מערכת COL
|
יום ט' חשוון ה׳תשע״ו
22.10.2015
דבר לא בוער לאנשים שמנהלים לנו את החיים ● טור נוקב
המדינה מדוקרת ומנקובת ככברה, אין לך שעה שאין "ברכתה" מרובה מחברתה, המצב קטסטרופאלי, לא רק "כ-מדקרות חרב" בכ"ף הדמיון, אלא כפשוטו. אלא שאצל אלה היושבים לנו על הוורידים ומנהלים לנו את החיים - "ברענט גארנישט", דבר לא בוער ● טור נוקב ● מגזין שישי טורו של הרב דוד-מאיר דרוקמן
הרב דוד-מאיר דרוקמן (צילום: לוי ישראלי)
הרב דוד מאיר דרוקמן
שמעתי סיפור חסידי אודות אברך טרי אשר נשלח על ידי אשתו לסור אל בית השכנים ולשאול מהם עששית לתאורה – באשר זו כרעה ללדת, ובבית חושך ואפילה (אז לא ילדו במרכזים רפואיים), והמיילדת, עקב החשיכה אינה מוצאת ידיה ורגליה.
עומד החסיד הצעיר לחצות את השביל במטרה להגיע לבית השכנים, והנה, במפתיע חולפת לה עגלה עם חסידים. "לאן מועדות פניכם? שואל אברכינו, "אנו נוסעים לרבי". לא הרהר האברך החסיד פעמיים, קפץ על העגלה ו..הצטרף לנסיעה.
לאחר פרק זמן לא מבוטל במהלכו שהה בחצרו של רבו - שם החסיד פעמיו לחזרה לביתו, אלא שלפתע הוא נזכר בבקשת אשתו להביא לה מנורה...
חיש מהר נחפז הלה לבית השכנים כדי להביא את המנורה המבוקשת, ובריצת אמוק דהר בסערה לביתו, ברם, עקב המהירות - הוא נתקל באריח בולט שבמפתן הבית, מעד ונפל, והמנורה אותה אחז בידו - נשברה לרסיסים.
"אהה" הוא מקונן, "זו התוצאה של חיפזון יתר"....
● ● ●
המדינה מדוקרת ומנקובת ככברה, אין לך שעה שאין "ברכתה" מרובה מחברתה, המצב קטסטרופאלי, לא רק "כ-מדקרות חרב" בכ"ף הדמיון, אלא כפשוטו. אלא שאצל אלה היושבים לנו על הוורידים ומנהלים לנו את החיים - "ברענט גארנישט", דבר לא בוער.
לחזק את הבניה ביהודה ושומרון כתגובה לתוקפנות האויב? הצחקתם אותי. מתברר עתה בכלל כי נתניהו ה'ימני' בנה פחות מקודמיו.
למצער, שמא בימים טרופים אלה להפסיק את הנוהל הנואל של מעצרים ללא דין וללא משפט מה שמכונה "מעצרים מינהליים" של 'פעילי ימין' – מה פתאום?
שופטת מבקשת ברצינות תהומית לאתר את מי שאוי וויי כיבד בבעיטה - ערביה שתקפה יהודי חרדי ברחובה של עיר. יש לה דאגות לא פשוטות לשופטת הדעתנית..
מנכ"ל מד"א מצהיר שאם נעמוד לפני דילמה; מחבל שנפצע קשות ולעומתו מותקף טרור יהודי שנפצע קלות – יש להחיש טיפול רפואי קודם למחבל...
והטענה הבאה כבר נדושה, אבל עדיין נוקבת עד התהום; את הרב כהנא הי"ד ותנועתו הוציאו מחוץ לחוק, ואילו החכי"ם הערביים – משתוללים, מחרפים, ולא סליחה על הביטוי – נובחים בכנסת כאוות נפשם, ועדיין הינם במסגרת החוק.
גזענות נגד יהודים כבר אמרנו?
בעצם ימים כואבים אלה של טרור ערבי, של שריפת קבר יוסף – מחליט הבג"צ שיש להרוס בית כנסת בגבעת זאב. נכון שברוב טובם, הואילו הוד רוממותם לדחות בינתיים את מחיקת בית הכנסת, אבל עצם ההחלטה המבישה ועוד בעיתוי הנוכחי – לא בדיוק תורמים למוראל היהודי הגבוה, לא מחזקים את כוח הרתעה, וכל זאת בלשון המעטה.
והנה זה בא: הברקותיהם החכמות מכל האדם של רבני אינטרנט סרוגים, והכוונה לאותו סקטור מתוכם שנעולים על עצמם ולא מסוגלים להשתחרר מהסורגים ה'ממלכתיים'.
