מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשס״ז 27.11.2006

מהחלטות הכינוס: סיוע לנערים בסיכון, ומגזין לילדים

הרב משה קוטלרסקי מנהל כינוס השלוחים העולמי שיגר השבוע מכתב לשלוחי חב"ד ברחבי תבל שהשתתפו בכינוס האחרון שנחתם בניו-יורק ובו הוא מתאר את הצלחת הכינוס ומספר על החלטות הכינוס שיחלו לפעול בקרוב: ייסוד תוכנית סיוע מיוחדת לנערים בגילאי הסיכון, וכן הוצאת מגזין לילדים, בשיתוף פעולה עם ארגון צבאות ה' ■ וגם: 20 "שלוחי תורה" שיצטרפו ל-33 שלוחים הפועלים כיום במימון קרן משפחת ראהר. עשרה שלוחים מתוך ה-20 החדשים יצטרפו לצבא שלוחי חב"ד הפועל בישראל  למכתב המלא
מהחלטות הכינוס: סיוע לנערים בסיכון, ומגזין לילדים
ה'בנקט' שנעל את כינוס השלוחים העולמי

ערש''ק פ' תולדות ה'תשס''ז

אחיי ורעיי השלוחים שליט"א

שלום וברכה!

אחדשה"ט, ובתקווה שמכתב זה מוצא אתכם ואת בני משפחתכם שיחיו בבריאות הנכונה.

ברצוני לשתף אתכם במספר נקודות בקשר לכינוס השלוחים דשנה זו. מכתבי הדואר-האלקטרוני, הפקסים והטלפונים שמתקבלים במשרדנו מורים על הצלחת הכינוס – שהי' פרי מאמץ משותף של כו"כ שהיו מסורים ונתונים לזה, שבלעדיהם לא הייתה מתאפשרת הצלחת הכינוס ב"ה.

כפי שבוודאי ידוע לכם, הכינוס הי' פרי עמלם של ועד השלוחים שהשקיעו ממרצם וכשרונם ע"מ להכין תכנית לתועלת כל המשתתפים שיחיו.

האסיפה הראשונה לתכנון הכינוס התקיימה בג' תמוז האחרון, ובה השתתפו 43 שלוחים בלעה"ר. בהמשך לזה, התקיימה שבועיים לאחר מכן אסיפה נוספת בעיר "פייב טאונס", ובה השתתפו 34 שלוחים. באסיפה זו החליטו על הנושא המרכזי בכינוס: "שלוחו של אדם כמותו - האחריות הגדולה והזכות הנפלאה", דהיינו יסודות השליחות וכיצד הם מתבטאים בכך שהשליח הוא "כמותו דהמשלח ממש".

אחת מההחלטות שנתקבלו באסיפה זו היו שהרב יהודה וועג, הרב דניאל מסקוביץ' והרב מענדל קוטלרסקי יקבלו ע"ע לארגן את תכנית הכינוס. הרב שמואל קפלן והרב אפרים מינץ נתבקשו להצטרף אל הועד הפועל הנ"ל.

בהמשך להחלטות אלו הוקמו וועדים שונים לארגון המושבים המרכזיים, סדנאות חדשניות, כל חלקי התכנית, כולל ג"כ תכנון התמונה המסורתית. הוחלט ג"כ - ע"י הצבעה - שהנואם המרכזי בבאנקעט יהי' השליח הרב יוסף חיים קנטור שי'.

בקפידה רבה נבחר כל פרט ופרט, והושקע מאמץ רב כדי להוסיף ולשפר את התכנית משנים עברו, ע"מ שהכינוס יהי' מועיל ומהנה עבור כל השלוחים. הערכה רבה ותודה עמוקה מגיעה לועד הכינוס, שהשקיעו שעות על-גבי שעות בשיחות ועידה, פגישות וישיבות עד השעות הקטנות של הלילה ע"מ להכין את התכנית העשירה, וכן לאנשי משרד הכינוס.

