כתבי COL | יום ב' אדר א ה׳תשפ״ד 11.02.2024

מדוע חב"ד בקריית מלאכי רצה לבד? מעקב בחירות תשפ"ד

בעוד שבועיים וקצת יתקיימו בחירות מוניציפליות ברחבי הארץ, בצל המלחמה הניטשת בארצנו | מרכז התקשורת החב"די יוצא לבדוק מה קורה בריכוזי אנ"ש בארץ בהם מתמודדים נציגים חב"דיים למועצות המקומיות? | בפרק הראשון: סקירה על נחלת הר חב"ד בקריית מלאכי, אחד מריכוזי אנ"ש הגדולים והמשפיעים בארה"ק | לאן מועדות פניו של הנציג היוצא, ומה מתכנן הנציג הנכנס? וגם: מדוע לראשונה חב"ד בקריית מלאכי רצה לבד?
מדוע חב
מימין למעלה: עו"ד ר' יהודה קריספין, נציג חב"ד החדש בקריית מלאכי, ושלושת חסידי חב"ד הנוספים ברשימה

שעון החול הולך ואוזל ולאחר דחיות רבות בצל המלחמה בדרום ובצפון, נקבע תאריך סופי: ח"י אדר א', בעוד שבועיים וקצת.

בבחירות קודמות למועצות הערים, אווירת הבחירות הייתה דומיננטית יותר ושלטי ענק היו מקדמים את פני התושבים, עצרות בחירות, ביקורי בית, בריתות חשאיות ופומביות, מכתבי תמיכה של רבנים ומה לא.

כיום ובצל המלחמה, נראה כי הכל מתנהל בשקט יחסי. למרות זאת ניתן כבר לחוש בשלב זה, כאמור שבועיים לפני הבחירות, במתח מסויים, נבחרים כורתים בריתות ויוצאים בפרסומים, וגם נציגי חב"ד המתמודדים למועצות החלו לשנס מותניים ולעבוד כדי לגבש את ציבור הבוחרים הפוטנציאלי.

בפרק הראשון בסדרה העוקבת אחר הבחירות, בחרנו לצאת ולבדוק מה קורה בקריית מלאכי ושכונת נחלת הר חב"ד, אחד מריכוזי אנ"ש הגדולים והמשפיעים בארה"ק.

לפני שנשמע מהנציג היוצא והנציג הנכנס מה יש להם לומר על הבחירות הקרבות, קודם כל סקירה קצרה והיסטורית על הבחירות שעברו בנחלת הר חב"ד בקדנציות הקודמות.

קהילת חב"ד, המובילה והמרכזית בקהילות העיר קריית מלאכי, בקדנציות האחרונות רצה עם ראש עיר בעל הסיכויים הגדולים ביותר במקום השני, וקיבלה סגנות בשכר.

לפני שלוש קדנציות רצו עם ראש העיר מוטי מלכה וקיבלו סגנות בשכר לר' חיים שטיינר ור' למי הרשקופ נבחר כחבר מועצה.

 לפני שתי קדנציות מוטי מלכה פרש מהמירוץ, אליהו - ללו זוהר רץ לבד מטעם הבית היהודי - המפד"ל והכניס שני מנדטים לסיעה שלו. בבחירות לראשות העיר (בפתק השני) קיבל ללו זוהר 40 אחוזים ונבחר לראשות העיר. חב"ד וש"ס התאחדו, רצו ביחד וקיבלו ארבעה מנדטים, שני סגנים בשכר, אחד לחב"ד ואחד לש"ס: אחד לר' חיים שטיינר ואחד לר' מישל טפירו מש"ס. ר' צלי מזרחי נכנס כחבר מועצה, כמו גם שלומי מלכה.

