מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשפ״ד 21.06.2024

דובי יודקין סוער על המצבה הריקה: "לא נוותר, נגיע לבג"ץ"

30 יום לנפילתו של הקדוש הת' סרן ישראל יודקין הי"ד: אחיו, רב סרן במילואים דובי יודקין מאשים את משרד הביטחון באטימות ובזלזול בזכרו של אחיו הקדוש, שנפל על הגנת העם והארץ | בשיחה הנסערת עם הרצל קוסאשוילי בתכנית הרדיו של COL, אומר דובי: "אנחנו לא נוותר. ונגיע גם לבג"ץ. עלינו על קברו ובכיתי לראות מצבה ריקה וחלקה בגלל שלא מאשרים לנו את הטקסט היהודי המקובל. מכבדים כל מיני דברים מוזרים, רק לא מה שקשור ליהדות", הוא אומר בכאב
דובי יודקין סוער על המצבה הריקה:
צילום: משה שיינר, COL

30 יום לנפילתו של הקדוש הת' סרן ישראל יודקין הי"ד, שוחח הרצל קוסאשוילי בתכנית הרדיו של COL עם אחיו, רב סרן במילואים דובי יודקין שמאשים את משרד הביטחון באטימות ובזלזול בזכרו של אחיו הקדוש.

"היו אצלנו נציגים של צה"ל שאישרו לנו שכל טקסט שיכבד את ישראל אחי הקדוש יכובד ויאושר, ולמעשה גילינו שמי שתוקע מקלות בעניין זה משרד הביטחון. לתומנו חשבנו שמשרד הביטחון וצה"ל זה גוף אחד..."

בשיחה הנסערת מבטיח דובי "אנחנו לא נוותר. ונגיע גם לבג"ץ. עלינו היום על קברו ובכיתי לראות מצבה ריקה וחלקה בגלל שלא מאשרים לנו את הטקסט היהודי המקובל. מכבדים כל מיני דברים מוזרים רק לא מה שקשור ליהדות", הוא אומר.

במהלך ה'שבעה' הגיעו לנחם לא רק החברים מהצבא והפקודים של ישראל הי"ד, אלא גם אנשי צבא בכירים. מתי אתם מגלים שאי אפשר לכתוב על המצבה טקסט יהודי, 'הי"ד'?

דובי יודקין: "בפעם הראשונה כשמגיעים אלינו הביתה נציגי צה"ל ומסבירים לנו ענייני אבלות וכדומה, אמרנו להם שאנחנו משפחה חרדית וחשוב לנו כל מנהגי האבלות וכללי ההלכה היהודית,  ואמרו לנו שלא תהיה שום מניעה נעשה כל מה שהמשפחה תרצה.

"מסתבר שמה שכתוב על המצבה זה לא צה"ל אלא משרד הביטחון... מהצבא אמרו לנו במפורש שאין מניעה מבחינתם, אבל פתאום קיבלנו עצירה ממשרד הביטחון ושקצת בררנו אמרו לי שיש עשרות ומאות של תלונות ממשפחות שכולות.

יודקין מוסיף בכאב: "אתם יודעים שיש עם זה בעיה, אז תגידו מראש למשפחות וכל משפחה תחליט אם מתאים לה קבורה צבאית, ולא לבוא אחרי שלושה שבועות ולספר לנו שלא ניתן לכתוב טקסט יהודי על המצבה!

לריאיון המלא:

"קברנו אותו בהר הרצל בידיעה שמכבדים את כל ההלכה היהודית וככל שנכנסנו לעובי הקורה הבנו שזה ממש לא כך... משרד הביטחון מתפאר שבמקרים אחרים הם כן עשו מה שמשפחות ביקשו, בלי שום ועדה ובלי שום הערמת קשיים, גם בעניינים חריגים ביותר. וכשמדובר על ההלכה היהודית אז יש פה אטימות!

"ביום השלושים, המצבה חלקה! אני מתבייש בשביל אח שלי. בושה וחרפה, מי שקיבל החלטה כזאת לא יכול להישאר בתפקידו אפילו יום אחד! אפס רגישות מצד משרד הביטחון והם חוטאים לתפקיד שלהם, שהוא לעזור למשפחות ולהקל על כאבם ולא להיפך.

"ההורים שלי גם ככה קשה להם וחודש הם בוכים ובגלל משרד הביטחון הם בוכים עוד יותר. אמא שלי בוכה "מה אני יעשה שאני לא יכולה לתת לישראל את הכבוד המגיע לו", אם אמא שלי שגם ככה קשה וכואב לה אומרת דבר כזה, צריך לסגור את המשרד ולהעיף את כולם הביתה".

"התקשרו ממספרים חסויים לאמא שלי. "אם לא תחתמי, תהיה לכם מצבה חלקה". אפס כבוד למשפחות הנופלים".

*

ממשרד הביטחון נמסר: "אגף משפחות, הנצחה ומורשת משתתף בצערה של משפחת יודקין. אנו מאפשרים למשפחה לכתוב את האותיות הי"ד לבקשתם בכיתוב האישי. עם זאת, האגף פועל על פי הכללים לכיתוב על מצבה הקבועים בחוק בתי קברות צבאיים. אנו נמצאים בקשר שוטף עם המשפחה ונמשיך ללוותה".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.