תודה מיוחדת לאנשי "חב"ד.אורג", הרב מאיר שמחה קוגן ואנשי הצוות, על ניהול מערכת ההרשמה לכינוס ועל העזרה הרבה בכל עת, וכן להרב דוד זקליקובסקי על הכנת המצגות עבור ה"ראל-קאל". וכבכל שנה, לרב ליפא ברענאן הי' חלק מרכזי בהצלחת הכינוס.

כפי שכבר הוזכר בשנים עברו, כ"ק אדמו"ר זי"ע הורה למנות ועד מיוחד למילוי החלטות הכינוס. אחד מנושאי הכינוס המרכזיים בשנה זו היה הדאגה עבור בני הנוער שלנו, וכן עבור חינוך ילדי השלוחים שצריכים לעזוב את בתיהם בגיל צעיר ולהתחנך מחוץ לביתם.

במהלך הכינוס נתקבלו החלטות בב' נושאים אלו. עבור ילדי השלוחים (גילאי 11-15) הוחלט לייסד תכנית סיוע מיוחדת, בה יצרפו אל כל ילד בחור או אברך כולל, והוא יסייע לו ב"שיעורי הבית" שלו וכן ישמש עבורו כמשפיע. עבור הנערים בגילאי הסיכון (16-22), הוחלט לפתוח בתכניות שונות בסיוע השלוחים והשלוחות שיחיו. ה"ועד למילוי החלטות הכינוס" עובד בימים אלו ע"מ להביא החלטות אלו לידי פועל. בחלק מהחלטות אלו יטול חלק המוסד JNET – שאף הוא החלטה של אחד מהכינוסים בשנים שעברו, וב"ה מצליח ביותר.

החלטה נוספת היתה להו"ל מגזין לילדים, פרי שיתוף פעולה של צבאות ה' וכינוס השלוחים. בסיוע משפחת רוהר, יוכלו השלוחים לרכוש את המגזין במחיר מוזל. החלטות נוספות קשורות למצגות שהיו במוצש"ק של פרוייקטי ה-JLI (לצעירים, וימי העיון), האתר משיח.קום, ושלוחים אחדות.

אלו הם החלטות הכינוס, ובמימוש החלטות אלו נראה את פרי מאמצי השלוחים חברי הועד למילוי החלטות הכינוס. מימוש החלטות אלו היא היא הפעולה נמשכת של הכינוס במשך השנה כולה.

אחד הרגעים הכי מרגשים של הכינוס הי' נאומו של הר' שמואל רוהר. בוודאי כולם התפעלו עד מאוד מהחסידישע ווארימקיט של ר' שמואל, שמתבטא הן בחייו הפרטיים כפי שהם מוארים בלימוד תורת החסידות, והן בעסקנות שלו – בתמיכה נפלאה לשליחות ומילוי חזונו של כ"ק אדמו"ר זי"ע.

בהמשך לתרומתם הנדיבה של משפחת רוהר למימון שלוחי מבצע תורה – שהתחילה עם 25 שלוחים ולאחמ"כ התרחבה והתפתחה ל-33 שלוחים, הסכימה משפחת רוהר להרים תרומה נכבדה למימון 10 שלוחים נוספים. בנוסף לכך, ר' משה טבסניק – חתנו של ר' שמואל רוהר ותומך נפלא בפעולות חב"ד בעצמו, קיבל ע"ע לממן 10 שלוחי מבצע תורה באה"ק. ובסה"כ יהיו אי"ה 53 שלוחים. אני מקווה, שלאחר שמשפחת רוהר יראו את הצלחת התכנית בשנה הראשונה, הם ימשיכו להחזיק ולהרחיב את התכנית המיוחדת הזו. טפסים עבור שלוחי מבצע תורה ניתן לקבל במשרדי ה-JLI בטלפון 718.221.6900

בנוגע לשלוחי מבצע תורה באה"ק, בדעתץי אי"ה לאחר חנוכה לבקר באה"ק, ואז אפגש עם הנהלת צאגו"ח ותיכף לאחמ"כ יתפרסמו פרטים אודות אופן ההרשמה וכו'.

