יומן חב״ד ב' תשרי ה׳תשפ״ד
‹
היום
תשרי
ה׳תשפ״ד
›
תשפ״ג
תשפ״ב
תשפ״א
תש״ף
תשע״ט
תשע״ח
תשע״ז
תשע״ו
תשע״ה
תשע״ד
תשע״ג
תשע״ב
תשע״א
תש״ע
תשס״ט
תשס״ח
תשס״ז
תשס״ו
תשס״ה
תשס״ד
תשס״ג
תשס״ב
דברי ימי חב״ד
+
+
+
אירועי היום
+
+
+
+
+
+
ב' דראש השנה - ב' תשרי
ערבית. לפני תפילת ערבית אומרים תהילים.
זמן הדלקת נרות הערב – רק בלילה, לאחר צאת הכוכבים, מאש הדלוקה לפני ראש-השנה. מברכים (לאחר ההדלקה): "להדליק נר של יום הזיכרון", ו'שהחיינו'.
בעת הדלקת הנרות נוהגים להניח לפני המברכת פרי חדש ובעת ברכת 'שהחיינו' מסתכלת בו, ותדליק את הנרות סמוך לקידוש ממש. אם היא לובשת לראשונה בגד חדש, אינה צריכה פרי חדש ואז יכולה להפסיק בין הדלקת הנרות לבין הקידוש. ואם אין לה פרי או בגד חדשים – בכל זאת תברך 'שהחיינו'.
נוהגים להניח פרי חדש לפני המקדש ובעת ברכת 'שהחיינו' מסתכל בפרי חדש, או שלובש בגד חדש, ואם אין לו – מכל-מקום יברך 'שהחיינו'.
את הפרי החדש אוכלים קודם נטילת ידיים לסעודה. בליובאוויטש נהגו, וכן הקפידו רבותינו נשיאינו, לאכול כזית ולברך ברכה אחרונה (רק על הפרי, ולא על היין).
דברים הנאכלים לסימן טוב, הם רק בלילה הראשון.
טבילה במקווה. אין טועמים קודם התקיעות. התוקע ילמד את המאמר (כנ"ל אתמול).
רבותינו נשיאינו נהגו להזכיר נשמות בלחש ביום השני, אחר קריאת התורה לפני התקיעות.
סדר תקיעות וסיום התפילה – כדאתמול.
סיום החג
לשון כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו: "ואני בהצע לחץ להמשך...
זמן הדלקת נרות הערב – רק בלילה, לאחר צאת הכוכבים, מאש הדלוקה לפני ראש-השנה. מברכים (לאחר ההדלקה): "להדליק נר של יום הזיכרון", ו'שהחיינו'.
בעת הדלקת הנרות נוהגים להניח לפני המברכת פרי חדש ובעת ברכת 'שהחיינו' מסתכלת בו, ותדליק את הנרות סמוך לקידוש ממש. אם היא לובשת לראשונה בגד חדש, אינה צריכה פרי חדש ואז יכולה להפסיק בין הדלקת הנרות לבין הקידוש. ואם אין לה פרי או בגד חדשים – בכל זאת תברך 'שהחיינו'.
נוהגים להניח פרי חדש לפני המקדש ובעת ברכת 'שהחיינו' מסתכל בפרי חדש, או שלובש בגד חדש, ואם אין לו – מכל-מקום יברך 'שהחיינו'.
את הפרי החדש אוכלים קודם נטילת ידיים לסעודה. בליובאוויטש נהגו, וכן הקפידו רבותינו נשיאינו, לאכול כזית ולברך ברכה אחרונה (רק על הפרי, ולא על היין).
דברים הנאכלים לסימן טוב, הם רק בלילה הראשון.
טבילה במקווה. אין טועמים קודם התקיעות. התוקע ילמד את המאמר (כנ"ל אתמול).
רבותינו נשיאינו נהגו להזכיר נשמות בלחש ביום השני, אחר קריאת התורה לפני התקיעות.
סדר תקיעות וסיום התפילה – כדאתמול.
סיום החג
לשון כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו: "ואני בהצע לחץ להמשך...
ערבית. לפני תפילת ערבית אומרים תהילים.
זמן הדלקת נרות הערב – רק בלילה, לאחר צאת הכוכבים, מאש הדלוקה לפני ראש-השנה. מברכים (לאחר ההדלקה): "להדליק נר של יום הזיכרון", ו'שהחיינו'.
בעת הדלקת הנרות נוהגים להניח לפני המברכת פרי חדש ובעת ברכת 'שהחיינו' מסתכלת בו, ותדליק את הנרות סמוך לקידוש ממש. אם היא לובשת לראשונה בגד חדש, אינה צריכה פרי חדש ואז יכולה להפסיק בין הדלקת הנרות לבין הקידוש. ואם אין לה פרי או בגד חדשים – בכל זאת תברך 'שהחיינו'.
