COL | יום כ"ז אדר ה׳תשפ״ג 20.03.2023

אכזבה ליזמים: 191 יחידות קרקע בוטלו במכרזי 'כרמית'

כפי שדיווחנו כאן ב-COL, קבוצת אברכים התעניינה לרכישה מרוכזת והתמודדות על מכרזי קרקע 'בנה ביתך' בכרמית שבדרום, כשהתאריך האחרון להרשמה היה עד היום | מסתבר כי ברגע האחרון, רמ"י ביטלה 191 קרקעות במכרז | נחמא פורתא: נותר מכרז אחד נוסף ובו 55 מגרשים, שגם לא ידוע האם יבוטל בסופו של דבר | תאריך אחרון להגשת הצעה: בעוד כשבועיים | ואיך מגיבים יזמי הרעיון?
אכזבה ליזמים: 191 יחידות קרקע בוטלו במכרזי 'כרמית'
ברגע האחרון: הודעת רמ"י על ביטולי מכרזים במיתר-כרמית. ברקע: צילום מסך 'גוגל מפות'

כפי שדיווחנו כאן ב-COL, מספר תושבים חב"דיים חלוצים ליד היישוב כרמית בדרום הארץ, ניסו להתאגד, לגשת ולרכוש שטח ללא וועדת קבלה - ישירות מהמנהל.

מדובר במכרזי קרקע ל'בנה ביתך' שנחשבים כיום נדירים במרכז הארץ או שאינם קיימים בכלל. המנהל משווק קרקעות כאלו כיום רק ביישובי המיעוטים, בצפון או בדרום ולא במרכז הארץ.

המכרזים ביישובים מיתר וכרמית קרצו לקבוצה, שמחפשת מגורים איכותיים והסמיכות למוסדות חב"דיים ביישובים גדולים קיימים, כגון קריית גת, באר שבע וערד.

הקבוצה התארגנה, ואחד ממארגניה הוא ר' אלעזר קסטנבוים, שגם פרס את משנתו בפני הרצל קוסאשוילי ברדיו COL ביום חמישי האחרון.

"המכרז יסתיים בקרוב וחבל שלא נוכל ליהנות ממנו", אמר קסטנבוים. "יש היום מודעות לאיכות חיים וזה לא משהו שזמין ונגיש כיום במחירי הנדל"ן באזור המרכז", הוא הוסיף: "זה גם יכול לתת פתרון ולו חלקי למצוקת הדיור הגדולה אצלנו בחב"ד עם ריבוי של זוגות צעירים בלי עין הרע, שחשוב להם לגור בבית מרווח וגדול".

*

מסתבר כי תקוות לחוד ומציאות לחוד: הבוקר, עם תום ימי הגשת ההצעות במרכזים של רמ"י, מסתבר כי שניים מתוך שלושה מכרזים גדולים בוטלו אתמול(!) רגע לפני סיום המרכז. מדובר ב-191 יחידות קרקע, 81 מהן במכרז מספר 119, ועוד 110 במכרז מספר 270. נותר מכרז אחד שלא בוטל, מספר 301, עם 55 מגרשים, ותאריך ההגשה של ההצעות הוא עד 23\04\03.

ר' אלעזר קסטנבוים נשמע הבוקר מאוכזב, אך הוא לא מאבד תקווה:

"אכן זה בהחלט מאכזב שהשיקולים של רמ"י הם ככל הנראה לא ממקום של רצון ליישב את הארץ ואת הנגב ולתת פתרונות לזוגות צעירים. נותר מכרז של 55 יחידות קרקע אחרונות ביישוב, למרות שככל שההיצע קטן אז הסיכוי לזכות הוא בהתאם. ממשיכים לשקול אופציות נוספות לרכישת קרקעות בכרמית מהיצע קיים וכן בוחנים הזדמנויות מיידיות נוספות באזור הדרום".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.