מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשע״ו 31.10.2015

הרב אשכנזי: "שהילד יידע שלא עובר עליך יום ללא שיעור תורה"

"שהילד יידע שלא עובר עליך יום ללא שיעור תורה. השיעור הזה מעמיד את הבית, הילד צריך לראות שאכפת לך מזה. אי-אפשר לחנך אותו בלי שאנחנו נהיה דוגמא חיה", כך אמר הרב מאיר אשכנזי, המרא דאתרא של כפר-חב"ד, במהלך הכינוס הארצי של חסידי חב"ד בבית-הכנסת 'בית-מנחם'  נאום הרב אשכנזי בכינוס הארצי
הרב אשכנזי:
הרב מאיר אשכנזי (צילום: אליהו לוי)

הרב מאיר אשכנזי, המרא דאתרא של כפר-חב"ד, נשא נאום במהלך הכינוס הארצי של חסידי חב"ד בבית-הכנסת 'בית-מנחם' בכפר בארגון צעירי-אגודת-חב"ד.

במהלך נאומו, עורר הרב על החשיבות בקביעת עיתים ללימוד תורה של כל אחד ואחד. "שהילד יידע שלא עובר עליך יום ללא שיעור תורה. השיעור הזה מעמיד את הבית", אמר הרב, "הילד צריך לראות שאכפת לך מזה. אי-אפשר לרמות את הילד, אי-אפשר לחנך אותו בלי שאנחנו נהיה דוגמא חיה.

"הילד כל-כך תמים וטהור וכל מה שנכנס בו - נכנס בפנימיותו. הוא יזכור את זה לעולם. כאשר הוא נמצא באירוע, הוא חווה אותו בכל עמקי נפשו".

הרב הרחיב על חשיבות חינוך הילדים ועל שמירת העיניים של הילדים. "ישנם דברים שהם היסודות של הבית. בדברים שהם היסודות של הבית, הילד צריך להיוולד לתוך מציאות מסוימת, לתוך כללים מסוימים, שהוא יודע שבדברים האלו אין משא ומתן.

"זה צריך להיות כך - כי כך נראה בית חסידי, כי כך הרבי רוצה, כי הדברים האלה הם הכי יסודיים ועליהם לא מתפשרים. הוא צריך להיוולד לתוך זה והוא צריך להבין שבעניין הזה לא יהיו שינויים. כאשר הילד קולט את זה, הוא חי עם זה וזה ייכנס לתוכו, לתוך עצמותו והוא ישאר עם זה לעולם".

הרב הוסיף ואמר: "אנחנו יודעים שהברכה שהרבי מברך כל ילד שמגיע לגיל בר-מצווה - שיגדל להיות חסיד, ירא שמים ולמדן. וזוהי בעצם הנקודה שהרבי מברך כשבאים להקים בית יהודי בישראל שהבית יהיה על יסודי התורה, המצווה, כפי שמוארים במאור שבתורה זוהי תורת החסידות.

"מדובר פה על יסודי התורה והמצוות, על הדברים הכי יסודיים, על דברים יסודיים שדרך החסידות מדגישה כל-כך ונותנת לזה כוח".

(תודה לר' חיים-שאול נוישטט על סיועו בהכנת הידיעה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.