יוסף ברגר | יום י"ז כסלו ה׳תשפ״ג 11.12.2022

צו היציאה הוסר: הרב אטל המריא לשבת עם משפחתו וקהילתו

בסוף השבוע האחרון הוסר צו היציאה מהארץ של שליח חב"ד בעיר גרנובל שבצרפת - הרב מנחם מענדל אטל והוא המריא לחגוג את השבת עם משפחתו ובני קהילתו, זאת לאחר כשלושה חודשים שהיה בישראל בשל עיכוב של שלטונות צה"ל
צו היציאה הוסר: הרב אטל המריא לשבת עם משפחתו וקהילתו
שליח הרבי עם ח"כ טייב מש"ס

"דידן נצח": בעקבות החשיפה של מנדי ריזל - איש התקשורת החב"די והכתב הצבאי של 'קול ברמה', הסיפור של שליח חב"ד בעיר גרנובל שבצרפת - הרב מנחם מענדל אטל הגיע לקיצו, ובסוף השבוע האחרון הוסר צו היציאה של הרב אטל מהארץ והוא המריא לחגוג את השבת  עם משפחתו ובני קהילתו - לאחר כשלושה חודשים שהיה בישראל. 

כזכור, הפרשייה שקיבלה חשיפה ופרסום רב ב'מרכז התקשורת החב"די' COL גרמה לשלטונות הצבא להיתרם למען השליח ולסייע לו לחזור למולדתו.

במאמץ רב של ח"כ יוסי טייב מש"ס שסייע רבות הוא הצליח להביא לשחרורו. טייב התגייס לנושא ברגע ששמע על כך, ייעץ, נסע, נפגש ולא הרפה לרגע. הוא הגיע עד לשכת הגיוס בטבריה עם הרב אטל וכן שיגר מכתב בקשה לשר הביטחון בני גנץ להתערב בנדון. 

תמצית המקרה: במשך 3 חודשים שהרב אטל, אזרח צרפתי בן 25, המשמש כרב ושליח חב"ד באירופה, לא הורשה לצאת מהארץ. הוא הואשם ב"עריקות" ועוכב בעת שביקש לצאת את הארץ בתום חופשה בחודש אוגוסט עם אשתו ובתם. בלית ברירה, האשה - השליחה והפעוטה טסו חזרה לביתם וקהילתם בצרפת, כאשר האשה בחודש היריון מתקדם - ובהיריון בסיכון גבוה עם מסמך שקיבלה מרופא, אך כל בקשותיו לחזור לחיק משפחתו ולקבל פטור לא נענו. לפני כשבועיים ילדה השליחה בת במזל טוב, כשהיא לבדה ובעלה אינו לצידה.

דובר צה"ל הגיב כי "המלש"ב המדובר אינו עומד בקריטריונים הנ"ל ועל כן חייב בגיוס. הוא אינו מוגדר כמשתמט אלא כמי שמעמדו אינו מוסדר בעקבות העובדה שלא שיתף פעולה עם תהליכי ההסדרה".

בצה"ל טענו, כי במהלך השנים זומן מנחם ללשכה על מנת להסדיר מעמדו ולא ביצע כך. לאור האמור זומן בצו מתוקף סעיף 12 לחוק שירות ביטחון ועל כן נמנעה יציאתו מן הארץ. בצה"ל הוסיפו, כי הם ממליצים שהרב החב"די יגיע בהקדם ללשכת הגיוס על מנת להסדיר מעמדו עם האישורים הנדרשים במידה וקיימים.

*

כאמור, ב"ה לאחר מאמצים רבים, עלה הרב אטל על מטוס לצרפת וחגג את השבת עם משפחתו ובני קהילתו. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.