בימים הקרובים לא אשהה במשרדי לרגלי נסיעה, וע"כ פרטים נוספים אודות התכניות המוזכרות לעיל יוכלו השלוחים לקבל כשאשוב.

גם בשנה זו, התכנית לצעירי השלוחים - שאושרה על-ידי המל"ח - היתה הצלחה נפלאה, ונתקבלו הרבה תגובות מחממות-לב מההורים. יישר כוח מיוחד לצוות המארגן של משרד השלוחים על העבודה המאומצת להפקת התכנית. תודה מיוחדת נתונה להנהלות הישיבות עבור החסידישע מדריכים שהעניקו לילדינו חיות חסידותי.

חמשת חלקי הוידאו החדש של JEM "השתקפות" התקבלו בהתלהבות גדולה, וכמו"כ קטעי הוידאו מהכינוסים דשנים עברו שהוקרנו ביום חמישי ובמוצש"ק. גם השנה השקענו בצוות צילום שתיעד את הבאנקעט במכשור חדש ומתקדם, ע"מ שיופק ע"י JEM. בתוך פרק זמן קצר – אנו בטוחים שהם יפיקו וידאו שתוכלו להראותו להבעה"ב שלכם.

כאו"א מאיתנו רואה את העבודה המאומצת שהושקעה בסרטי וידאו אלו, אשר מביאה קידוש ה' אמיתי. וע"כ מגיעה תודה מיוחדת לרב אלקנה שמוטקין וצוות JEM.

כמו תמיד, אנו מעוניינים לקבל מכם ביקורת בונה ע"מ להוסיף ולהשתפר בעתיד. הרעיונות שלכם יעשירו את תוכניות הכינוס בשנים הקרובות. מצו"ב אפוא שאלון מיוחד, ותקוותנו שתקדיש מזמנך כדי למלאות שאלון זה.

בשאלון נוסף ג"כ סעיף מיוחד הקשור לתכניות עבור בני נוער בקבוצת סיכון. אנא פרט איזו תכנית לדעתך תמלא את החסר בתחום זה. כל תגובה תתקבל בברכה, ותיקרא בעיון על ידינו.

אנו מודים לכל אלו שנאמו בבאנקעט, במושבים המרכזיים, בסדנאות ובמצגות במשך הכינוס.

תודה מיוחדת לרב דוד אליעזרי והועד שאירגנו את התכנית עבור הבעה"ב. אנו מקבלים תגובות רבות משלוחים המדווחים שהבעלי-בתים נהנו מהתכנית עד מאוד.

כמו"כ, ברצוני להביע את הכרת הטוב לבן ציון כהן – על הקייטרינג בכינוס, מיכאל סושיק – על הקייטרינג בבאנקעט, העשי "סקופ" יעקובוביץ' על עזרתו המקצועית בדקורציה של הבאנקעט. תודה מיוחדת לזלמן סטאק וצוות "ספוטלייט דזיין" ושלום ליין מה"פרינט האוס" על כך שעמדו בלו"ז הצפוף שלנו, תמיד עם חיוך. תודה מיוחדת ליונתן האקנער על האודיו, ולמענדל גולדשטיין על הוידאו של הסדנאות והמושבים המרכזיים.

שוב, תודה מיוחדת לכל שליח שהשתתף ותרם לקידוש שם ליובאוויטש בכינוס בשנה זו. תקוותי שהכינוס העניק לכ"ק אדמו"ר זי"ע רוב נחת, ונתן לנו את החיות לילך מחיל אל חיל במילוי משאלתנו העיקרית, הכנת עצמנו והעולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו.

בהוקרה

הרב משה קוטלרסקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.