"אסור לפגוע במחבל מנוטרל" – פסק את פסקו אחד מהני החכמים הכלואים מאחורי סורגי הממלכתיות, ועוד לא דעכו רשמי הפסק הראשון – הפציע 'פוסק' אחר מאותה בראנז'ה באומרו, וזה לשונו הזהב: "להתחזק בלימוד התורה? שטויות במיץ עגבניות", וכך מכריזה הכותרת: הרב א' דוחה את הקריאות לפיהן כתשובה לפיגועים יש להתחזק בלימוד תורה ואומר: "במקום לעשות עצרת תפילה, תפגין!". זה יותר רציני, זה תשובה אמיתית". שפתיים יישק.
על כגון דא מסתמא נאמר: "חכמות בחוץ תרונה".
אין ספק, כאשר, היה לא תהיה, ובל נפתח פה לשטן, יתברר ח"ו ונחוש יותר על בשרנו כפשוטו אם עדיין לא ברור, כי בני דודנו מבקשי נפשנו הינם גרועים מהנאצים – אז כמו אותו אברך חסידי הנ"ל – יתחילו וייזכרו אז להזדרז ולמהר, אבל זה כבר יהיה מאוחר מידי, ירחם ה' ויצילנו. ולא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב.
● ● ●
בפרשה האחרונה קראנו על שילוח היונה על ידי נח.
כתבו הקדמונים כי בפרשה זו נרמז העתיד: כנסת ישראל משולה ליונה בשיר השירים; "יונתי בחגוי סלע" ועוד.
ה'יונה' נשלחה בעבר לגלות, ואח"כ התקיים; "ותשב אליו אל התיבה" – היונה-כנסת ישראל חזרה בתשובה.
הגלות האחרונה בה אנו מצויים מכונה בשם "גלות אדום", ועל גלות זו נאמר; "ולא יספה שוב אליו עוד", כלומר, שכנסת ישראל מעצמה-מיוזמתה לא תגיע לתובנה ולמסקנה שיש לחזור אל התיבה – לשוב בתשובה. אלא, כותב אחד הקדמונים (בעל 'צרור המור'): "..הקב"ה יעורר אותה ויקימה מעפרה כדכתיב 'אקים את סוכת דוד הנופלת'.
וזהו 'נפלה ולא תוסיף קום בתולת ישראל' – שפירושו 'ולא תוסיף קום' – מעצמה, אלא שהקב"ה יסייעה ויתן לה יד.....".
ובעידן עוני הדעת דנן - זאת נחמתנו בעוניינו.
(מתפרסם הבוקר ב'שעה טובה')
שמעתי סיפור חסידי אודות אברך טרי אשר נשלח על ידי אשתו לסור אל בית השכנים ולשאול מהם עששית לתאורה – באשר זו כרעה ללדת, ובבית חושך ואפילה (אז לא ילדו במרכזים רפואיים), והמיילדת, עקב החשיכה אינה מוצאת ידיה ורגליה.
עומד החסיד הצעיר לחצות את השביל במטרה להגיע לבית השכנים, והנה, במפתיע חולפת לה עגלה עם חסידים. "לאן מועדות פניכם? שואל אברכינו, "אנו נוסעים לרבי". לא הרהר האברך החסיד פעמיים, קפץ על העגלה ו..הצטרף לנסיעה.
לאחר פרק זמן לא מבוטל במהלכו שהה בחצרו של רבו - שם החסיד פעמיו לחזרה לביתו, אלא שלפתע הוא נזכר בבקשת אשתו להביא לה מנורה...
חיש מהר נחפז הלה לבית השכנים כדי להביא את המנורה המבוקשת, ובריצת אמוק דהר בסערה לביתו, ברם, עקב המהירות - הוא נתקל באריח בולט שבמפתן הבית, מעד ונפל, והמנורה אותה אחז בידו - נשברה לרסיסים.
"אהה" הוא מקונן, "זו התוצאה של חיפזון יתר"....
● ● ●
המדינה מדוקרת ומנקובת ככברה, אין לך שעה שאין "ברכתה" מרובה מחברתה, המצב קטסטרופאלי, לא רק "כ-מדקרות חרב" בכ"ף הדמיון, אלא כפשוטו. אלא שאצל אלה היושבים לנו על הוורידים ומנהלים לנו את החיים - "ברענט גארנישט", דבר לא בוער.
לחזק את הבניה ביהודה ושומרון כתגובה לתוקפנות האויב? הצחקתם אותי. מתברר עתה בכלל כי נתניהו ה'ימני' בנה פחות מקודמיו.
