חיים גולדשטיין | יום ז' כסלו ה׳תשפ״ג 01.12.2022

דובר צה"ל מסביר מדוע שליח חב"ד מצרפת מעוכב בישראל

הבוקר חשפנו ב-COL פרשייה של התנהלות צה"ל מול שליח חב"ד מהעיר גרנובל שבצרפת, הרב מנחם מענדל אטל • מזה 3 חודשים שהוא לא מורשה לצאת מהארץ ולמעשה מוחזק כאן בעל כורחו, מאחר ומואשם ב"עריקות" • לפני כשבוע רעייתו ילדה בת במזל טוב, כשהיא לבדה ובעלה אינו לצידה • בפנים: צה"ל מגיב לפרשייה שפורסמה ב-COL
דובר צה
בעיגול: הרב אטל. רקע - אילוסטרציה. צילום: COL

הבוקר חשפנו ב-COL פרשייה של התנהלות צה"ל מול שליח חב"ד מהעיר גרנובל שבצרפת, הרב מנחם מענדל אטל.

הכתב הצבאי של 'קול ברמה', איש התקשורת החב"די ר' מנדי ריזל, שפרסם לראשונה את הסיפור, ציין כי "מזה 3 חודשים שהרב אטל, אזרח צרפתי בן 25, המשמש כרב ושליח חב"ד באירופה, לא מורשה לצאת מהארץ ולמעשה מוחזק כאן בעל כורחו. הוא מואשם ב"עריקות" ועוכב בעת שביקש לצאת את הארץ בתום חופשה בחודש אוגוסט עם אשתו ובתם".

עוד הוסיף בפרסומו, כי "בלית ברירה, האשה - השליחה והפעוטה טסו חזרה לביתם וקהילתם בצרפת, כאשר האשה בחודש היריון מתקדם - ובהיריון בסיכון גבוה עם מסמך שקיבלה מרופא, אך כל בקשותיו לחזור לחיק משפחתו ולקבל פטור לא נענו. לפני כשבוע ילדה השליחה בת במזל טוב, כשהיא לבדה ובעלה אינו לצידה".

*

דובר צה״ל התייחס לפנייה שקיבל ומסר, כי "מלש"ב בעל אזרחות ישראלית שעזב את הארץ לפני גיל 16 ואינו חורג ממשכי שהיה של עד 120 ימי בשנה קלנדארית זכאי להגדרה כבן מהגרים ועל כן פטור מגיוס. ניתנת אפשרות לבני מהגרים לשהות בארץ עד ארבע שנות לימודים לטובת לימודים גבוהים בארץ במוסד אקדמי מוכר". 

בנוגע לשליח חב"ד שמעוכב בישראל, הוסיף דובר צה"ל, כי "המלש"ב המדובר אינו עומד בקריטריונים הנ"ל ועל כן חייב בגיוס. הוא אינו מוגדר כמשתמט אלא כמי שמעמדו אינו מוסדר בעקבות העובדה שלא שיתף פעולה עם תהליכי ההסדרה".

בצה"ל טוענים, כי במהלך השנים זומן מנחם ללשכה על מנת להסדיר מעמדו ולא ביצע כך. לאור האמור זומן בצו מתוקף סעיף 12 לחוק שירות ביטחון ועל כן נמנעה יציאתו מן הארץ. בצה"ל הוסיפו, כי הם ממליצים שהרב החב"די יגיע בהקדם ללשכת הגיוס על מנת להסדיר מעמדו עם האישורים הנדרשים במידה וקיימים.

*

מרכז התקשורת החב"די COL ימשיך לעקוב אחר הפרשייה, עד לסיומה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.