COL | יום י"א אדר א ה׳תשפ״ד 20.02.2024

לוהט בבית שמש: בחירות מקומיות תשפ"ד | פרק שלישי

בעוד שבוע ימים בדיוק יתקיימו בחירות מוניציפליות ברחבי הארץ, בצל המלחמה הניטשת בארצנו | מרכז התקשורת החב"די יוצא לבדוק: מה קורה בריכוזי אנ"ש בארץ בהם מתמודדים נציגים חב"דיים למועצות המקומיות? | בפרק השלישי: סקירה על העיר בעלת כוח חב"די עולה – בית שמש, עם 18 בתי כנסת חב"ד ומוסדות לכל הגילאים | עושים סדר: במי תומכת קהילת חב"ד המפוארת בבית שמש? 
לוהט בבית שמש: בחירות מקומיות תשפ
שליח הרבי הרב אליעזר וינר במעמד החתימה עם גולדברג וגרינברג בבית שמש. למטה: חבר המועצה ר' ישראל מנדלסון

צוות כתבי COL

שעון החול הולך ואוזל ולאחר דחיות רבות בצל המלחמה בדרום ובצפון, נקבע תאריך סופי: ח"י אדר א', בעוד שבוע ימים בדיוק.

בפרק הראשון בסדרה העוקבת אחר הבחירות, בחרנו לצאת ולבדוק מה קורה בקריית מלאכי ושכונת נחלת הר חב"ד, אחד מריכוזי אנ"ש הגדולים והמשפיעים בארה"ק.

בפרק הראשון בסדרה: מעקב בחירות פנימיות, קריית מלאכי

בפרק השני בסדרה, בחרנו להתמקד בבירת חב"ד בארה"ק, הלוא היא כפר חב"ד.

בחירות תשפ"ד, פרק שני בסדרה: בירת חב"ד בארה"ק

כעת בפרק השלישי, צוות כתבי COL יצאו לבדוק: מה קורה בבית שמש?

בית שמש עסוקה בימים אלו בתנופת בנייה יש שיאמרו 'מטורפת', כשלדוגמא, רמה ד'5 הולכת ונבנית כמקשה אחת עם למעלה מאלף יחידות דיור, כולה מאופיינת לציבור החרדי, רמה ד' ממשיכה להיבנות בשורת פרוייקטים, ושכונת נווה שמיר (רמה ה') גם היא בתנופת בנייה ענקית, למרות שלא נחשבת 'פרופר' לציבור חרדי אך גם שם הדירות נחטפות. 

אזורי התעשייה של בית שמש מתפתחים בקצב מואץ, והסכמי גג שחתמה עיריית בית שמש מביאים לה עתודות קרקע שעתידים להכפיל והשליש את גודלה של העיר במשך השנים הקרובות.

במקביל להתפתחות המואצת, גם קהילות חב"ד מתפתחות בשכונות החדשות שצצות כמו פטריות אחר הגשם.

מי שייצג את קהילת חב"ד במועצה במשך הקדנציה החולפת, היה ר' ישראל מנדלסון, שאחיו הרב בנימין מנדלסון הוא שליח חב"ד ברמה ג' בעיר.

ר' ישראל מנדלסון רץ בקדנציה החולפת במסגרת הציונות הדתית-הבית היהודי, שסימנה היה 'טב', במקום השלישי. המפלגה קיבלה 3 מנדטים ומנדלסון נכנס למועצה וקיבל את תיק התעשייה המסחר והתעסוקה, במסגרתו קידם ופיתח את התעסוקה בעיר באופן משמעותי.

מנדלסון סייע רבות למוסדות בכיתות חדשות, תקציבים, גנים חדשים ואירועי תרבות חב"ד לאורך מעגל השנה, כפי שניתן לעקוב בפרסומים לאורך הקדנציה החולפת, כאן באתר COL.

מנדלסון נחשב כתומך מובהק בראש העיר המכהנת הגב' עליזה בלוך לכהונה נוספת, וגם ממשיך באותה מפלגה בה רץ בפעם הקודמת הציונות הדתית-הבית היהודי, אך בניגוד לפעם הקודמת בה היה במקום השלישי, הפעם הוא קודם למקום השני, לאחר יו"ר הרשימה מר נתי גבאי, כך שלכאורה מקומו כחבר מועצה מובטח. 

ר' ישראל מנדלסון שואף לקידום יכולות בקדנציה הבאה ולהיות שותף מלא בהנהגת העיר, "כדי שקהילת חב"ד תקבל את כל המגיע לה בצדק וביושר".

