מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ח 26.04.2018

אסון כבד: נקבע מותם של 10 נערים ונערות באסון נחל צפית

אסון כבד: הותר לפרסום כי נקבע מותם של 9 נערים ונערות באסון נחל צפית. עוד 15 נערות ונערים חולצו, שניים מהם במצב בינוני • בשעות הלילה המאוחרות אותרה גופתה של הנערה האחרונה שנעדרה, זו ההרוגה העשירית באסון הכבד בנחל צפית. הנערה נמצאה לאחר שעות רבות של חיפושים ומאמצי חילוץ בנחל בתנאי מזג אוויר קשים, מותה נקבע במקום על ידי כוחות ההצלה והחילוץ • אסון בדרום • הציבור מתבקש לומר תהילים ולתת צדקה עבור הנפגעים באירוע הקשה
 אסון כבד: נקבע מותם של 10 נערים ונערות באסון נחל צפית
צילום: מד"א, כב"ה, זק"א

אסון בדרום: מסוקים צבאיים, מתנדבי המשטרה ואנשי יחידת חילוץ ערבה מנסים לחלץ נערים שנקלעו היום (ה') לשיטפון בנחל צפית. מתנדבי יחידת החילוץ ערבה של המשטרה איתרו עד כה שני נערים במצב בינוני. 11 נערים חולצו במצב קל. במקביל מתנהלים חיפושים אחר נעדר שטרם אותר. שני הנפגעים בינוני פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הם יצאו לטיול מטעם המוסד החינוכי שבו הם לומדים.

בשעה 19:00 הותר לפרסום כי נקבע מותם של 9 נערים ונערות באסון נחל צפית.

עד כה חלקם הצליחו לעלות למקומות גבוהים וממתינים לחילוץ. שלושה צוותים של יחידת 669 של חיל האוויר, בשלושה מסוקי יסעור, מחלצים את הנפגעים מהנחל הגועש. עם הנערים יצאו שני מדריכים וחובש.

צוותי כיבוי וחילוץ רבים מתחנת דימונה, באר שבע, ירוחם, בית שמש יחד עם יחידת הצוללנים של כבאות והצלה לישראל ויחידת חילוצים מיוחדים של שירותי כבאות מחוז דרום מסייעים בחיפושים אחר הנעדרים.

לא ברור כיצד יצאו נערים לטיול בעת שהיו התראות בכלי התקשורת על סכנת שטפונות בדרום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עוקב מקרוב אחר מאמצי החילוץ וההצלה שמנהלים כוחות הביטחון באסון השיטפון בדרום. ראש הממשלה שוחח בטלפון עם ראש אגף מבצעים אלוף ניצן אלון, וקיבל עדכון על הפעולות בשטח. נתניהו אמר: אני מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שפועלים כעת להצלת חיים ואיתור הנעדרים באסון הכבד שהתרחש היום בנחל צפית. כולנו מתפללים לבשורות טובות יותר".

*

עדכון, 18:16
גשם חזק החל לרדת באיזור האסון. החיפושים כעת אחרי הנעדר האחרון.

דוברות כבאות מחוז דרום:
עידכון מצב נחל צפית: כרגע מתרכזים מאמצים באיתור וחילוץ מספר נעדרים נוספים , לוחמי האש מהיל"מ (היחידה לחילוצים מיוחדים) דרום נמצאים בשטח ומבצעים סריקות נוספות עם התארגנות לחיפושים בלילה.

דוברות מד"א:
"חובש רפואת חירום במד"א איתן שלמה שפינה את 2 הפצועים לבי"ח סורוקה סיפר: "עוד כשהיינו בדרך למקום חלפנו על פני שלוליות גדולות וסחף על הכביש שבסיוע טרקטורים פינו לנו את הדרך. סמוך לכניסה לנחל חברנו עם כוחות מד"א שכבר היו במקום והעבירו אלינו נער ונערה כבני 17, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות בגפיים, בפנים ובראש.
הם סיפרו שלא הצליחו להימלט מהשיטפון ונסחפו בזרם הגדול וכשהגיעו מסוקי חיל האוויר הם חילצו אותם לכניסה לנחל הסמוך לכביש הערבה תוך שהם נותנים להם טיפול רפואי. הענקנו להם טיפול רפואי למניעת היפותרמיה וטיפלנו בפציעות ופינינו אותם תוך המשך טיפול רפואי לבי"ח סורוקה כשמצבם מוגדר קל עד בינוני."

פאראמדיק מד"א ניר יפת שהיה בדרכו בכביש הערבה עם ניידת טיפול נמרץ של מד"א והוזנק למקום:
"הייתי עם חולה בניידת טיפול נמרץ בדרך מאילת לסורוקה, קיבלתי מהמוקד קריאה על האירוע כשהייתי ב- 3 ק"מ מהמקום. המשכתי במהירות לכיוון ועצרתי במקום האירוע ומאחר שהייתי נחוץ במקום העברתי למסוק של חיל האוויר שנחת בסמוך את החולה שהיה בניידת טיפול נמרץ והתפניתי לטובת האירוע. החולה פונה במסוק לבי"ח. עליתי עם הניידת טיפול נמרץ למקום גבוה בשטח לשם החלו המסוקים של יחידת 669 לפנות את הנפגעים הקשים לאחר שחילצו אותם מתוך הנחל.
ביצענו במקום מיון ראשוני כשהנפגעים שהגיעו אלינו היו מחוסרי הכרה וסבלו מחבלות ומסימני טביעה. בסיוע רופא צבאי ורופא נוסף מהאזור שהיו איתנו במקום טיפלנו ב- 9 הנפגעים, כולם כבני 18 שמצבו הוגדר אנוש."


***
עדכון לשעה 19:05:
הותר לפרסום: נקבע מותם של 9 נערים ונערות באסון נחל צפית.

מכינת הנגב במדרשת שדה בוקר: "מכינת הנגב משתתפת בצערן של המשפחות ומתפללת לשלומם של הנעדרים והפצועים. אנו כאן כדי לסייע ולתמוך ומחבקים את חברינו שמתמודדים כרגע עם אבדה קשה". * בשעות הלילה המאוחרות אותרה גופתה של הנערה האחרונה שנעדרה, זו ההרוגה העשירית באסון הכבד בנחל צפית. הנערה נמצאה לאחר שעות רבות של חיפושים ומאמצי חילוץ בנחל בתנאי מזג אוויר קשים, מותה נקבע במקום על ידי כוחות ההצלה והחילוץ.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.