מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשע״ו 03.11.2015

פורד אקספלורר ● מבחן רכב

ה"פורד אקספלורר" הוא אחד האייקונים המובהקים של אמריקה, מידותיו מתפרסות על חמש מטר לאורך ושניים לרוחב, הוא מציע אופציה שונה ומפנקת מהמקובל בסגמנט והוא מתאים לאלו מחפשים רכב שטח ורוצים משהו קצת פחות קשוח ● כתב הרכב של COL, שמואל מתן, יצא לבדוק  פורד אקספלורר
פורד אקספלורר ● מבחן רכב

שמואל מתן



בשנתיים האחרונות כבר בחנו במדור ג'מוסים מאובקים כמו הלנד קרוזר והפאג'רו. היום אנו עם האקספלורר, למרות שהוא לא הרכב הכי יפה בעולם (תסתכלו למשל איך עיצבוJEEP  את הגרנד צ'ירוקי...) ובשטח הוא לא כותש סלעים. הוא הרכב הכי מאובזר ביותר שנבחן במדור עד היום ויתאים מאד ללקוחות שמחפשיםSUV  (Sport utility vehicle) הולם.

לאקספלורר יש נוכחות המשדרת על תדר אמריקאי, שלא ממש תתאים לכל אחד, אבל לאלו שמחפשים רכב שטח גדול יש בהחלט מה למצוא כאן. מחיר הדגם הבסיסי  מתחיל ב-295.000 ₪ ואלינו למבחן הוא הגיע בגירסת הלימיטד, האולטרה מאובזרת שעולה 350.000₪!

קטלוג האיבזור שקיבלנו לידינו משתרע על פני שישה עמודים! במסגרת המדור לא נספר לכם על אביזרים כמעט סטנדרטיים כמו בקרת שיוט או גג נפתח חשמלי אבל כן נספר לכם על פריטים מיוחדים כמו בקרת שיוט אדפטיבית (פרטים בהמשך), שמי שמפעיל אותה לראשונה, נדהם מהטכנולוגיה החשובה והבטיחותית הזו!



פתיחת הדלתות קיבלה אותנו עם כורסאות עור ענקיות שנשארו נוחות גם בנסיעות ארוכות. במיוחד שיש אפשרות להפעיל מזגן במושב הנהג...

אוהבים להיכנס לרכב קריר בקיץ או חמים בחורף? את האקספלורר ניתן להניע גם דרך השלט. הפעילו אותו מחלון הבית רבע שעה לפני שאתם יוצאים לדרך ותוכלו לפטר את הנהג הצמוד...

המושב וההגה נעים לאחור ומאפשרים כניסה ויציאה נוחה מהרכב ויתאימו מאד גם לאנשים במידות אקסטרה לרג'... אם יש מספר נהגים על הרכב, המערכת תזכור איך כל אחד משלשת הנהגים הרכב אוהב את תנוחת הישיבה, ההגה, המראות ואפילו הדוושות...

כשהחושך יורד נדלקת תאורה עדינה של לימוזינה בספר מקומות בחלל הרכב וזה באמת מיוחד.



בשיתוף סוני ומייקרוסופט פיתחה פורד את מערכת השמע ומסך הטאצ' והיא אחת מהמערכות הטובות שפגשנו. היא עובדת יופי. אבל זקוקה עדיין לליטוש כדי לקבל את הציון המירבי.

בקרת השיוט האדפטיבית מתאימה את מהירות הנסיעה בהתאם לרכב שנוסע לפניכם ואפילו תבלום בחזקה אם נהג צעיר החליט פתאום לבדוק את חוזק הבלמים שלכם.



הכניסה לשורה השלישית מאד נוחה, ואם תהיתם איפה המושבים, נספר לכם שהקיפול הפך להיות חשמלי... מתוך הנחה שבטח קשה לפתוח את המושבים ידנית... תוכלו לקפל את המושבים במגוון אופציות הנשלטות ממספר מתגים בתא המטען, אחת מהם כוללת אופציה להיעלמות המושבים ברצפת הרכב, מה שנותן שטח הטענה עצום. למרבה ההפתעה, גם אם תפתחו את כל שבעת המושבים יישאר לכם מספיק מקום למטען.



פתיחת וסגירת דלת תא המטען נעשית גם היא דרך השלט, כדי שלא תצטרכו להפעיל חס ושלום את שרירי היד... וכדאי שתשימו לב, אם זה באמת נסגר.



המנוע כנהוג באמריקה, הוא בנפח 3.500 ליטר וששה צילינדרים המספקים 290 כ"ס, שמטיסים את הג'מוס הגדול ללא מאמץ ואם אתם לא משלמים את הדלק תיהנו ממנו בכל רגע.

ואיך בשטח?  אז ברור שלא מדובר במתחרה ללנד קרוזר ושות' והוא בעיקר רכב כביש שמספק הנאה מרובה בנסיעות ארוכות. ולמרות הכל... הופתענו מאד בשטח  בנסיעה מהירה בשבילים ומהמורות, (כל עוד לא מדובר על סלעים ובורות).



וכן, למרות הזהירות, מצאנו את עצמינו בערבו של יום בתוך תעלה עם גלגל אחד באוויר... אז אחרי הפאניקה הראשונית (שבגללה לא צילמנו...) נתנו למערכת ההנעה הכפולה לעשות את עבודתה ויצאנו בזהירות, בדיעבד מסתבר שיש לאקספלורר יותר יכולות שטח משחשבנו.

מתיחת פנים לאקספלורר כבר הוצגה בחו"ל (וכבר נהגנו בה) והיא תגיע לארצנו בעוד כשלשה חדשים עם שינויים קוסמטיים בעיקר ועם מנוע זהה.

סיכום: האקספלורר סיפק לנו את אחד המבחנים המהנים ביותר. הוא מפנק, רמת האיבזור גבוהה מאד ואפילו יש לו תא מטען שימושי. מי שמחפש יכולות שטח אמיתיות אין מה לעשות עם האקספלורר. אבל לכל השאר שמחפשים רכב פאר במושגים ישראלים, יחד עם יכולת שטח סבירות. הוא האופציה היחידה עם שבעה מושבים. אנחנו כבר מחכים למחליף/
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.