שניאור דייטש | יום כ"ב חשוון ה׳תשפ״ב 28.10.2021

חוברת תורנית מציגה ראיות מהצ"צ לאסור עירוב בק. הייטס

סערת העירוב: הרב שמואל זאיינץ מקראון הייטס נדרש לסוגיית העירוב בערים גדולות וקראון הייטס, ומוציא לאור חוברת סביב הנושא • בחוברת התורנית מבאר הרב זאיינץ בהסתמך על פסקי האדמו"ר הצמח צדק בעיר ליובאוויטש, שאי אפשר לעשות עירוב בקראון הייטס ובשאר השכונות היהודיות בברוקלין
חוברת תורנית מציגה ראיות מהצ

סערת העירוב: הרב שמואל זאיינץ מקראון הייטס נדרש לסוגיית העירוב בערים גדולות בחו"ל ובפרט בברוקלין וקראון הייטס, ומוציא לאור חוברת סביב הנושא "ללכת בדרכיו ולחזק בדקה – במשנת האדמו"ר הזקן והצמח צדק" ובה הוא מבאר שאי אפשר לעשות עירוב בקראון הייטס ובשאר השכונות היהודיות בברוקלין.

כפי שסיקרנו בתקופה האחרונה ב-COL  בהרחבה, עלתה יוזמה להקמת עירוב בערים ושכונות גדולות בכדי לאפשר לתושבים לטלטל חפצים בשבת.

חברי הבד"צ בשכונת קראון הייטס תקפו את פסק הדין וקבעו כי הדבר אסור בתכלית.

"במענה לשאלת רבים בנוגע לעירוב בשכונה", כתבו הרבנים, "כבר נתפרסמה ברבים דעת כל הרבנים בשכונתינו בשלילה מוחלטת. ובהיות אשר חדשים מקרוב באו להטיל ספק, על כן לא נצרכה אלא להעדפה לחזור על הראשונות".

מכתב רבני שכונת קראון הייטס, נגד העירוב בשכונה


בנוגע למעשה קובעים הרבנים, הרב אברהם אזדבה והרב ברוין, כי בשבת, אסור לטלטל ברחובות השכונה, ו"עירוב" זה כאילו אינו קיים. מנגד, ישנם רבנים מחוץ לשכונה, באירופה ובארה"ק, שכן מתירים לסמוך על עירוב כזה בערים ושכונות גדולות.

כאמור, הרב שמואל זאיינץ מקראון הייטס נדרש לסוגיית העירוב בחוברת חדשה שהוציא, וכך כותב בפתיח, בין היתר:

"במהלך הקונטרס יתבאר שדעת הצמח צדק נוגעת לבניית עירוב בעיירה ליובאוויטש הנודעת. וע"פ שיטתו של הצ"צ ומהחמרתו אודות העיירה ליובאוויטש הקטנה, ניתן ללמוד שמקום גדול כמו ברוקלין, בוודאי שלדעת הצ"צ יהא אסור לעשות עירוב.

כמו כן יתבאר בקונטרס היטב כיצד עמדתו של הצמח צדק בנושא מבוססת על דעתו של סבו, אדמו"ר הזקן, כפי שבאה לידי ביטוי בשולחן ערוך שלו."


החוברת המלאה לקריאה והורדה>>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.