למצער, שמא בימים טרופים אלה להפסיק את הנוהל הנואל של מעצרים ללא דין וללא משפט מה שמכונה "מעצרים מינהליים" של 'פעילי ימין' – מה פתאום?
שופטת מבקשת ברצינות תהומית לאתר את מי שאוי וויי כיבד בבעיטה - ערביה שתקפה יהודי חרדי ברחובה של עיר. יש לה דאגות לא פשוטות לשופטת הדעתנית..
מנכ"ל מד"א מצהיר שאם נעמוד לפני דילמה; מחבל שנפצע קשות ולעומתו מותקף טרור יהודי שנפצע קלות – יש להחיש טיפול רפואי קודם למחבל...
והטענה הבאה כבר נדושה, אבל עדיין נוקבת עד התהום; את הרב כהנא הי"ד ותנועתו הוציאו מחוץ לחוק, ואילו החכי"ם הערביים – משתוללים, מחרפים, ולא סליחה על הביטוי – נובחים בכנסת כאוות נפשם, ועדיין הינם במסגרת החוק.
גזענות נגד יהודים כבר אמרנו?
בעצם ימים כואבים אלה של טרור ערבי, של שריפת קבר יוסף – מחליט הבג"צ שיש להרוס בית כנסת בגבעת זאב. נכון שברוב טובם, הואילו הוד רוממותם לדחות בינתיים את מחיקת בית הכנסת, אבל עצם ההחלטה המבישה ועוד בעיתוי הנוכחי – לא בדיוק תורמים למוראל היהודי הגבוה, לא מחזקים את כוח הרתעה, וכל זאת בלשון המעטה.
והנה זה בא: הברקותיהם החכמות מכל האדם של רבני אינטרנט סרוגים, והכוונה לאותו סקטור מתוכם שנעולים על עצמם ולא מסוגלים להשתחרר מהסורגים ה'ממלכתיים'.
"אסור לפגוע במחבל מנוטרל" – פסק את פסקו אחד מהני החכמים הכלואים מאחורי סורגי הממלכתיות, ועוד לא דעכו רשמי הפסק הראשון – הפציע 'פוסק' אחר מאותה בראנז'ה באומרו, וזה לשונו הזהב: "להתחזק בלימוד התורה? שטויות במיץ עגבניות", וכך מכריזה הכותרת: הרב א' דוחה את הקריאות לפיהן כתשובה לפיגועים יש להתחזק בלימוד תורה ואומר: "במקום לעשות עצרת תפילה, תפגין!". זה יותר רציני, זה תשובה אמיתית". שפתיים יישק.
על כגון דא מסתמא נאמר: "חכמות בחוץ תרונה".
אין ספק, כאשר, היה לא תהיה, ובל נפתח פה לשטן, יתברר ח"ו ונחוש יותר על בשרנו כפשוטו אם עדיין לא ברור, כי בני דודנו מבקשי נפשנו הינם גרועים מהנאצים – אז כמו אותו אברך חסידי הנ"ל – יתחילו וייזכרו אז להזדרז ולמהר, אבל זה כבר יהיה מאוחר מידי, ירחם ה' ויצילנו. ולא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב.
● ● ●
בפרשה האחרונה קראנו על שילוח היונה על ידי נח.
כתבו הקדמונים כי בפרשה זו נרמז העתיד: כנסת ישראל משולה ליונה בשיר השירים; "יונתי בחגוי סלע" ועוד.
ה'יונה' נשלחה בעבר לגלות, ואח"כ התקיים; "ותשב אליו אל התיבה" – היונה-כנסת ישראל חזרה בתשובה.
הגלות האחרונה בה אנו מצויים מכונה בשם "גלות אדום", ועל גלות זו נאמר; "ולא יספה שוב אליו עוד", כלומר, שכנסת ישראל מעצמה-מיוזמתה לא תגיע לתובנה ולמסקנה שיש לחזור אל התיבה – לשוב בתשובה. אלא, כותב אחד הקדמונים (בעל 'צרור המור'): "..הקב"ה יעורר אותה ויקימה מעפרה כדכתיב 'אקים את סוכת דוד הנופלת'.
וזהו 'נפלה ולא תוסיף קום בתולת ישראל' – שפירושו 'ולא תוסיף קום' – מעצמה, אלא שהקב"ה יסייעה ויתן לה יד.....".
ובעידן עוני הדעת דנן - זאת נחמתנו בעוניינו.
(מתפרסם הבוקר ב'שעה טובה')
הוסף תגובה
0 תגובות