COL | יום י"ז סיון ה׳תשפ״ד 23.06.2024

ח"כים לשר הביטחון: "להוסיף הי"ד למצבת ישראל יודקין"

שורת ח"כים מכל סיעות הכנסת פנו לשר הביטחון יואב גלנט כדי שמשרד הביטחון יאפשר למשפחה לציין את המונח היהודי המקובל 'הי"ד' לצד שמו של סרן ישראל יודקין הי"ד, שנפל בעזה | ביום חמישי עלו בני המשפחה לקברו בציון ה'שלושים' כשהמצבה שלו נותרה ריקה
ח
מצבה ריקה (צילום: משה שיינר, COL)

השרה אורית סטרוק פנתה ביום שישי לשר הביטחון יואב גלנט בבקשה שיתערב לטובת משפחת יודקין המבקשת להוסיף למצבת בנם ישראל את המילים 'הי''ד'. 

זאת בעקבות הפרסום שמשפחת יודקין עלתה ביום ה'שלושים' לקברו של בנם ישראל יודקין הי"ד, כשמצבתו ריקה ללא כיתוב, משום שבמשרד הביטחון מתעקשים שלא לאפשר למשפחה לציין לצד שמו את הנוסח היהודי המקובל 'הי"ד', לאחר שבנם נפל במהלך הקרבות בעזה, על הגנת העם והארץ וכדי להציל את פקודיו.

אחיו דובי יודקין אמר לרדיו COL בריאיון כי "לא נוותר ונגיע גם לבג"ץ".

במכתבה כתבה השרה סטרוק ''אי-התחשבות בבקשת המשפחה, בקשה שמבטאת את עולם הערכים של החייל שנפל, של משפחתו, ושל ציבור רחב שזו אמונתו - עומדת בסתירה להצהרות צה"ל בדבר נכונותו לייצר תנאי שירות נאותים לאוכלוסיה החרדית, והופכת, לכאורה, את דו"ח שקדי, שנכתב עפ"י בקשתך, לאות מתה".

לא רק מהקואליציה:

גם ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)' הצטרפה למבקשים בעניין, וכתבה מכתב לשר הביטחון גלנט. כך מדווח אתר YNET. 

במכתב שנשלח לגלנט, נכתב בין היתר כי "אתמול פורסם כי משפחתו של סרן ישראל יודקין ז"ל, לוחם שנפל בקרב על הגנת המולדת ברצועת עזה, עלו לקברו במלאת 30 יום לנפילתו וגילו כי מפני שמשרד הביטחון לא אישר לכתוב לבקשתם על המצבה הי"ד ליד שמו של הנופל, עדיין מונחת מצבה ריקה על הקבר ללא שמו, תאריך נפילתו או נסיבות הקרב שבו נהרג הקצין. בעקבות פניית המשפחה למשרדך לעניין זה, נמסר לה כי אלה יוכלו להוסיף את הכיתוב הי"ד על הקבר במקום שבו מותר כיתוב אישי בלבד, אך לא לצד שמו של ישראל, שכן מערכת הביטחון פועלת לפי עקרון כללי האחידות". 

ח"כ מילנובסקי הוסיפה: "משיחה שקיימתי עם בני המשפחה, מתברר שהיחס כלפיהם מטעם מערכת הביטחון היה מחפיר ולא מכבד, ואף איימו עליהם שאם המשפחה לא תחתום על טופס ביצוע המצבה - המצבה תישאר חלקה מכאן. אין חולק כי המענה שניתן מטעמך למשפחת יודקין הינו מבזה לחלוטין, כך שהשיקולים שהובאו בהחלטתך מתעלמים בצורה בוטה מאבלה האישי של בני המשפחה".

עוד נכתב כי "לא יעלה על הדעת כי משפחה שכולה תעבור עוגמת נפש כפולה ותצטרך לנהל מאבק על זכויותיה הבסיסיות ביותר - להנצחת כבוד האדם היקר לה מכל, אותו אדם אשר נפל למען הגנת המולדת והקריב את חייו למען המדינה. ברי כי לנו כמדינה יש חוב מוסרי כלפיו וכלפי בני  המשפחה לבצע התאמות נדרשות לבקשת המשפחה השאלה האם יש לאפשר למשפחה שכולה של חייל שנפל, תוספת של ביטוי אישי במסגרת הכיתוב שעל גבי מצבתו, עלתה רבות בפסיקת בג"ץ".

אל מכתבה של מלינובסקי הצטרפו חכ"ים מכל סיעות הבית:

חברי הכנסת מיכל וולדיגר, אוהד טל וצבי סוכות מהציונות הדתית, השר שלמה קרעי מהליכוד, ח"כ לימור סון הר מלך וצבי פוגל מעוצמה יהודית, ח"כ ארז מלול, אברהם בצלאל, יוסף טייב, יונתן משריקי ואברהם בצלאל מש"ס, ולדימיר בליאק ומאיר כהן מיש עתיד, יצחק פינדרוס מיהדות התורה וגם מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.