוכים בלא ריקודים, מחולות וכלי-זמר. מותר לערוך סעודות-רשות, אבל בלי "ריקודים, מחולות ושמחות יתרות". אין להקל בזה בערב שבת-קודש ובמוצאי שבת-קודש יותר מבשאר ימי השבוע. עם זאת, נהגו להתוועד ולזמר ניגונים חסידיים בפה ואף בהשמעת מוזיקה מוקלטת, ואף ה'מחולות' שבהתוועדות אין אוסרים.
הכנסת ספר-תורה מתירים גם בתופים ובמחולות, כנהוג.
תספורת: על-פי האריז"ל, אין מסתפרים, גם בעלי ברית, ואפילו בל"ג בעומר, עד ערב שבועות [בשנה זו – עד ערב שבת שלפניו]. נהוג לחנך בעניין זה גם את הקטנים.
תספורת מצווה לבני שלוש: מי שיום-הולדתם חל עד ל"ג בעומר – יעשוה בל"ג בעומר (ואם אפשר – במירון), ואלה שנולדו אחריו – בערב חג השבועות [בשנה זו – ערב שבת שלפניו], אבל אין להקדים התספורת לל"ג בעומר לפני מלאות לילד שלוש שנים.
אם הגיע הילד לגיל זה לפני הפסח, אין לדחות התספורת (והתחלת החינוך) עד ל"ג בעומר, ולכל היותר יכול לסיים התספורת בל"ג בעומר. את שאר ענייני חינוך הילד (להרגילו בנשיאת טלית-קטן, ברכות-השחר, ברכת-המזון וקריאת-שמע שעל המיטה) יעשו כבר בהגיעו לגיל שלוש.
כינוס תורה: כ"ק אדמו"ר הנהיג, זה כמה שנים, שבהמשך ובסמיכות לחג הפסח יארגנו 'כינוס תורה', מיד לאחר החג ובאופן שיוכלו להגיע אליו גם מרחוק, שבו כמה וכמה שקלא וטריא ומפלפלים בדברי תורה, כי בהמשך לחג הפסח מתחיל מחדש העניין ד'משה קיבל תורה מסיני' תורה שבכתב ותורה שבעל-פה וכל מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש, וממילא זהו הזמן המתאים להוסיף בלימוד התורה...
"וכדי להוסיף בזה, כדאי לעורר יהודים בכל מקום ומקום האפשרי, שדבר נכון וטוב מאוד שיערכו 'כינוס תורה' בימים אלו בשבוע זה, או על-כל-פנים בשבת הבאה, או בימים שלאחרי זה (בכל מקום – לפי תנאי המקום והזמן). ובמקומות שעורכים כבר כינוס תורה – יוסיפו בזה, בכמות ובאיכות...
"תכלית הכינוסים היא גם 'והעמידו תלמידים הרבה', ואחד האמצעים להבטיח זאת הוא על-ידי הדפסת הנאמר בכינוסים ('בקלף נאה ודיו נאה')".
תספורת: מותר לאישה לספר בימי הספירה את השערות היוצאות מחוץ לכיסוי-הראש שאינה יכולה לכסותן. מריטת שער הגבות, הריסים והרגליים אינה נחשבת תספורת.
שהחיינו: נוהגים שאין מברכים שהחיינו (מלבד על פדיון-הבן ובכל דבר שעלולים להחמיץ) בימי הספירה. אך בשבת ובל"ג בעומר – מברכים.
מלאכה: נוהגים אנשים ונשים שלא לעשות מלאכה כל ימי הספירה משקיעת החמה ואילך, עד לאחר הספירה (וזו סיבה נוספת שגם הנשים יספרו ספירת-העומר).
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
נישואין: אין נושאים נשים בין פסח לעצרת, לפי שהם ימי דין ומתאבלים בהם על עשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו בימים אלו.
בדבר נישואין בל"ג בעומר – משנה אחרונה ומעשה רב שעושים גם בליל ל"ג בעומר.