נוהגים להניח פרי חדש לפני המקדש ובעת ברכת 'שהחיינו' מסתכל בפרי חדש, או שלובש בגד חדש, ואם אין לו – מכל-מקום יברך 'שהחיינו'.
את הפרי החדש אוכלים קודם נטילת ידיים לסעודה. בליובאוויטש נהגו, וכן הקפידו רבותינו נשיאינו, לאכול כזית ולברך ברכה אחרונה (רק על הפרי, ולא על היין).
דברים הנאכלים לסימן טוב, הם רק בלילה הראשון.
טבילה במקווה. אין טועמים קודם התקיעות. התוקע ילמד את המאמר (כנ"ל אתמול).
רבותינו נשיאינו נהגו להזכיר נשמות בלחש ביום השני, אחר קריאת התורה לפני התקיעות.
סדר תקיעות וסיום התפילה – כדאתמול.
סיום החג
לשון כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו: "ואני בהצעתי, אשר גם כל אחד ואחד ינהוג כן, לחבר שעות דראש-השנה והתחלת מוצאי ראש-השנה בלימוד החסידות, ובשביל אשר סללו לנו נשיאינו – יומשך גם לנו בכל ענייניו אור החסידות עד למטה מטה". כ"ק אדמו"ר בעצמו (החל משנת תשי"ב) נטל ידיו לסעודה הוא והקהל בכל ראש-השנה לעת ערב, במשך ההתוועדות הורה לנגן ניגונים מכל הנשיאים, ואמר מאמר דא"ח נוסף לשיחות וכו', ובו הזכיר מדברי כל הנשיאים (והחל משנת תשד"מ גם מדברי האריז"ל).
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
זמן הדלקת נרות הערב – רק בלילה, לאחר צאת הכוכבים, מאש הדלוקה לפני ראש-השנה. מברכים (לאחר ההדלקה): "להדליק נר של יום הזיכרון", ו'שהחיינו'.
בעת הדלקת הנרות נוהגים להניח לפני המברכת פרי חדש ובעת ברכת 'שהחיינו' מסתכלת בו, ותדליק את הנרות סמוך לקידוש ממש. אם היא לובשת לראשונה בגד חדש, אינה צריכה פרי חדש ואז יכולה להפסיק בין הדלקת הנרות לבין הקידוש. ואם אין לה פרי או בגד חדשים – בכל זאת תברך 'שהחיינו'.
נוהגים להניח פרי חדש לפני המקדש ובעת ברכת 'שהחיינו' מסתכל בפרי חדש, או שלובש בגד חדש, ואם אין לו – מכל-מקום יברך 'שהחיינו'.
את הפרי החדש אוכלים קודם נטילת ידיים לסעודה. בליובאוויטש נהגו, וכן הקפידו רבותינו נשיאינו, לאכול כזית ולברך ברכה אחרונה (רק על הפרי, ולא על היין).
דברים הנאכלים לסימן טוב, הם רק בלילה הראשון.
טבילה במקווה. אין טועמים קודם התקיעות. התוקע ילמד את המאמר (כנ"ל אתמול).
רבותינו נשיאינו נהגו להזכיר נשמות בלחש ביום השני, אחר קריאת התורה לפני התקיעות.
סדר תקיעות וסיום התפילה – כדאתמול.
סיום החג
לשון כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו: "ואני בהצעתי, אשר גם כל אחד ואחד ינהוג כן, לחבר שעות דראש-השנה והתחלת מוצאי ראש-השנה בלימוד החסידות, ובשביל אשר סללו לנו נשיאינו – יומשך גם לנו בכל ענייניו אור החסידות עד למטה מטה". כ"ק אדמו"ר בעצמו (החל משנת תשי"ב) נטל ידיו לסעודה הוא והקהל בכל ראש-השנה לעת ערב, במשך ההתוועדות הורה לנגן ניגונים מכל הנשיאים, ואמר מאמר דא"ח נוסף לשיחות וכו', ובו הזכיר מדברי כל הנשיאים (והחל משנת תשד"מ גם מדברי האריז"ל).
(קובץ התקשרות, הרב יוסף שמחה גינזבורג)
סגור
קישורים בנושא:
קובץ הלכות ראש השנה - הרב אשכנזי
יום היארצייט של הרבנית שיינא הורנשטיין, בתו של הרבי הריי"צ
הרבנית שיינא הי"ד נולדה בכ"א טבת תרס"ד בליובאוויטש, והיא צעירת בנותיו של הרבי הריי"צ. נשאה לבעלה הרב מנחם מענדל הכהן הורנשטיין - נכדו של הרבי המהר"ש (בן לבתו הרבנית חיה מושקא) - בי' סיון תרצ"ב.