בבחירות הקודמות, ר' צלי מזרחי נבחר לייצג את קהילת חב"ד ורץ יחד עם סיעת ש"ס והבוכרים. ביחד הביאו 3 מנדטים. מלכה רץ לבד והשיג מנדט אחד. כידוע, ר' צלי מזרחי כיהן כמ"מ ראש העיר בשכר, כמו קודמו ר' חיים שטיינר. ללו זוהר נבחר לראשות העיר וסיעתו הביאה שלושה מנדטים למועצה.

מישל טפירו, לשעבר סגן ראש העיר, הפך ליו"ר המועצה הדתית, נחשב כידיד חב"ד ומסייע.

*

כפי שפרסמנו כאן ב-COL, בשלהי חודש אלול הודיע ועד נחלת הר חב"ד כי עו"ד ר' יהודה קריספין, ייצג את חב"ד בבחירות הבאות.

לצידו ואחריו לפי הסדר, נבחרו 3 חסידי חב"ד נוספים: ר' לוי רסקין, ר' יוסי סעדי ור' חיים שטיינר. הרשימה החדשה נקראת 'ואהבת' ולראשונה מזה מספר קדנציות, רצה עצמאית ללא חיבור לרשימות נוספות, צעד אמיץ בפני עצמו.

לצד ראש העיר המכהן שמתמודד לקדנציה נוספת, מר אליהו ללו זוהר, מתמודד גם יו"ר האופוזיציה בחמש שנים האחרונות, אליאור עמאר, השואף להיות ראש העיר הבא.

לפני שנפנה לנציג חב"ד החדש עו"ד ר' יהודה קריספין, נתן את הכבוד הראוי לנציג היוצא, ר' צלי מזרחי.

איך הוא מסכם את הקדנציה שלו, ומה הוא מתכנן לעשות בקדנציה הבאה בתחום העשייה הציבורית הכללית?

ר' צלי מזרחי:

"מכבד את ההחלטה ולא רץ במסגרת המוניציפלית. שמח על הזכות שהייתה לי לשרת את נחל'ה וקריית מלאכי בכלל, במהפיכת תרבות תורנית שאף פעם לא הייתה בקריית מלאכי, ארגוני הנוער חב"ד, בינוי ענק בעיר במוסדות, בניית המקווה לגברים בשת"פ מלא עם ראש העיר ללו זוהר ויו"ר המועצה"ד מישל טפירו, הקמת מעונות, בתי כנסת חב"ד, מקווה טהרה בשכונת המחנה עם בור ע"ג בור בתקציב עירייה ועוד ועוד, עשינו מהפיכה בהרבה תחומים בס"ד.

ר' בצלאל מזרחי, מ"מ ראש העיר ונציג חב"ד היוצא


מה תעשה יום לאחר הבחירות? רצה שמועה שיתכן ותמונה למנכ"ל העירייה.

יש לי כל מיני הצעות במישור הארצי. בכל מקרה אמשיך לשרת נאמנה את הציבור החב"די בארץ ובפרט בקריית מלאכי."

 

*

לאחר הפרגון לנציג היוצא, COL פנה לנציג הנכנס עו"ד ר' יהודה קריספין, שקיבל את ברכת ועד נחלת הר חב"ד והמרא דאתרא הרב ירוסלבסקי.

עם הריצה לבד בניגוד לקדנציות הקודמות, שאלנו את עו"ד ר' יהודה קריספין שאלה מתבקשת:

מה קרה שהחלטתם לרוץ לראשונה אי פעם, ברשימה עצמאית למועצת העיר?

ר' יהודה קריספין: "בהוראת המד"א הרב ירוסלבסקי ובהתייעצות עם עסקני אנ"ש כפי הוראת הרבי הוחלט לרוץ ברשימה עצמאית – 'ואהבת'.

"הנחל'ה היא קהילת חב"ד הגדולה בארץ מתרחבת וגדלה משנה לשנה וכך גם צרכיה. בנוסף, כחמישים אחוז מכלל הלידות בקריית מלאכי הם של חב"ד. מה שמצריך להיערך בהתאם לשנים הבאות תוך דאגה לכלל תושבי הנחלה.

