מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ה 30.04.2015

הרב משה אדרעי על השחרור: "הייתה סיעתא דשמיא גדולה"

הרב משה אדרעי מכפר חב"ד, שליווה באופן אישי את הרב ששוחרר היום מהכלא הצבאי, מספר בשיחה ראשונה ל-COL על המאמצים, על ה'דידן נצח', וגם: איך הגיב הרב העצור כשנודע לו שיישאר עוד בכלא הצבאי?  לשיחה במלואה עם הרב אדרעי
הרב משה אדרעי על השחרור:
הרב משה אדרעי (ארכיון COL) על רקע בית כלא צבאי (אילוסטרציה)

משה בן חיים

הרב משה אדרעי ליווה את העצור מכפר חב"ד בכלא הצבאי, בשיחות עם פרקליטים צבאיים, ועם גורמים שונים, ביום ובלילה, עד שבסעייתא דשמיא השחרור יצא לפועל והרב העצור שוחרר והגיע לבני משפחתו המודאגים.

הרב משה אדרעי, מוכר בצבא במקום של כבוד והערכה רבה מזה עשרות שנים, עוד מהימים של "בית הספר למלאכה" בכפר חב"ד, ובוגריו – שלא הגיעו מבתים חב"דיים - השתלבו ב"נח"ל החרדי", תחת עינו הפקוחה ועזרתו של הרב אדרעי.

את השפעתו בדרגים הצבאיים,
וקסמו החב"די הלבבי המפורסם הפעיל הרב אדרעי - יחד עם עוד עסקנים ואנשי ציבור מכפר חב"ד, ואחרי מאמצים גדולים זכה לברך על המוגמר ולהחזיר בעצמו את הרב העצור לביתו.

רגעים אחדים לאחר שהביא את העצור לשעבר אל ביתו ומשפחתו, ולאחר שבילה ימים ארוכים בהשתדלות אצל גורמי הצבא, התפנה הרב אדרעי לשוחח עם כתב
COL ולספר על הקורות אותו בימים האחרונים:

"ב"ה, איתו היתה סייעתא דשמיא גדולה. אתמול הוא הובא בפני בית דין צבאי, בכדי להישפט. לאחר התייעצויות עם הפרקליטים, הוחלט שהוא ישפט בכלא עצמו ולא בבית הדין הצבאי.

אתמול הייתי איתו מהשעה שמונה בבוקר, לאורך כל היום במהלך הדיונים בבית הדין הצבאי. לאחר כל הדיונים וההליכים, הוחלט לאשר לו כאמור להישפט בכלא. השעות נקפו,  והגיעה השעה עשר בלילה. הסתבר, שאחרי 10 בלילה לא עורכים משפט... כך שיצא מכך שהוא עלול להישאר במעצר יום אחד נוסף."

"נסעתי לעודד את רוחו אתמול, בשעה 11 בלילה. באתי לעודד ויצאתי מעודד. הוא אמר לי: 'לא נורא, עדיין יש לי כאן עבודה...'. בכל פעם שהיתה הזדמנות והיו סביבו עצורים הוא אמר להם דברי תורה וחיזוק".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.