בדבר נישואין בשלושת ימי הגבלה – בשנים עברו העדיף הרבי לדחות זאת לאסרו-חג של שבועות, אך בשנים האחרונות, כשביטל את ההגבלות שבתאריכים כידוע, התיר והסכים לערוך נישואין אז, וכן הורה הרה"ג רז"ש דבורקין ע"ה למעשה.
מותר לעשות שידוכים וסעודת-שידוכים בלא ריקודים, מחולות וכלי-זמר. מותר לערוך סעודות-רשות, אבל בלי "ריקודים, מחולות ושמחות יתרות". אין להקל בזה בערב שבת-קודש ובמוצאי שבת-קודש יותר מבשאר ימי השבוע. עם זאת, נהגו להתוועד ולזמר ניגונים חסידיים בפה ואף בהשמעת מוזיקה מוקלטת, ואף ה'מחולות' שבהתוועדות אין אוסרים.
הכנסת ספר-תורה מתירים גם בתופים ובמחולות, כנהוג.
תספורת: על-פי האריז"ל, אין מסתפרים, גם בעלי ברית, ואפילו בל"ג בעומר, עד ערב שבועות [בשנה זו – עד ערב שבת שלפניו]. נהוג לחנך בעניין זה גם את הקטנים.
תספורת מצווה לבני שלוש: מי שיום-הולדתם חל עד ל"ג בעומר – יעשוה בל"ג בעומר (ואם אפשר – במירון), ואלה שנולדו אחריו – בערב חג השבועות [בשנה זו – ערב שבת שלפניו], אבל אין להקדים התספורת לל"ג בעומר לפני מלאות לילד שלוש שנים.
אם הגיע הילד לגיל זה לפני הפסח, אין לדחות התספורת (והתחלת החינוך) עד ל"ג בעומר, ולכל היותר יכול לסיים התספורת בל"ג בעומר. את שאר ענייני חינוך הילד (להרגילו בנשיאת טלית-קטן, ברכות-השחר, ברכת-המזון וקריאת-שמע שעל המיטה) יעשו כבר בהגיעו לגיל שלוש.
כינוס תורה: כ"ק אדמו"ר הנהיג, זה כמה שנים, שבהמשך ובסמיכות לחג הפסח יארגנו 'כינוס תורה', מיד לאחר החג ובאופן שיוכלו להגיע אליו גם מרחוק, שבו כמה וכמה שקלא וטריא ומפלפלים בדברי תורה, כי בהמשך לחג הפסח מתחיל מחדש העניין ד'משה קיבל תורה מסיני' תורה שבכתב ותורה שבעל-פה וכל מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש, וממילא זהו הזמן המתאים להוסיף בלימוד התורה...
"וכדי להוסיף בזה, כדאי לעורר יהודים בכל מקום ומקום האפשרי, שדבר נכון וטוב מאוד שיערכו 'כינוס תורה' בימים אלו בשבוע זה, או על-כל-פנים בשבת הבאה, או בימים שלאחרי זה (בכל מקום – לפי תנאי המקום והזמן). ובמקומות שעורכים כבר כינוס תורה – יוסיפו בזה, בכמות ובאיכות...
"תכלית הכינוסים היא גם 'והעמידו תלמידים הרבה', ואחד האמצעים להבטיח זאת הוא על-ידי הדפסת הנאמר בכינוסים ('בקלף נאה ודיו נאה')".
תספורת: מותר לאישה לספר בימי הספירה את השערות היוצאות מחוץ לכיסוי-הראש שאינה יכולה לכסותן. מריטת שער הגבות, הריסים והרגליים אינה נחשבת תספורת.
שהחיינו: נוהגים שאין מברכים שהחיינו (מלבד על פדיון-הבן ובכל דבר שעלולים להחמיץ) בימי הספירה. אך בשבת ובל"ג בעומר – מברכים.
מלאכה: נוהגים אנשים ונשים שלא לעשות מלאכה כל ימי הספירה משקיעת החמה ואילך, עד לאחר הספירה (וזו סיבה נוספת שגם הנשים יספרו ספירת-העומר).
