שניאור דייטש | יום ז' כסלו ה׳תשפ״ג 01.12.2022

סערת עיכוב השליח מצרפת: ח"כ יוסי טייב פנה לשר הביטחון

בעקבות פרשיית עיכוב היציאה מהארץ לשליח חב"ד מהעיר גרנובל שבצרפת, הרב מנחם מענדל אטל, פנה היום ח"כ יוסי טייב מש"ס בעניין השליח, לשר הביטחון בני גנץ • הח"כ ניצל את ההזדמנות להתריע על ילידי צרפת נוספים אשר הינם אזרחי ישראל, ונתקלים גם הם בבירוקרטיה מול צה"ל
סערת עיכוב השליח מצרפת: ח
מימין: ח"כ יוסי טייב (צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת) ושר הביטחון בני גנץ (צילום: COL)

הבוקר חשפנו ב-COL פרשייה של התנהלות צה"ל מול שליח חב"ד מהעיר גרנובל שבצרפת, הרב מנחם מענדל אטל.

איש התקשורת החב"די ר' מנדי ריזל, חשף את הסיפור, שפורסם כאן לראשונה ב-COL.

תמצית המקרה: מזה 3 חודשים שהרב אטל, אזרח צרפתי בן 25, המשמש כרב ושליח חב"ד באירופה, לא מורשה לצאת מהארץ. הוא מואשם ב"עריקות" ועוכב בעת שביקש לצאת את הארץ בתום חופשה בחודש אוגוסט עם אשתו ובתם.

בלית ברירה, האשה - השליחה והפעוטה טסו חזרה לביתם וקהילתם בצרפת, כאשר האשה בחודש היריון מתקדם - ובהיריון בסיכון גבוה עם מסמך שקיבלה מרופא, אך כל בקשותיו לחזור לחיק משפחתו ולקבל פטור לא נענו. לפני כשבוע ילדה השליחה בת במזל טוב, כשהיא לבדה ובעלה אינו לצידה.

דובר צה"ל הגיב כי "המלש"ב המדובר אינו עומד בקריטריונים הנ"ל ועל כן חייב בגיוס. הוא אינו מוגדר כמשתמט אלא כמי שמעמדו אינו מוסדר בעקבות העובדה שלא שיתף פעולה עם תהליכי ההסדרה".

בצה"ל טוענים, כי במהלך השנים זומן מנחם ללשכה על מנת להסדיר מעמדו ולא ביצע כך. לאור האמור זומן בצו מתוקף סעיף 12 לחוק שירות ביטחון ועל כן נמנעה יציאתו מן הארץ. בצה"ל הוסיפו, כי הם ממליצים שהרב החב"די יגיע בהקדם ללשכת הגיוס על מנת להסדיר מעמדו עם האישורים הנדרשים במידה וקיימים.

ח"כ יוסי טייב מש"ס, המגדיר את עצמו כ'נציג עולי צרפת בכנסת', פנה במכתב לשר הבטחון בני גנץ בעקבות המקרה וגם ניצל את ההזדמנות להתריע על ילידי צרפת נוספים אשר הינם גם אזרחי ישראל, ונתקלים בבירוקרטיה מול צה"ל על עריקות משירות צבאי למרות שאת חייהם הם חיים בצרפת. טייב דורש לקיים דיון רחב בוועדת העלייה והקליטה לכשתקום.

"הריני להביא בפניך תופעה רוחבית של ילידי ואזרחי צרפת אשר מתברר למפרע שהינם גם אזרחי ישראל מכוח הוריהם", כותב טייב לשר הביטחון.

"מיותר לציין ששלוחי חב"ד דואגים לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל בתפוצות ומחזקים את הקשר של יהודי התפוצות למדינת ישראל ואל לנו לזלזל בהם", כותב בין היתר טייב לשר הביטחון.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.