מערכת COL | יום י"ז ניסן ה׳תשע״א 21.04.2011

נשיא רוסיה שיגר אגרת ברכה ליהודי רוסיה לכבוד פסח

כמיטב המסורת בשנים אחרונות, הגיע לקראת התקדש ליל ראשון של חג הפסח, אגרת הברכה המסורתית של נשיא רוסיה מר דימיטרי מדוודב, עם ברכות ואיחולים לבביים ליהודי רוסיה לכבוד ולרגל חג הפסח  לדיווח
נשיא רוסיה שיגר אגרת ברכה ליהודי רוסיה לכבוד פסח

כמיטב המסורת בשנים אחרונות, הגיע לקראת התקדש ליל ראשון של חג הפסח, אגרת הברכה המסורתית של נשיא רוסיה מר דימיטרי מדוודב, עם ברכות ואיחולים לבביים ליהודי רוסיה לכבוד ולרגל חג הפסח.

בין השאר כותב נשיא רוסיה: "...כאשר נאספים בחג, זה מזכיר את הערכים הנצחיים של היהדות, צדק ואהבה לארץ הקודש וכבוד למסורת ואמונה... וגם היום היהדות ברוסיה עושה המון למען כולם וחיזוק החברה בכלל..."

המכתב הגיע ללשכת רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, ומשם הוא הופץ לתקשורת ולקהילות היהודיות ברוסיה.

מכתב זה שהגיע, מצטרף לעוד שורה ארוכה של אגרות ברכה, בהם של ראש הממשלה מר וולדימיר פוטין, ראשי עיר, מושלי מחוזות, חברי פרלמנט ואישיים רבים, המאחלים ליהודי רוסיה ברכות שונות לקראת חג הפסח, כאשר הקו המאחד בכל המכתבים הוא, הכבוד והערכה ליהודי רוסיה ולקהילה היהודית הצומחת וגדלה ומתפתחת בכל הערים ולמען מאות אלפי יהודי רוסיה.

במכתבו, כותב ראש הממשלה מר פוטין:
"כבוד הרב הראשי!
אני מברך אותך לחג הפסח, אחד החגים העיקריים של הדת היהודית. הפסח מסמל את המפנה החשוב ביותר בתולדות עם ישראל, שזכה לחירות המיוחלת ולעשרת הדיברות, אשר הונחו בייסוד המוסריות הנשגבת, המאחדת את האנושות כולה זה אלפי שנים. ערכי היהדות מבוססים על האידיאלים הנצחיים של צדק, של מעשים טובים, של אהבת הזולת ואהבת המולדת. הקהילה היהודית ברוסיה תורמת תמיד תרומה רבת משקל להידוק הקשרים בין עמים ודתות שונים ברוסיה, לחיזוק הידידות המסורתית בין עמיה.
אני מאחל לך ולכל יהודי רוסיה חיי שלום, אושר ועושר..."

כמו-כן, מהדיווחים שהגיעו למשרדי 'איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים', מתברר שהמונים רבים של יהודים נטלו השנה חלק באלפי סדרי פסח, שנערכו בכל מאות הקהילות היהודיות הפזורות בכל מדינות חבר העמים.

הסדרים נערכו ע"י הרבנים, שלוחי חב"ד, שעשו כל מאמץ להביא את מצוות החג לכל יהודי באשר הוא ולתת האפשרות לעריכת סדר פסח ככל משפטיו וחוקותיו.
לצד השלוחים הקבועים במדינות אלו, הגיעו עוד מאות תלמידי ישיבות חב"ד מאה"ק ומארה"ב, ובראשם תלמידי הישיבות הקדושות ברוסיה - לעריכת סדרים בקהילות ובערים, בהם לא נצמא רב קבוע. סדרים אלו נערכו בתמיכתם הגדולה של משפחת ראהר.

הסדר המרכזי נערך בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, כאשר בד בבד נערכו עשרות סדרים נוספים באולמות הנוספים של המרכז היהודי והמוסדות הנוספים שלידו. השנה נערכו סדרים גם עבור דוברי עברית, דוברי אנגלית, הקהילה הבוכרית, לצעירים, מבוגרים ועוד רבים.

לראשונה בהיסטוריה, נערך השנה סדר ציבורי בתוככי הכלא המפורסם "בוטירסקי" במרכז מוסקבה, בהשתתפות כעשרים אסירים יהודים.

כזכור, לפני כחודש וחצי חנך רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, בית כנסת חדש בתוככי הכלא, כאשר במהלך האירוע יזם הרב הראשי עריכת סדר פסח במקום. הרב הצבאי והשב"ס ברוסיה הרב אהרן גורביץ עמד בקשר מול כל הגורמים ולאחר שהגיעו האישורים, נערך אכן לראשונה מאז הוקם הכלא מזה 230 שנה  - סדר פסח מרגש ביותר לאסירים היהודים, בהם אסירים שזה היה פעם הראשונה שלהם שהשתתפו בסדר פסח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.