למעלה: בפתיחה החגיגית של תיכון חב"ד 'דרך חיה' בבית שמש (ארכיון) למטה: בסיור מוסדות חינוך בעיר עם ראש העיר הנוכחית, מנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצ'בסקי ומנהלי מח' החינוך


 

הרב חיים אליהו גלוכובסקי, רבה של קהילת חב"ד ברמה ג', תומך במועמד למועצה ר' ישראל מנדלסון ולראשות העיר בגב' עליזה בלוך לקדנציה נוספת. הרב גלוכובסקי התבטא ואמר כי "חשוב שיהיה נציג חב"דניק במועצת העיר, זה הוכח מעל כל ספק בקדנציה האחרונה".

*

שליח הרבי הראשי מזה 35 שנה ויו"ר המוסדות בבית שמש הרב אליעזר ויינר, חתם על הסכם תמיכה ברשימת שלומי אמונים - מחזיקי הדת' שסימנה 'כח' בראשות הרב שמעון גולדברג ובמועמד לראשות העיר הרב שמואל גרינברג. טקס החתימה התקיים בר"ח אדר א'.
לפי הערכות, קהילת חב"ד מונה בבית שמש למעלה מ-1700 קולות. 

עם החתימה אמר השליח הרב אליעזר ויינר: "לטובת כל בית שמש, לטובת הקהילות החסידיות וכוחות חב"ד אנחנו מברכים ותומכים ברב שמואל גרינברג. אנחנו בטוחים שהוא יהיה ראש העיר הבא ומאחלים לו הצלחה. אנחנו תומכים בו, כל חב"ד, וקוראים לכולם לתמוך בראש העיר הבא הרב שמואל גרינברג".

הרב ויינר הגדיל לעשות ואף העניק למועמד לראשות העיר גרינברג, דולר שקיבל באופן אישי מהרבי.

בנימוק להחלטה: "ראשי קהילת חב"ד ומוסדותיה בראשות הרב אליעזר ויינר קיבלו את ההחלטה כהכרת הטוב על העשיה הגדולה של הרב שמעון גולדברג ששימש למעשה כנציג חב"ד וסייע בצורה ממשית לכל צרכי המוסדות ופעילות חב"ד באופן שלדברי ראשי הקהילה לא היה לו אח ורע".

בקדנציה הקודמת, גרינברג שהיה מועמד מטעם 'דגל התורה' בעיריית ירושלים והחזיק שם בתיק החינוך, נחשב כמטאור פוליטי. לקראת הבחירות הוא הוזעק לבית שמש להתמודד על ראשות העיר.

יו"ר רשימת 'כח' סגן רה"ע הרב שמעון גולדברג הגיב על החתימה: "ההצטרפות של חב"ד לתמוך גם במועמדתו של הרב גרינברג, ובתמיכה בעשיה שלנו בסיעת כח, זהו מכפיל כח, גם לנו וגם לעיר בית שמש. בעז"ה אנחנו כולנו שליחים של הרבי".

תמיכה במועמד לראשות שמואל גרינברג, מגיעה גם מצד קהילת 'מעייני ישראל' והמשפיע הרב זלמן גופין, שקרא לתמוך בגרינברג ובסיעת 'כח' של שלומי אמונים.

'לחיים': הרב זלמן גופין לצד השליח הרב אליעזר ויינר, המועמד לראשות העיר גרינברג וחברי סיעת 'כח' שלומי אמונים


 

לאחר הפרסומים, הרב שלמה אבישיד, רב קהילת חב"ד ברמה א', הוציא הבהרה כי אינו תומך פומבית באף מועמד.

ובכן: מי בעל הסיכויים הרבים ביותר להיבחר לראשות העיר?

משה אבוטבול, סגן שר החקלאות וח"כ מטעם סיעת ש"ס, ראש העיר בית שמש לשעבר, 'הוצנח' בהוראת יו"ר ש"ס אריה דרעי להתמודד על הראשות בבית שמש מטעם ש"ס, מה שהופך את ההתמודדות למורכבת יותר, עם הנציג הליטאי שמואל גרינברג ומול ראש עיר מכהן (בלוך). אבוטבול סגר על תמיכה עם חסידות גור וקבוצות נוספות.

האם אבוטבול יסיר מועמדות ברגע האחרון כדי לאחד את החרדים ושגרינברג יוכל לנצח את עליזה בלוך? ככל הנראה ובהמשך ליריבות הארצית החרדית מסתמן שהשלושה יישארו להתמודד עד הסוף.

יתכן כי 'מלחמות החרדים' יעניקו לגב' עליזה בלוך את הראשות על מגש של כסף, אך יתכן גם כי ייערך סיבוב שני כשלאף אחד מהמועמדים לא יהיה את הרוב הנדרש – 40 אחוז כדי לנצח בסיבוב הראשון.

בבית שמש רועש וגועש, בתקווה גדולה שיום אחרי הבחירות כולם ישנסו מותניים למען צרכי העיר וקהילת חב"ד אכן תקבל את מה שמגיע לה בצדק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.