יומן חב״ד ט"ז ניסן ה׳תש״ף
דברי ימי חב״ד
+
+
+
אירועי היום
+
+
+
+
+
+
א' דחול המועד פסח - ט"ז ניסן
טוב לעשות בסעודה איזה דבר (דהיינו הוספה: באכילה, בניגון, ב'לחיים' או בכולם) זכר לסעודת אסתר שהייתה ביום זה, שבו נתלה המן.
"...ובהמשך למדובר על דבר "כיבוש" כל העולם כולו על-ידי הוספה ויגיעה בלימוד התורה וביתר שאת וביתר עוז – מהראוי ונכון וטוב אשר בימי חול-המועד פסח יוסיף כל אחד ואחד בעסק התורה, הן בלימודו הוא והן בנוגע לזולת: להשתדל עם כל מי שיכול לפעול עליו, שגם הוא יוסיף אומץ בלימודו בימים אלו ובהתאם להנ"ל. ופשיטא שעניין הנ"ל שייך במיוחד לתלמידי הישיבות, דגם בשאר הימים הרי "תורתם קבע" גם במובן כמות הזמן – עליהם מוטל חיוב מיוחד לנצל את כל ימי חול-המועד פסח הבא עלינו לטובה להוסיף בלימוד התורה ביתר שאת וביתר עז".
חינוך
בהוראת כ"ק רבותינו, אדמו"ר מוהריי"צ ונשיא דורנו, על המורים/ות לשמור קשר עם התלמידים/ות בימי חול-המועד.
מותר (ומצווה) לפתוח בית-ספר, ואם יש צורך – גם לכתוב, כדי להעסיק את התלמידים שלא יסתובבו ויבלו את זמנם בחוצות בימי חול-המועד.
חצי שעה לפני בין-השמשות מותר לטעום דבר-מה, אך אין להתחיל אפילו סעודה קטנה. עבר והתחיל בסעודה – אינו צריך להפסיק סעודתו, אבל אם התחיל בסעודה א לחץ להמשך...
"...ובהמשך למדובר על דבר "כיבוש" כל העולם כולו על-ידי הוספה ויגיעה בלימוד התורה וביתר שאת וביתר עוז – מהראוי ונכון וטוב אשר בימי חול-המועד פסח יוסיף כל אחד ואחד בעסק התורה, הן בלימודו הוא והן בנוגע לזולת: להשתדל עם כל מי שיכול לפעול עליו, שגם הוא יוסיף אומץ בלימודו בימים אלו ובהתאם להנ"ל. ופשיטא שעניין הנ"ל שייך במיוחד לתלמידי הישיבות, דגם בשאר הימים הרי "תורתם קבע" גם במובן כמות הזמן – עליהם מוטל חיוב מיוחד לנצל את כל ימי חול-המועד פסח הבא עלינו לטובה להוסיף בלימוד התורה ביתר שאת וביתר עז".
חינוך
בהוראת כ"ק רבותינו, אדמו"ר מוהריי"צ ונשיא דורנו, על המורים/ות לשמור קשר עם התלמידים/ות בימי חול-המועד.
מותר (ומצווה) לפתוח בית-ספר, ואם יש צורך – גם לכתוב, כדי להעסיק את התלמידים שלא יסתובבו ויבלו את זמנם בחוצות בימי חול-המועד.
חצי שעה לפני בין-השמשות מותר לטעום דבר-מה, אך אין להתחיל אפילו סעודה קטנה. עבר והתחיל בסעודה – אינו צריך להפסיק סעודתו, אבל אם התחיל בסעודה א לחץ להמשך...
טוב לעשות בסעודה איזה דבר (דהיינו הוספה: באכילה, בניגון, ב'לחיים' או בכולם) זכר לסעודת אסתר שהייתה ביום זה, שבו נתלה המן.
"...ובהמשך למדובר על דבר "כיבוש" כל העולם כולו על-ידי הוספה ויגיעה בלימוד התורה וביתר שאת וביתר עוז – מהראוי ונכון וטוב אשר בימי חול-המועד פסח יוסיף כל אחד ואחד בעסק התורה, הן בלימודו הוא והן בנוגע לזולת: להשתדל עם כל מי שיכול לפעול עליו, שגם הוא יוסיף אומץ בלימודו בימים אלו ובהתאם להנ"ל. ופשיטא שעניין הנ"ל שייך במיוחד לתלמידי הישיבות, דגם בשאר הימים הרי "תורתם קבע" גם במובן כמות הזמן – עליהם מוטל חיוב מיוחד לנצל את כל ימי חול-המועד פסח הבא עלינו לטובה להוסיף בלימוד התורה ביתר שאת וביתר עז".
חינוך
בהוראת כ"ק רבותינו, אדמו"ר מוהריי"צ ונשיא דורנו, על המורים/ות לשמור קשר עם התלמידים/ות בימי חול-המועד.
