מערכת COL | יום י' אדר ב ה׳תשפ״ד 20.03.2024

גורמים בחב"ד ירושלים 'מנתקים' את הקשר עם 'שלומי אמונים'

אחרי מערכת הבחירות המקומית, גורמים בחב"ד בירושלים הודיעו היום ליו"ר שלומי אמונים ר' מאיר פרוש כי הם מנתקים כל קשר עם סיעתם ואינם רואים בה יותר כמייצגי קהילת חב"ד, זאת לאחר עשרות שנים של חברות בסיעה
גורמים בחב
צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

גורמים מקהילות חב"ד בירושלים, המאגדות תחתיהן עשרות רבנים ושלוחים ברחבי העיר, הודיעו היום ליו"ר שלומי אמונים ר' מאיר פרוש, כי בעקבות ההתעלמות המופגנת מדרישתם של רבני חב"ד בירושלים להעניק ייצוג בעירייה לרב יעקב הלפרין, הם "מנתקים כל קשר עם סיעת שלומי אמונים ומשפחת פרוש ואינם רואים בה יותר כמייצגי קהילת חב"ד", זאת לאחר עשרות שנים של חברות בסיעה זו.

הודעה זו מגיעה לאחר שלקראת הבחירות למועצת העיר ירושלים, הוחלט להציב את נציג חב"ד הרב הלפרין במקום הרביעי ברשימת אגודת ישראל. למרות שמדובר במקום גבולי, בחב"ד הסכימו לוותר למען השלום ויצאו למבצע ענק לגיוס קולות להגדלת כוחה של אגודת ישראל בירושלים. כלל הרבנים והשלוחים התגייסו למאמץ האדיר שהניב תוצאה מרשימה: 5,300 קולות מכל רחבי העיר ושכונותיה. קולות אלו הוזנו למערכת באמצעות תוכנה ייעודית שהוקמה לשם כך ולכן הם מזוהים היטב כקולות שגייסה קהילת חב"ד.

מנגד, למרבה הצער, בקהילות הכלל חסידי ששלומי אמונים טוענת לייצוגן, חלה לכאורה ירידה דרסטית באחוזי ההצבעה, דבר שהשליך על תוצאות הבחירות שהניבו לאגודת ישראל 3 מנדטים בלבד, כשהמנדט השלישי נכנס בזכות פעילותם של אנשי חב"ד, אך דווקא נציג קהילת חב"ד הוא זה שלא נכנס למועצת העיר. כך מאשימים הגורמים.

נוכח הנתונים האמורים לעיל, פנו כאמור רבנים ושלוחים בירושלים לר' מאיר פרוש ודרשו כי נציג הכלל חסידי יעניק רוטציה ויתפטר לטובת נציג חב"ד למשך מחצית הקדנציה. לא דרשו קדנציה שלימה, למרות שמן הדין היה לדרוש כן. אולם גם דרישה לגיטימית זו נדחתה בבוז, תוך ביזוי הרבנים שפנו לשם כך מספר פעמים ללא מענה הולם ומכובד כפי שניתן היה לצפות ולקוות.

לאור כל זאת, ולאחר שכל הבקשות נפלו על אזניים ערלות, נאלצה קהילת חב"ד בירושלים להודיע לר' מאיר פרוש, כי היא איננה רואה עצמה יותר חלק מסיעת שלומי אמונים וכי משפחת פרוש ונציגי הסיעה אינם מייצגים אותה מכאן ואילך על כל המשתמע מכך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.