מערכת COL צעיר | יום כ"ז אייר ה׳תשפ״א 09.05.2021

הרבי והילדים • כשהרבי התכופף להרים את הילד הקטן והנבוך

תמיד הם לצידו של הרבי, עוקבים אחרי כל הנהגה, והוא בחזרה מראה להם יחס מיוחד, אוהב, יוצא דופן • סדרה חדשה על יחסו המיוחד של הרבי לחסידיו הצעירים • הִנֵּה אָנֹכִי וְהַיְלָדִים
הרבי והילדים • כשהרבי התכופף להרים את הילד הקטן והנבוך
חלוקת מטבעות לצדקה בכניסה לתפילה

תמיד הם היו שם, לצד הרבי. בהתוועדויות, בתפילות, בעת אמירת שיחות, ובעצם, בכל מקום והזדמנות. הילדים היו לצידו של הרבי תמיד, עקבו בשקיקה אחרי כל הנהגה, והוא בחזרה, הראה להם יחס אוהב, מיוחד, יוצא דופן.

הרבי אהב כל יהודי כמו בן יחיד, אבל יחסו לילדים היה שונה, מקרב במיוחד.

במהלך סדרת הכתבות "הרבי והילדים", נכיר את הקשר העז והמיוחד של הרבי עם חסידיו הצעירים. המאורעות המיוחדים, השיחות המיוחדות, ובעיקר, האהבה ומאור הפנים דווקא בחיי היום־יום ה"רגילים".

// חלוקת מטבעות לצדקה

הכול התחיל בשנת תשל"ו. זו הייתה שנה מיוחדת, במהלכה הכריז הרבי על מבצעים חדשים, דרבן את החסידים להתמסר יותר להפצת יהדות, וגם, שלח קבוצה מיוחדת של שלוחים לארץ הקודש. יחד עם כל זאת, התאפיינה השנה בנושא מיוחד – חינוך ילדי ישראל.

באותה השנה, יצא הרבי ב"מבצע חינוך" שמטרתו לדאוג שלא יישאר ילד יהודי שלא יחונך בחינוך יהודי. בהמשך לכך, לימד הרבי באותה השנה, לראשונה, את 'שנים עשר הפסוקים' - אותם כיום כולנו מכירים, ויכולים לצטט בעל־פה. בעקבות העיסוק הרב ב'מבצע חינוך' כונתה השנה – שנת החינוך.

הרבי בדרכו ל770 מחלק מטבעות לצדקה לילדים

במהלך אותה השנה, החל הרבי לחלק מטבעות לילדים, על מנת שיקיימו בהם את מצוות הצדקה. בכל מקום בו היה הרבי פוגש ילדים קטנים, הוא היה מכניס את ידו אל הכיס ומעניק להם מטבעות קטנים.

עם הזמן, הפכה ההנהגה הזו לקבועה. וכך, בכל פעם שהיה הרבי מגיע מביתו ל770, היו מחכים לו הילדים, לעיתים אפילו תינוקות ממש עם הוריהם – והרבי היה מעניק להם במאור פנים מטבעות אותם הכניסו לאחר מכן לקופת הצדקה.

 

הרבי בכניסתו לתפילה מחלק מטבעות לצדקה לילדים

 

לא רק בבואו ל770 העניק הרבי צדקה לילדים. גם בצאתו לתפילות, היו ממתינים הילדים בכניסה לבית הכנסת והרבי היה מעניק להם מטבעות. ילדים חרוצים במיוחד חיכו לרבי גם ביציאתו מן המקווה על מנת לקבל מטבע מידו הקדושה.

 

// כשהרבי התכופף להרים ילד

מול חדרו של הרבי, עמדה קופת צדקה גדולה. לאחר שהילדים היו מקבלים את המטבע, הם היו ניגשים בזה אחר זה אל הקופה ומכניסים אליה את הכסף שזה עתה קיבלו.

יום אחד, לאחר שהעניק הרבי מטבע לאחד הילדים, ניגש הילד כמו כל חבריו אל הקופה, על מנת להכניס לתוכה את המטבע. אלא שהקופה הייתה גבוהה מידי, וככל שניסה להתרומם על קצות אצבעותיו, לא הצליח להכניס את המטבע אל תוך החור המיועד לה. הילד חש נבוך. מה יעשה כעת?

והנה, הוא חש בזוג ידיים אוחזות בו ומגביהות אותו גבוה, אל הקופה. כעת הוא רואה את החור ויכול להכניס את המטבע.

רגע, הוא שואל את עצמו, מי־זה דאג לי והרים אותי על מנת שאוכל לתת צדקה?

היה זה הרבי. הרבי בעצמו התכופף והתאמץ על מנת להרים את הילד, בכדי שיוכל להכניס את המטבע לצדקה.

 

 הרבי משלשל מטבע לצדקה בקופה שמול חדרו הקדוש

בעקבות המקרה הזה, דאגו האחראים ליצור חור נוסף בקופת הצדקה, נמוך יותר, על מנת שגם ילדים יוכלו לקיים את המצווה ולהכניס מטבע אל תוך הקופה.

 

 

// וידאו: חלוקת מטבעות לצדקה בערב שבת

קרדיט: jem

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.