"ככל שכוחינו יהיה גדול יותר, כך נוכל יחד לדאוג לצרכי הקהילה. כדי שנוכל להשפיע לטווח של שנים רבות קדימה אנחנו צריכים כמה שיותר מושבים ואת זה ניתן לעשות רק ברשימה עצמאית.

נציג חב"ד החדש עו"ד ר' יהודה קריספין


האם תפנו בעיקר לקהל החבד"י או גם לקהלים נוספים?

"הנציגים המתמודדים בסיעת ואהבת  מטרתם לפעול למען הנחל'ה ולדאוג לצרכיה הרבים, כגון מוסדות חינוך, בתי כנסת, תחבורה ועוד.

 "בנוסף לעשייה למען הנחל'ה חברי הסיעה יעזרו לכל תושב ותושב שיפנה לקבלת עזרה, כך למדנו מהרבי, שיש לדאוג לכל אחד ואחד וכך נעשה ונפעל בעת תפקידינו במועצת העיר. 

בראייה מפוקחת, כמה מנדטים צפויים לסיעתכם 'ואהבת?'

"כמובן שהמטרה היא לקבל כמה שיותר מנדטים ואנחנו נעבוד קשה שכל אחד ואחד מהנחל'ה יבין את החשיבות של לצאת ולהצביע למען הילדים והנכדים. חשוב מאוד שהשכונה של הרבי "כאן ציווה ה' את הברכה" תהיה מאוחדת למטרה הזאת.

"ככל וכולם יהיו מאוחדים, אפשר להגיע למספר רב של מנדטים אשר יהיה הגורם משמעותי בקדנציה הבאה.

"כולי תקווה שאכן כל אחד ואחד מהנחלה  יבין את החשיבות של ללכת ולהצביע.

"החשיבות להצביע צריכה להתבטא בכך שכל אחד ואחד המתגורר בנחל'ה יוודא שלא רק הוא ייצא להצביע אלא גם  הקרובים אליו גם ייצאו להצביע.

האם יש דרישות לדברים שחב"ד לא קיבלה בעבר ותתנו עליהם דגש בקואליציה הבאה?

"הנחל'ה גדלה משנה לשנה בעשרות משפחות שמגיעות להתגורר בקריית מלאכי. כתוצאה מכך, צרכי הקהילה גדלים ויש להיערך לכך בהתאם גם לשנים רבות קדימה.

"ככל ויהיה לסיעת 'ואהבת' כוח גדול יותר, נוכל  לתכנן ולפעול למען כל המשפחות שגרים בנחלה באחדות גדולה וגם למען משפחות חדשות שיהפכו בעתיד להיות חלק ממשפחת הנחל'ה.

מה יהיה תפקיד הוועד בהחלטות העקרוניות להסכם קואליציוני?

"לוועד נחלת הר חב"ד בראשות הרב יצחק בליז'נסקי יש תפקיד חשוב מאוד בכל תהליך התעצמות הנחל'ה תוך דאגה לכל נחלאי באשר הוא.

"כל הקהילה מרגישה חלק ומשפחה אחת כתוצאה מהפעילות האדירה שעושה הוועד בנחל'ה. זה מתבטא בחלוקת אוכל, ירקות, מכירות שבועיות של מוצרים בהנחה משמעותית, עזרה לחתנים וכלות, עזרה למשפחות קשות יום, תעסוקה, לימודי הכשרה מקצועית  וכו'.  הוועד עובד ימים כלילות למען משפחת הנחלה. על כן, הוועד חלק בלתי נפרד מהעשייה הברוכה וכך ימשיך להיות."

מה שנותר לנו לאחל לקהילת חב"ד הגדולה והמשפיעה בקריית מלאכי, בהצלחה מופלגה!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.