מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ד 11.05.2014

סודות הגרפותרפיה נחשפים: כך תשפיעו על הנפש ● וידאו

אחת השאלות שאני הכי נשאלת היא, האם אפשר להשפיע על נפש האדם באמצעות תרגילי שינוי הכתב. אז כן, וקוראים לזה "גרפותרפיה" ● לתורת הגרפותרפיה יש גם דרך מצויינת להשרות הרפיה וקשב פנימי ● ויש גם קליפ וידאו סודות הגרפותרפיה 
סודות הגרפותרפיה נחשפים:  כך תשפיעו על הנפש ● וידאו
אתי בורוכוב

אחת השאלות שאני הכי נשאלת היא - האם אפשר להשפיע על נפש האדם באמצעות תרגילי שינוי הכתב. התשובה היא חיובית. קוראים לה "גרפותרפיה".

"גרפותרפיה היא צורה של פסיכותרפיה המתבססת על תרגילים בכתיבה, מטרתה לסייע בשיקומו של המטופל בעזרת תנועות הרמוניות שהוא נדרש לבצע, תנועות מדויקות יותר ומכוונות יותר, לעומת התנועות שהוא מבצע בדרך כלל". (מתוך הלקסיקון הפסיכולוגי).

אופי האדם בא לידי ביטוי בחיצוניותו, לדוגמה שפת הגוף, צורת ההליכה, אבחון כף הרגל, אבחון על פי העין, שפת פנים ועוד ... אחד התחומים הפופולאריים ביותר המאבחנים את נפש האדם הוא כתב היד, גרפולוגיה.

"על ידי הפעולות נמשכים הלבבות" , פסוק זה הנכתב בספר החינוך, מייצג את ההנחה העומדת מאחורי הטיפול הגרפו תרפי. מחקרים רבים מוכיחים שניתן לשנות תכונות באמצעות אופן התבטאותם החיצונית.

לאחר שאבחנו את התכונות והמצב הנפשי באמצעות תורת הגרפולוגיה, מגיעה הגרפותרפיה, שהיא כלי אשר באמצעותו ניתן לטפל במצבים רגשיים נפשיים כמתח, חרדה, הרטבה, גמגום, לחצים, חוסר בטחון עצמי, פסיביות, בעיות ריכוז, יכולת הקשבה ושיפור זיכרון.

כיצד פועלת הגרפותרפיה?

נקודת המוצא לגרפו תרפיה: סימני מתח הנראים ופועלים בגוף, מקורם בנפש. כאשר נעשה תנועות נפשיות המבטאות מצב משוחרר, רגוע ומרוכז, נוכל להשפיע על המצב הנפשי הפנימי.

תרגילי הגרפותרפיה אלו נותנים הרגשה מסוימת של רציפות, יצירה ואיזון ומפתחים את רגש המקצב וההרמוניה. בנוסף אנו גם משנים פרמטרים בכתב היד שאינם תקינים.

דוגמה נוספת: מצוקה נפשית מתבטאת גם בחיצוניות: בדיבור, בשפת גוף וגם בכתב היד. בשעת מתח השרירים מתכווצים ותנועות הכתב הם נוקשות יותר. כלי הכתיבה לוחץ יותר על הדף, וקיימת פחות זרימה בכתב.

הגרפותרפיה מתקנת צורות לא טבעיות, קפואות או רפות, מחזקת יסודות קבועים וזאת ללא התערבות בייחודו של כתב הכותב. דרך זו מובילה לעיצוב טבעי וזורם של אותיות. ההשפעה על אופי הכותב ניכרת בדמות של שחרור וזרימה.

במכון "פנימיות הכתב והציור" נערכים לקראת קורס גרפותרפיה במספר מוקדים ברחבי הארץ. בנוסף, נפתחת סדנה בנושא אבחון ציורי ילדים. ניתן לקבל פרטים במודעות שבתחתית עמוד זה.

צפו בוידאו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.