מותר (ומצווה) לפתוח בית-ספר, ואם יש צורך – גם לכתוב, כדי להעסיק את התלמידים שלא יסתובבו ויבלו את זמנם בחוצות בימי חול-המועד.
חצי שעה לפני בין-השמשות מותר לטעום דבר-מה, אך אין להתחיל אפילו סעודה קטנה. עבר והתחיל בסעודה – אינו צריך להפסיק סעודתו, אבל אם התחיל בסעודה אחרי שהגיע זמן הספירה צריך להפסיק בצאת הכוכבים ולספור באמצע סעודתו.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
"...ובהמשך למדובר על דבר "כיבוש" כל העולם כולו על-ידי הוספה ויגיעה בלימוד התורה וביתר שאת וביתר עוז – מהראוי ונכון וטוב אשר בימי חול-המועד פסח יוסיף כל אחד ואחד בעסק התורה, הן בלימודו הוא והן בנוגע לזולת: להשתדל עם כל מי שיכול לפעול עליו, שגם הוא יוסיף אומץ בלימודו בימים אלו ובהתאם להנ"ל. ופשיטא שעניין הנ"ל שייך במיוחד לתלמידי הישיבות, דגם בשאר הימים הרי "תורתם קבע" גם במובן כמות הזמן – עליהם מוטל חיוב מיוחד לנצל את כל ימי חול-המועד פסח הבא עלינו לטובה להוסיף בלימוד התורה ביתר שאת וביתר עז".
חינוך
בהוראת כ"ק רבותינו, אדמו"ר מוהריי"צ ונשיא דורנו, על המורים/ות לשמור קשר עם התלמידים/ות בימי חול-המועד.
מותר (ומצווה) לפתוח בית-ספר, ואם יש צורך – גם לכתוב, כדי להעסיק את התלמידים שלא יסתובבו ויבלו את זמנם בחוצות בימי חול-המועד.
חצי שעה לפני בין-השמשות מותר לטעום דבר-מה, אך אין להתחיל אפילו סעודה קטנה. עבר והתחיל בסעודה – אינו צריך להפסיק סעודתו, אבל אם התחיל בסעודה אחרי שהגיע זמן הספירה צריך להפסיק בצאת הכוכבים ולספור באמצע סעודתו.
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
סגור
יארצייט רבי מרדכי דב טווערסקי, נכד אדמו"ר האמצעי
נולד לאביו רבי מנחם נחום בן אדמו"ר האמצעי, נקרא על שם סביו אדמו"ר האמצעי ורבי מרדכי מטשרנוביל. שם משפחתו נקרא כשם אמו.
התיישב בעיירה טומשפול ושימש שם באדמו"רות. נפטר בט"ז ניסן תר"פ.
התיישב בעיירה טומשפול ושימש שם באדמו"רות. נפטר בט"ז ניסן תר"פ.
מרת
פייה פיימן
ע״ה
תשמ"ו, הר הזיתים
x
מרת פייה פיימן
ע״ה
תשמ"ו, הר הזיתים
בת הרב אברהם פיימן
נפטרה בשנת תשמ"ו הר הזיתים
הרה"ח
יוסף סיטבון
ע״ה
תשס"ג, הר המנוחות
x
הרה"ח יוסף סיטבון
ע״ה
תשס"ג, הר המנוחות
בן הרב מאיר חי סיטבון
נפטר בשנת התשס"ג הר המנוחות
מר
ויקטור לניאדו
ע״ה
תשע"ח, ירקון
x
מר ויקטור לניאדו
ע״ה
תשע"ח, ירקון
אביו של השחקן המקורב לחב"ד שלומי לניאדו
הרה"ח
אביגדור פטמן
ע״ה
תשל"ט, הר הזיתים
x
הרה"ח אביגדור פטמן
ע״ה
תשל"ט, הר הזיתים
בן הרב פייביש פטמן עסק בצ"צ באמונה במשך שנים רבות ברוסיה ובתקופה האחרונה בעלמא הדין בכפר חב"ד
נפטר בשנת התשל"ט הר הזיתים
הרה"ח
דובער היצחקי
ע״ה
תרע"ט, נעוועל
x
הרה"ח דובער היצחקי
ע״ה
תרע"ט, נעוועל
שימש כשוחט בעיר נעוויל
נפטר בשנת התרע"ט
הרה"ח
מרדכי דב טברסקי
ע״ה
תר"פ, טומשפאל
x
הרה"ח מרדכי דב טברסקי
ע״ה
תר"פ, טומשפאל
בן הרב מנחם נחום טברסקי. נכדו של כ"ק אדמו"ר האמצעי. שימש רב בעיר טומשפאל
נולד ביום ט תשרי ונפטר בשנת התר"פ מנ"כ טומשפאל
הפעוט
דוד עידה
ע״ה
תשע"ד, יבנה
x
הפעוט דוד עידה
ע״ה
תשע"ד, יבנה