מערכת COL צעיר | יום ה' חשוון ה׳תשפ״ב 11.10.2021

ישיבה חדשה, שכונה ראשונה ונצחון מפתיע: מה שאירע בחשוון

אדמו"ר הרש"ב שולח קבוצת תמימים לייסד ישיבה בחברון, מונטיפיורי מקים שכונה ראשונה מחוץ לחומות ירושלים העתיקה ונצחון מפתיע גורם להמוני חסידים לצאת בריקודים מול בית חיינו • החודש בלוח השנה היהודי
ישיבה חדשה, שכונה ראשונה ונצחון מפתיע: מה שאירע בחשוון
(shutterstock)

 

 ב' חשוון תער"ב 

העיתונות מדווחת על השלוחים


בשנת תער"ב, חמש עשרה שנים לאחר הקמת הישיבה בליובאוויטש, הודיע אדמו"ר הרש"ב על רצונו להקים ישיבה חדשה – במקום אחר לגמרי; הסניף החדש יוקם בעיר חברון שבארץ הקודש.

התלמידים שנשלחו לחברון, יצאו לדרכם ביום ב' חשוון, ועם הגיעם לחברון השתכנו ב'בית רומנו'. בית זה, העומד על תילו עד היום, נקנה על ידי אדמו"ר הרש"ב, בכספו של הגביר ר' שמואל גורארי', ושימש את תלמידי הישיבה בשנים בהם פעלה בחברון, אז קיבלה את שמה המפורסם - 'תורת אמת'. לימים, קיבלה ישיבת 'שבי חברון' יפוי-כח מאגודת חסידי חב"ד על מנת להשתכן בבניין, וכיום תלמידיה ממלאים את קומותיו.

קבוצה נבחרת של תלמידים מצויינים זכתה לשמש בשליחותו של הרבי להקמת הישיבה. בראשם הועמד הרב שלמה זלמן הבלין, שהיה תלמיד חכם עצום וחסיד בעל שיעור קומה, ולכך זכה לעמוד בראשות הישיבה.

לקריאה נוספת: העיתונות מדווחת: אדמו"ר הרש"ב מקים ישיבה חדשה בחברון

 

 ח"י חשוון ה'תרכ"א 

ציור מימיה הראשונים של השכונה


ביום זה, נחנכה "משכנות שאננים", השכונה הראשונה מחוץ לחומות העיר העתיקה בירושלים, שנבנתה ביוזמת משה מונטיפיורי. השכונה חולקה לשניים – חציה לבני העדה הספרדית וחציה לבני העדה האשכנזית. גם שני בתי כנסת הוקמו בשכונה משני צידי שורת הבתים שלה – ספרדי ואשכנזי.

היו אלו בתים מפוארים ויפים, והמתגוררים בהם זכו בתנאים שנחשבו לחלום עבור יושבי העיר העתיקה.

ברבות הימים, הפכה השכונה לסמל. במהרה צצו שכונות רבות מספור סביבה ולצידה במהירות הולכת וגדלה, עד כדי שבמלאות חמישים שנה להקמתה כבר רבו תושבי העיר היושבים מחוץ לחומות על אלו שהתגוררו ביניהם.

לקריאה נוספת: שורת בתים וטחנת רוח: השכונה שפרצה את החומות

 

 כ' חשון ה'תרכ"א 


אור גדול ירד לעולם ביום כ' חשוון של שנת תרכ"א. יום זה הוא יום הולדתו של אדמו"ר הרש"ב, שנולד לאביו אדמו"ר המהר"ש, ואמו הרבנית רבקה, בעיירה ליובאוויטש. השם שלום-דובער, ניתן לו על שם אבי סבו – רבי שלום שכנא, אבי אדמו"ר הצמח צדק; וכן על שמו של אדמו"ר האמצעי.

 

 כ"ה חשון - ה'תשמ"ח 


ביום הבהיר כ"ה חשוון תשמ"ח, ניתן הפסק הסופי ש"דידן נצח", לאחר ערעור שהוגש על פסק הדין של ה' טבת תשמ"ז. היה זה שלב מכריע נוסף, במערכה הגדולה שהתחוללה במסגרת 'משפט הספרים'.

בצהרי היום הגיעה למזכירות הרבי ההודעה המשמחת - כי "דידן נצח". במהירות הבזק פשטה הידיעה המרעישה בכל שכונת "קראון הייטס". מכל העברים נראו אנשים נשים וטף, נחפזים לכיוון 770.

השמחה פרצה מתוך הלבבות, ומעגלי שמחה ענקיים נוצרו על המדרכה שליד 770, כשהם גדלים מרגע לרגע מהמונים שהספיקו להגיע גם מחוץ לשכונה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.