עם פרוץ מלחמת העולם השנייה החל הרבי הריי"צ במאמצים רבים על מנת לשחררם מעמק הבכא, אך לדאבון לב הובלו אל הכבשונות בטרבלינקה.
מדי שנה נהג הרבי לומר קדיש ביום זה.
עם פרוץ מלחמת העולם השנייה החל הרבי הריי"צ במאמצים רבים על מנת לשחררם מעמק הבכא, אך לדאבון לב הובלו אל הכבשונות בטרבלינקה.
מדי שנה נהג הרבי לומר קדיש ביום זה.
הרבנית שיינא הי"ד
קישורים בנושא:
תולדות הרבנית שיינא
הרה"ח
יוסף יצחק נאה
ע״ה
תש"י, הר המנוחות
x
הרה"ח יוסף יצחק נאה
ע״ה
תש"י, הר המנוחות
הרב יוסף יצחק נאה בן הרב מנחם מענדל נאה
נפטר בשנת תש"י והר המנוחות
הרה"ח
שלמה רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
x
הרה"ח שלמה רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
הרב שלמה רוזנמטר היד בן הרב מנחם מענדל רוזנמטר היד
נולד בשנת תרפ"ג בלודז נהרג בשנת תש"ד באושוויץ
הרה"ח
מרדכי מענדל קדנר
ע״ה
תשמ"ו, הר הזיתים
x
הרה"ח מרדכי מענדל קדנר
ע״ה
תשמ"ו, הר הזיתים
נולד בשנת תרס"ד בעיר ניקולייב נפטר בשנת התשמ"ו הר הזיתים
הרה"ח
אלקנה פינחם גיטמאן
ע״ה
תשל"ד, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח אלקנה פינחם גיטמאן
ע״ה
תשל"ד, מונטיפיורי, ניו יורק
הרב אלקנה פינחם בן הרב יהושע גיטמאן. מחשובי חסידי חב"ד
נפטר בשנת התשל"ד מונטיפיורי, ניו יורק
מרת
רשכה רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
x
מרת רשכה רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
מרת רשכה רוזנמטר היד ע"ה בת ר' מנחם מענדל היד
נולדה בשנת תר"צ ונהרגה בשנת תש"ד באושוויץ
מרת
רבקה רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
x
מרת רבקה רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
מרת רבקהרוזנמטר היד ע"ה בת הרב מנחם מענדל היד
נולדה בשנת תרפ"ח ונהרגה באושוויץ בשנת תש"ד
מרת
חוה רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
x
מרת חוה רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
מרת חוה רוזנמטר היד ע"ה בת הרב מנחם מענדל היד
נולדה בשנת תרפ"ה ונהרגה באושוויץ בשנת תש"ד
מרת
רבקה זיילינגולד
ע״ה
תשפ"א, מנהטן, ניו יורק
x
מרת רבקה זיילינגולד
ע״ה
תשפ"א, מנהטן, ניו יורק
מרת רבקה זיילינגולד מניו יורק נפטרה בתחילת השבוע והיא בת 84.
המנוחה עה היגרה בשנות החמישים המוקדמות עם משפחתה מאנגליה והתיישבה בשכונת קראון הייטס. בשנותיה האחרונות התגוררה במנהטן.
הותירה אחריה את אחיה - ר בנימין זיילינגולד מליקווד שבניו גרזי, ר אשר זיילינגולד ממיניסוטה.
מרת
פייגא רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
x
מרת פייגא רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
מרת פייגא רוזנמטר היד ע"ה בת הרב מנחם מענדל היד
נולדה בשנת תרצ"ד ונהרגה באושוויץ בשנת תש"ד
מרת
דבורה רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
x
מרת דבורה רוזנמטר
ע״ה
תש"ד, אושוויץ
מרת דבורה רוזנמטר היד ע"ה בת הרב בערך רוזנמטר
נולדה בשנת תרס"ב ונהרגה באושוויץ בתש"ד
הרה"ח
יהושע אליהו וואלאסאוו
ע״ה
תשכב, מונטיפיורי, ניו יורק
x
הרה"ח יהושע אליהו וואלאסאוו
ע״ה
תשכב, מונטיפיורי, ניו יורק
הרב יהושע אליהו וואלאסאוו ע"ה בן הרב שלום פייביש
נפטר בשנת תשכב ומנוחתו כבוד מונטיפיורי, ניו יורק