שלמה מן | יום ט"ז תשרי ה׳תשפ״א 04.10.2020

סיור וירטואלי לקבוצת בנות חב"ד בספרייה של הרבי ובמשרדי JEM

קבוצת 'בנות חב"ד' שע"י 'ארגון נוער חב"ד', לא מוכנות לפספס תשרי אצל הרבי כמו בכל שנה: בכל יום הן מתחברות לחדר זום ייעודי ומשתתפות בשיעורים, תפילות ושלל תכניות • בשבוע שעבר ערכו סיור וירטואלי בתערוכת אגו"ח שבספריית הרבי • הרב זושא וולף מחברת JEM הציג כתבי יד קודש ומכתבים נדירים, והסביר איך ניתן לחיות אצל הרבי למרות שנמצאים בישראל
סיור וירטואלי לקבוצת בנות חב
ספריית אגו"ח. צילום אילוסטרציה, ארכיון COL

אחת מהימים האהובים ביותר בכל שנה, בעת שנוסעות בנות חב"ד לחצרות חודשנו לחודש החגים - הוא יום הסיורים. סיורים בספרייה של הרבי, בחדר השידורים, במשרדי חברת המדיה החבדית JEM ובמקומות נוספים בשכונת קראון הייטס.

השנה, כפי שדווח ב-COL, נמנע מרובן ככולן של הבנות לנסוע לתשרי אצל הרבי, בשל נגיף הקורונה וכהוראת הרבנים והרופאים. בהנהלת 'בנות חב"ד' שע"י 'ארגון נוער חב"ד', אשר בכל שנה דואגים לאירוח הבנות בחצרות קודשנו - הכינו תכנית ייעודית המתקיימת מהבתים.

בסוף השבוע שעבר התקיים יום הסיורים. אלו התקיימו, כמו השיעורים ושאר התכניות, באמצעות יישומון הזום. נציג ייעודי הכניס את הבנות אל תערוכת ליובאוויטש אשר בספרייתו של הרבי בשידור חי. אחד מעובדי הספרייה הציג חפץ קודש אחר חפץ קודש והרחיב בהסברים על אודותיו.

בהמשך לכך, התחבר אל חדר הזום הרב זושא וולף, מנהל JEM בישראל, וערך לבנות 'סיור וירטואלי' בעולם חברת המדיה של חב"ד. הרב וולף הציג לבנות הקבוצה את הפרויקטים השונים של JEM, סיפר סיפורים מיוחדים ששמע מכלי ראשון על הרבי, במסגרת הראיונות שעורך בעבור החברה, והציג קטעי שיחות וכתבי יד קודש נדירים מהרבי.

"המסר שבו התמקד הרב וולף, ושהשתקף בחומרים שהציג בפנינו", מספרת אחת הבנות ל-COL, "הוא שהכל תלוי היכן אנחנו מונחים באמת, בפנימיותנו. כי להיות אצל הרבי זה לא רק בגוף, באופן פיזי, כשעולים על מטוס ונוחתים בניו יורק. להיות אצל הרבי זו תנועה בנפש, הזזה שנדרשת מאיתנו, כך שלגמרי ניתן להיות אצל הרבי גם מרחוק, מהיכן שנמצאים, בשל הנגיף".

הסיורים בספריה ובמשרדי JEM הינם רק חלק קטן מהתכנית העמוסה שהוכנה בעבור הבנות לחודש תשרי בצל הקורונה. מבעוד מועד, עם תחילת החודש, קיבלה כל בת לביתה ערכה מושקעת ומהודרת שכללה חוברות לימוד, סימניות לתפילות, תהילים עם הטבעה, ציפית ממותגת, ואפילו ממתק אמריקני בשביל הנפש הבהמית, שגם היא תרגיש אצל הרבי...


> הקורונה 'הרסה' להן את את הנסיעה לרבי. אמש הן זכו להיכנס לאוהל

> בכל שנה הן נוסעות לתשרי. מה יעשו השנה בנות חב"ד בישראל?


במהלך החודש מתקיימות לבנות תכנית עמוסה של התוועדויות, שיעורים, סיורים ותוכניות, בכדי שתוכלנה לחוות את ימי החודש בצורה הכי פנימית ואמיתית. את הקבוצה מרכזות רחלי מרינובסקי וחיה מושקא סלונים.

בשבוע שעבר, כפי שדווח ב-COL, זכו הבנות ל'רגע השיא' של הנסיעה בכל שנה - ונכנסו אל האוהל בשידור חי. אחת הבנות הנוכחת בחצרות קודשנו, שכבר חלתה בנגיף והחלימה, הקריאה פ"נ כללי בשם מאות מבנות הקבוצה.

צפו בתיעוד מהסיור בספרייה השבוע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.