מערכת COL צעיר | יום כ"ט אייר ה׳תשפ״א 11.05.2021

כשהרבי קיבל את ברכתם של אלפי הילדים בכנס ה'ראלי'

תמיד הם לצידו של הרבי, עוקבים אחרי כל הנהגה, והוא בחזרה מראה להם יחס מיוחד, אוהב, יוצא דופן • סדרה חדשה על יחסו המיוחד של הרבי לחסידיו הצעירים • הִנֵּה אָנֹכִי וְהַיְלָדִים
כשהרבי קיבל את ברכתם של אלפי הילדים בכנס ה'ראלי'
הרבי נושא שיחה במהלך כינוס ילדים

תמיד הם היו שם, לצד הרבי. בהתוועדויות, בתפילות, בעת אמירת שיחות, ובעצם, בכל מקום והזדמנות. הילדים היו לצידו של הרבי תמיד, עקבו בשקיקה אחרי כל הנהגה, והוא בחזרה, הראה להם יחס אוהב, מיוחד, יוצא דופן.

הרבי אהב כל יהודי כמו בן יחיד, אבל יחסו לילדים היה שונה, מקרב במיוחד.

במהלך סדרת הכתבות "הרבי והילדים", נכיר את הקשר העז והמיוחד של הרבי עם חסידיו הצעירים. המאורעות המיוחדים, השיחות המיוחדות, ובעיקר, האהבה ומאור הפנים דווקא בחיי היום־יום ה"רגילים".


פרקים קודמים:

• פרק ראשון - כשהרבי התכופף להרים את הילד הקטן והנבוך

• פרק שני - כשילד קטן נרדם על הרצפה בעיצומה של ההתוועדות


 

// ה'ראלי' - כינוס הילדים

אלפי הילדים שמילאו את 770, כמעט ולא הותירו מקום אפילו לסיכה. הילדים התמקמו בחלקו הקידמי של האולם, והילדות בחלקו האחורי, כשהם עוקבים בצייתנות אחר הוראות המדריכים והמדריכות.

'שששש...'. הלחישה מקיפה את ה'זאל' לרגע אחד, ומיד לאחריה פורצים כולם בשירה אדירה.

הרבי נכנס אל הזאל הגדול, ועתה הוא חוצה אותו בהליכה מהירה. בדרכו הוא מניף את ידו הקדושה לאות עידוד ושירת הילדים מתחזקת בהתאמה.

שלא כפי שרגילים כאן בבית הכנסת, הפעם מלווה השירה בקולה של התזמורת. זו שתלווה את כל כינוס הילדים שזה עתה התחיל, ועתיד להמשך שעה ארוכה.

 

הרבי משתתף באחד מכינוסי ה'ראלי'

הכינוס נפתח בתפילת מנחה המונית. אלפי הילדים נועצים את מבטם בסידורים שלפניהם ומבטאים את מילות התפילה בכוונה ובהתלהבות. זוהי תפילה מיוחדת, הן לא בכל יום יורד הרבי להתפלל במיוחד עם הילדים הצעירים..

לאחר התפילה, מוזז הווילון שחוצה את בית הכנסת וכעת כולם יכולים לראות בבירור את דמותו של הרבי. הרבי עומד ופניו אל הקהל הצעיר, והוא מעביר את מבטו האוהב על פניהם.

"תורה!", מכריז נציג הילדים הראשון.

"תורה!" עונים כולם אחריו.

"ציווה!"

"ציווה!"..

 שנים עשר הפסוקים נזעקים מפיהם של אלפי תינוקות של בית רבן, וחדי העין מבחינים שגם שפתיו הקדושות של הרבי נעות במשך זמן הכרזות הפסוקים..

לקול קריאתו של המנחה האגדי, הרב יעקב יהודה הכט, משתתקים כולם ומתעטפים רצינות. גם הילדים השובבים ביותר. אין זה זמן להתלוצץ - הרבי עומד להתחיל בשיחה.

במשך מספר דקות מבאר הרבי לילדים הוראות בעבודת השם מהזמן המיוחד בו נמצאים, וגם מוסר להם את "פקודת היום" – המשימה בה ראוי להתמקד במיוחד בימים אלו.

כעת, קורא המנחה הרב הכט לכל הנוכחים למחוא לעצמם כפיים על התנהגות מופתית לכל אורך הכינוס. "הייתם נהדרים!", הוא מכריז בחיוך.

 

הרבי מעניק לאחד המדריכים חבילת מטבעות על מנת שיחלקה לילדים

 

אל בימתו של הרבי ניגשים בזה אחר זה מדריכים צעירים, ולאחריהם המדריכות. מקבלים לידיהם חבילות מטבעות קטנות (הנקראות "דיים"), על מנת לחלקם להמוני חיילי צבאות השם, הממתינים במקומותיהם.

חיוך רחב שורר על פניו הקדושות של הרבי בשעה שהוא יורד מן הבימה ואוחז לרגע בפרוכת, בטרם הוא יוצא מבית הכנסת. הילדים שגודשים את הכיסאות אינם מתיקים ממנו את מבטם, ובעודו פוסע אל היציאה מן הזאל הם שרים בכל כוחם, מחכים לתנועת העידוד המוכרת.

 

צפו בוידאו מיוחד מאחד מכינוסי ה'ראלי':

קרדיט: JEM

 

// מה זה בעצם "ראלי"?

כ-80 פעמים יצא הרבי להשתתף ב"ראלי" – כנס חיילי צבאות השם. מאז שנת תשמ"א, השנה בה ייסד את ארגון "צבאות השם", היה נערך כנס שכזה מספר פעמים בשנה, בעיקר בסמוך לחגים ותאריכים מיוחדים.

הרבי היה נושא שיחה בפני הילדים, מעודד אותם ומעניק להם – באמצעות המדריכים והמדריכות – מטבעות לצדקה.

בזמן בו השתתף הרבי בכנס, ניתן היה לראות במוחש את אהבתו הגדולה לילדים, שהתבטאה במבט רך ואוהב ובמילים מיוחדות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.