מערכת COL צעיר | יום כ' חשוון ה׳תשפ״ב 26.10.2021

תשמ"ה, עידן חדש: "שליח עושה שליח" ומענקים לשלוחים

לקראת כינוס השלוחים התשפ"ב, יוצא מרכז התקשורת החב"די COL בפרוייקט מיוחד: "המהפכה" - סיפורה של מהפכת השליחות • עידן חדש של שליחות: המהפכה מתרחבת והרבי מורה "שליח עושה שליח" - יש לעשות שלוחים חדשים • היום, הפרק הרביעי: תשמ"ה - עידן חדש
תשמ
"המהפכה" - פרק חמישי

"המהפכה" פרוייקט מיוחד |  פרק ההקדמההשליחות בראי ההיסטוריה החב"דית | פרק ראשון: ניצנים של מהפכה | פרק שני: איך יוצאים לשליחות? | פרק שלישי: בית חב"ד בכל מקום | פרק רביעי: הסודות שמאחורי הכינוס

 

 

פרק חמישי

תשמ"ה - עידן חדש

 

בשנת תשמ"ה, כבר ניתן היה למנות רשימה ארוכה ומכובדת של שלוחים שנפוצו על פני כל העולם. אמנם, ביחס לכמות השלוחים העצומה של ימינו היו הם מתי מספר, אך שוב לא היו אלו בודדים, אלא קבוצה גדולה שפעלה בערים ובמדינות מרכזיות וחלשה על ריכוזי היהודים הגדולים בעולם.

בדרך כלל, יהיה השליח מסור ככל שיהיה, אין ביכולתו להגיע לכל יהודי מדינתו. קל וחומר כאשר המדובר הוא במדינה או בעיר בהם האוכלוסייה היהודית גדולה. עד שנת תשמ"ה, כמעט ולא נדרשו השלוחים ל"בעיה" זו. העבודה הייתה רבה, וכל מי שהסכים ליטול על עצמו חלק בעבודת השליחות, קיבל תחת אחריותו אזור רחב ידיים עליו היה מופקד.

 

שליח עושה שליח

בשבת פרשת בראשית תשמ"ה, קרא הרבי לפתוח פרק חדש בעידן השליחות. מעתה, הורה הרבי, יש לפעול במתכונת של "שליח עושה שליח". תחת פיקודם של השלוחים האזוריים, יגיעו שלוחים חדשים שיפעלו גם הם בחלק מסוים שיופקד באחריותם.

"כאשר מדובר עם ענייני טוב וקדושה, הקשורים עם הקב"ה, שהוא הרי "אין סוף", אמר הרבי, "מובן שאין גבול ושיעור לדבר, כך שתמיד ניתן להוסיף יותר ויותר – לשלוח שלוחים נוספים".

עם זאת, הביע הרבי הסתייגות, "תפסת מרובה לא תפסת"; אין להתחיל מיד עם שליחת "מאה שלוחים".. יש להתחיל עם שליח אחד, ולהגדיל את הכמות ככל שיתאפשר. כל זאת, מתוך זהירות שהבאת שליח נוסף לא תפגע בפעילות המוסדות הקיימים.

יחד עם ההוראה החדשה, בישר הרבי כי היות וההצעה הגיעה "מד' אמות אלו", תגיע גם תמיכה כספית ממקום זה. שני שליש מההוצאות הנדרשות לשם הוצאת שליח נוסף ישולמו על ידי ה"מרכז לענייני חינוך".

 

הרבי משתתף בהוצאות השלוחים

חודשים ספורים לאחר שהורה הרבי כי על השלוחים לעשות שלוחים נוספים, יצא הרבי בבשורה חדשה.

במהלך התוועדות י' שבט תשמ"ה, בישר הרבי לשלוחים כי לרגל יום הבהיר, תוענק השתתפות כספית עבור כל שליח (וכן "שלוחי שלוחים"), שתכלול עזרה בשני סוגי הוצאות: הוצאותיו הפרטיות, והוצאותיו עבור ענייני שליחותו. הרבי ציין כי ההשתתפות בשני עניינים אלו תתבצע באמצעות צ'ק אחד, עובדה שתורה על כך שענייני שליחותו וחייו הפרטים הם דבר אחד ממש שאין לחלק ביניהם.

מאז, במשך מספר שנים, זכו שלוחי הרבי ברחבי העולם לקבל פעמיים בשנה – בערב חג הפסח ובערב חגי תשרי – צ'ק עבור השתתפות בהוצאות החגים.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.