מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תש״פ 13.07.2020

הנהלת ה'קבוצה' מודיעה: שכר הלימוד עולה באופן חד

באשמת הקורונה? הנהלת הישיבה המרכזית ב-770 מודיעה לתמימים בוגרי ישיבות ארה"ק המועמדים לשנת הלימודים ב'קבוצה' לשנת תשפ"א, על עלייה חדה בתעריף שכר הלימוד: עלות שנתית של 22,750 ש"ח, לצד הפקדון • בעלי אזרחות אמריקאית לא יזכו להנחה כלל
הנהלת ה'קבוצה' מודיעה: שכר הלימוד עולה באופן חד
חדר הפנימייה ב'קבוצה' 1414, לצד חלק ממכתב ההנהלה לקראת תשפ"א

במכתב מטעם הנהלת הישיבה המרכזית ב-770 למועמדים להגיע לשנת הלימודים ב'קבוצה' לשנת תשפ"א, ולצד פרטי הרישום, חתימה על התקנון וכל השאר, עלייה חדה בתעריף שכר הלימוד, בעלות שנתית של 22,750 ש"ח, לצד הפקדון על סך 1500 ש"ח.

נושא חשוב נוסף, הוא עלות שכ"ל של תלמיד בעל אזרחות אמריקאית. "גם אלו שיש להם אזרחות אמריקאית צריכים לשלם הסכום המלא של 22,750 ש"ח", כותבת ההנהלה במכתב.

 

חלק ממכתב הנהלת הישיבה

 

ההנהלה מוסיפה ומזהירה כי "אם לא יהיה שיתוף פעולה מלא עם ההורים בקשר להנ"ל, ההורים יצטרכו לשלם כל הסכום של המילגה (6,000 דולר) בנוסף ל-22,750, אחרת הבחור יצטרך לעזוב את הישיבה".

למכתב הישיבה המלא>>>

משיחה של COL עם אחד מהורי התמימים ועסקן בקהילתו, הוא קובל: "לפני שנים אחדות השכ"ל השנתי היה כ-9,000 ש"ח, העלו את המחיר בשנה האחרונה ל-14,000 שקלים, וכעת העלייה היא לא פרופורציונלית כלל וכלל, כמעט פי שניים.

"להיות תלמיד ב'קבוצה' זה תענוג להורים עשירים בלבד? האם המקרוני בקורונה יקר יותר? אנו ההורים רוצים תשובות על מה ולמה", הוא מקשה. "העובדה כי תלמיד בעל אזרחות אמריקאית שמקבל מארה"ב מלגה משמעותית ולא זוכה לשום הנחה, רק אומרת דרשני שמשהו פה לא הגיוני", הוא מסכם.

לרגל המצב הכלכלי, בישיבה המרכזית נערך לאחרונה אירוע התרמה לטובת הישיבה.

כפי שפרסמנו כאן ב-COL, לפני כחודשיים בעת פתיחת המטבח בישיבה המרכזית מחדש לאחר פרוץ המגיפה, אמר מנהל הישיבה הרב משה מאיר גלוכובסקי כי בשנה הבאה הוא צופה העלאת שכר הלימוד בכדי לעמוד בהוצאות הגדולות: "עובדה היא, כי בשעה זו בה לא נגבה שכר לימוד מהתלמידים (כ-300$ בחודש) אין הכסף שנחסך מספיק עבורם לשלוש ארוחות ביום." הוא הוסיף כי "בשנה הבאה יתכן והסכום שתגבה הנהלת הישיבה יהיה גבוה יותר".

*

ביקשנו את תגובת ההנהלה לדברים. התגובה המלאה תמסר כאן ב-COL בהמשך, ובנתיים נמסר כי "ביחס לישיבות חב"ד אחרות בארה"ב הסכום הזה הוא הוא הנמוך ביותר, וכך גם מכל שאר ישיבות חב"ד בעולם. הנהלת הישיבה רואה לנגד עיניה אך ורק את טובת הבחורים והישיבה, ובכוונתה לשפר את התנאים בכל המובנים".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
קורא ומתבייש
כ"ב תמוז ה׳תש״פ
בשנת הקבוצה שלי לא שילמו לא שקל ולא דולר כלום
מה קרה היום ?!
איך אתה להשוות?!
כ"ג תמוז ה׳תש״פ
היום זה דבר אחר לגמרי... לפני עשרים שנה הנהלת הישיבה לא ידעה מה קורה בישיבה... בחורים היו פשוט מגיעים ל770 ולומדים. היוםזה הרבה יותר מסודר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.