צבי סופר | יום כ"ח אייר ה׳תשפ״ד 05.06.2024

שרים, אישי ציבור ותקשורת סופדים לרב משה קוטלרסקי ע"ה

"האבא והאמא של שלוחי חב"ד. שליחו הנאמן של הרבי": השרים יצחק גולדקנופף, מאיר פרוש, עמיחי אליהו, יצחק וסרלאוף, סופדים לרב משה יהודה קוטלרסקי ע"ה, יו"ר כינוס השלוחים וסיו"ר המרכז לענייני חינוך, שנפטר אמש והותיר אבל כבד בליבות השלוחים ואנ"ש חסידי חב"ד בכל אתר ואתר
שרים, אישי ציבור ותקשורת סופדים לרב משה קוטלרסקי ע

יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף:

"קיבלתי בצער רב את הידיעה המרה, על פטירתו של הרה"ח ר' משה יהודה קוטרלסקי ע"ה, סגן יושב ראש המרכז לענייני חינוך ויו"ר כינוס השלוחים העולמי. הרב קוטרלסקי ע"ה היה ציר נאמן לשולחו, כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, אשר זכה לקבל ממנו הדרכות מקיפות על כל צעד ושעל, לטובת פיתוח מפעל השליחות, בהדרכתו סייע להקים רבבות בתי חב"ד בעולם כולו, להרחיב את גבולות התורה והקדושה בכלל אתר ואתר ולקרב את ישראל לאביהם שבשמיים. 'חֲבָל עַל דְּאָבְדִין וְלָא מִשְׁתַּכְּחִין"'.

יו״ר ש״ס אריה דרעי:

"משתתף בצערם של כלל חסידי חב״ד על פטירתו של ׳אבי השלוחים׳ הרה”ח ר’ משה יהודה קוטלרסקי ז״ל סגן יושב ראש המרכז לענייני חינוך ויו”ר כינוס השלוחים העולמי. 
במשך עשרות שנים פעל במסירות נפש למען פרויקט השלוחים האדיר להפצת יהדות וקירוב רחוקים בדרכו של הרבי זי״ע. זו אבידה גדולה לתנועת חב״ד המפוארת ולעולם היהודי כולו."

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש:

"ברוך דיין האמת. יחד עם כלל חסידי ליובאוויטש אני אבל על פטירתו של הרה”ח ר’ משה יהודה קוטלרסקי זצ"ל, סגן יושב ראש המרכז לענייני חינוך ויו”ר כינוס השלוחים העולמי. במשך כל שנותיו פעל בשליחות הרבי זיע"א להפצת מעיינות החסידות בכל העולם היהודי, גם בשנים האחרונות בהם נאבק ל"ע במחלה הקשה. זוהי אבידה גדולה לעולם החסידות".

השר עמיחי אליהו:

"האבא והאמא של שלוחי חב"ד. שליחו הנאמן של הרבי. הרב משה קוטלרסקי ז"ל."

אבדה גדולה לחסידות חב"ד ולעם ישראל כולו.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף:

"ברוך דיין האמת. יחד עם כל שלוחי וחסידי הרבי קיבלתי בצער רב את ההודעה על פטירתו של הרה”ח ר’ משה יהודה קוטלרסקי זצ"ל, סגן יושב ראש המרכז לענייני חינוך ויו”ר כינוס השלוחים העולמי. את דאגתו לשלוחים בכל רחבי העולם כאילו היו בניו, נזכור תמיד. אבד חסיד מן הארץ.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ':

"הרב משה קוטלרסקי היה מהאחראים הראשיים על השלוחים של חב"ד בעולם ומי שעמד בראש כינוס השלוחים העולמי מידי שנה. זכיתי לפגוש אותו בציון של הרבי מילובאויטש לפני קצת יותר משנה הוא היה חד ובוער באהבת ישראל עצומה. אבידה גדולה לעם ישראל."

ח"כ הרב משה רוט, יהדות התורה:

"בצער רב קיבלתי הידיעה הכואבת, על פטירתו של הרה"ח ר' משה יהודה קוטרלסקי ע"ה, סגן יושב ראש המרכז לענייני חינוך ויו"ר כינוס השלוחים העולמי. הרב קוטלרסקי ע"ה פעל במסירות נפש להרחבת מפעל השליחות כפי רצונו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, ומתוך דאגה עמוקה לשלוחי חב"ד בכל רחבי העולם.

תנחומי הכנים למשפחתו הנכבדה, לאלפי השלוחים באה"ק ובעולם, לחסידי חב"ד ולכל העוסקים בחינוך ילדי ישראל ובקירוב יהודים למסורת ישראל. ויהי רצון שנזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו."

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, ח"כ דני דנון מהליכוד:
"היום אנו נפרדים מחבר ומנהיג גדול, הרב משה קוטלרסקי ז"ל. הרב קוטלרסקי לא היה רק נקודת אור מנחה למאות קהילות יהודיות ברחבי העולם, אלא גם מגדלור של השראה ומנהיגות. הוא היה מקור לתמיכה והדרכה שלא יסולא בפז עבורי באופן אישי באו"ם. חיבורו העמוק לישראל ומאמציו לחבר יהודים ברחבי הגלובוס עם ארץ ישראל היו יוצאי דופן. הוא פעל ללא לאות לחיזוק הזהות היהודית ונגע במספר רב של אנשים בחוכמתו ובחמלתו. זכרו ייחרט לעד בליבנו".

*

גם בתקשורת ספדו לרב קוטלרסקי ע"ה:

עמית סגל:

"כל מי שהיה בבית חב״ד בטיול אחרי צבא, בלימודים באוניברסיטה או סתם כי עבר ליד בטיול ופתאום התגעגע - חייב משהו למי שלא הכיר, הרב משה קוטלרסקי שהלך אתמול לעולמו."

ר' מנחם כהן, עורך 'כפר חב"ד':

אבל כבד מאוד בחסידות חב"ד, הלילה, עם פטירתו של הרב משה קוטלרסקי, חייל נאמן של הרבי מליובאוויטש, שהקדיש את חייו במסירות אין קץ, יום ולילה, למען צבא השלוחים בכל רחבי העולם. הרב קוטלרסקי התמודד בשנים האחרונות עם מחלה קשה והלילה השיב את נשמתו ליוצרה

ישי כהן, כיכר השבת:

לפני כשנתיים התארחתי בביתו של הרב משה קוטלרסקי זצ״ל בשכונת קראון הייטס. הוא ניהל במסירות רבה, בפקחות שקשה היה להחמיץ אותה, במאור פנים נדיר, וגם בהומור קל, את מפעל השליחות חובק העולם של חב"ד.

הוא כבש לבבות באותנטיות שבו, באכפתיות שהפגין.

שיחה קצרה עמו הספיקה כדי להבין שהוא חי בכל רגע נתון אלפי נקודות יהודיות של שלוחים בכל העולם.

כעת מגיעה הידיעה המצערת על פטירתו. אבידה גדולה ליהדות התפוצות.

ברוך דיין האמת.

ר' יוסי אליטוב, 'משפחה':

אבל כבד יורד הלילה על עדת חסידי חב״ד: הזרוע הארוכה של הרבי זי״ע בהקמת אלפי בתי חב״ד בעולם, המנוע הענק שמאחורי צבא השלוחים, הצדיק מאיר הפנים שאירח בביתו אלפים רבים, ידיד בית אבא, הרב משה קוטלרסקי, הלך לעולמו לאחר מחלה קשה. אובדן גדול לחסידות ולעולם היהודי כולו. מי ייתן תמורתו!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.