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
סגור
מרת
סאניא גורקאוו
ע״ה
תשס"ב, מונטיפיורי, ניו יורק
x
מרת סאניא גורקאוו
ע״ה
תשס"ב, מונטיפיורי, ניו יורק
בת הרב חיים אליעזר גורקאוו כל חיי עמדה לימין בעלה בעבודת השליחות של כ"ק אדמו"רמוהריי"צ וכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו
נפטרה בשנת התשס"ב מונטיפיורי, ניו יורק
הרה"ח
משה קדנר
ע״ה
תשע"א, הר המנוחות
x
הרה"ח משה קדנר
ע״ה
תשע"א, הר המנוחות
הותיר אחריו: אישה - הגב לורי קדנר, ושמונה ילדים: ר' שלום בער קדנר (ארה"ב), ר' זאב קדנר (קראון הייטס) הגב נחמה ליכטינשטיין (רוצ'סטר, ניו יורק), הגב שורי פוקס (קראון הייטס), הגב מלכי שטיינברג (צפת), ר' לוי קדנר (ישראל), הגב חני שפינדלר (מונטריאול), ור' שניאור קדנר (שליח בדבנפורט, איווה)
הרה"ח
חנוך הענדל דייטש
ע״ה
תשס"ג, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח חנוך הענדל דייטש
ע״ה
תשס"ג, מונטיפיורי, ניו יורק
בן הרב מנחם מענדל דייטש
נפטר בשנת התשס"ג מונטיפיורי, ניו יורק
הרה"ח
אליהו גרין
ע״ה
תשנ"ד, מונטריאול
x
הרה"ח אליהו גרין
ע״ה
תשנ"ד, מונטריאול
בן הרב אברהם אהרן גרין יקר רוח ומעורב עם הבריות לב טוב ושמח ובעל מדות טובות העמיד דוד ישרים יבורך
נפטר במיטב שנותיו בשנת התשנ"ד מונטריאול
הרה"ח
יוסף יצחק אלטיין
ע״ה
תש"ס, הר המנוחות
x
הרה"ח יוסף יצחק אלטיין
ע״ה
תש"ס, הר המנוחות
בן הרב מרדכי דוב אלטיין. למד תורה מתוך יסורים נוראים לעשות רצון אבינו שבשמים זכה לברכות וקירובים מיוחדים מכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.
נפטר בשנת התש"ס הר המנוחות
מרת
שרה וולוסוב
ע״ה
תש"ע, מונטיפיורי, ניו יורק
x
מרת שרה וולוסוב
ע״ה
תש"ע, מונטיפיורי, ניו יורק
הותירה אחריה דור של שלוחים ושלוחות: הגב מרים רוזנבלום שליחה בפיטסבורג, הרב יוסף יצחק וולסוב השליח ורבה של רמת ישי, הרב חיים וולוסוב שליח במסצ'וסטס, הרב מענדל וולסוב מקראון הייטס, והגב ציפי סימפסון מקראון הייטס
הרה'ח הר''ר
יעקב זלמן בלויא
ע״ה
תשס"ב, הר המנוחות
x
הרה'ח הר''ר יעקב זלמן בלויא
ע״ה
תשס"ב, הר המנוחות
בן הרב צבי בלויא ע"ה היה מחשובי אנ"ש בירושלים בצעירותו למד בישיבת תורת אמת לאחר נישואיו עם אחיינתו של המשפיע ר' שייע ליפקין זצ"ל שימש כגבאי ובעל תפילה בבית כנסת חב"ד בעל התניא במאה שערים וכשעבר לשכונת כרם אברהם בנה שם את בית כנסת הר צבי בו כיהן כגבאי ואף ייסד בו שיעורים לתורת החסידות.ר' יעקב זלמן היה סופר סת"ם מפורסם בירושלים ופעם שאל את הרבי כי ברצונו להפסיק ממלאכתו זאת כיון שכבר תש כוחו ענה לו הרבי "חסרים בירושלים סופרים ירא שמים ולכן תמשיך במלאכה זו" ואכן המשיך במלאכתו זו עד שנותיו האחרונות
נפטר בשנת תשס"ב מנ"כ בהר מנוחות