מנדי ברגר | יום כ"א תמוז ה׳תש״פ 13.07.2020

הרב שלום בער ברוד: "אני לא מחליט על שכר לימוד בקבוצה"

היום פורסם לראשונה ב-COL כי במכתב ששוגר מטעם הנהלת הישיבה המרכזית ב-770 למועמדים להגיע לשנת הלימודים ב'קבוצה' לשנת תשפ"א - נכתב ששכר הלימוד החדש הוא בעלות שנתית של 22,750 ש"ח, לצד הפקדון על סך 1500 ש"ח • בעקבות זיוף מכתב בשמו של הרב שלום בער ברוד, מנהל הפנימיה 1414, הוא אומר ל-COL: "המכתב מזוייף - פשקויל"
הרב שלום בער ברוד:
הרב ברוד

היום (ב') פורסם לראשונה ב-COL כי במכתב ששוגר מטעם הנהלת הישיבה המרכזית ב-770 למועמדים להגיע לשנת הלימודים ב'קבוצה' לשנת תשפ"א - הודיעה הנהלת הישיבה על עלייה חדה בתעריף שכר הלימוד, המסתכם בעלות שנתית של 22,750 ש"ח, לצד הפקדון על סך 1500 ש"ח.

דבר נוסף שבלט במכתב הוא עלות שכ"ל של תלמיד בעל אזרחות אמריקאית. "גם אלו שיש להם אזרחות אמריקאית צריכים לשלם הסכום המלא של 22,750 ש"ח", כותבת ההנהלה במכתב. מה שעד היום לא היה כך, אלא לתלמידים בעלי אזרחות אמריקאית ניתנה הנחה משמעותית.


>>> הנהלת ה'קבוצה' מודיעה: שכר הלימוד עולה באופן חד


מבדיקה שערך COL עם אחד מהורי התמימים, מתברר כי "לפני שנים אחדות השכ"ל השנתי היה כ-9,000 ש"ח, העלו את המחיר בשנה האחרונה ל-14,000 שקלים, וכעת העלייה היא לא פרופורציונלית כלל וכלל, כמעט פי שניים".

האב מוסיף ומקשה "להיות תלמיד ב'קבוצה' זה תענוג להורים עשירים בלבד? האם המקרוני בקורונה יקר יותר? אנו ההורים רוצים תשובות על מה ולמה?" "העובדה כי תלמיד בעל אזרחות אמריקאית שמקבל מארה"ב מלגה משמעותית ולא זוכה לשום הנחה, רק אומרת דרשני שמשהו פה לא הגיוני", הוא מסכם.

הערב התפרסם מכתב (מזוייף) בחתימת הרב שלום בער ברוד, מנהל הפנימיה 1414 ובו נכתב כי ברוד מפיל את האחריות לתמחור החדש על הנהלת הישיבה, ואין לו קשר למכתב הראשון עם ה"בלאנק" של הישיבה המרכזית.



בשיחה עם COL הערב, מכחיש ברוד את המכתב המדובר, שזויף.  הרב ברוד הוסיף: "אכן לא אני הוא זה שמחליט מהו שכר הלימוד הנדרש מהתלמידים, אך מי שהפיץ את המכתב המזוייף בשמי, הם מחרחרי ריב שאין להם מה לעשות והם עתיד ליתן את הדין על הפשקוילים".

מרכז התקשורת החב"די COL ימשיך לעקוב ולדווח בנושא. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.