מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תש״פ 23.06.2020

ועד הורים בחדרה נגד העירייה: הוגשו שתי עתירות מנהליות

ביום חמישי הקרוב ג' תמוז, תדון עתירה מנהלית דחופה של ועד הורים ת"ת חב"ד בחדרה, נגד עיריית חדרה, בהשתתפות הורי תלמידים • בעוד שבועות מספר תדון עתירה מנהלית נוספת, בעניין בית הספר חב"ד לבנות שנאלצות לצאת מבית ספרן לטובת בית ספר שטרם נפתח • כפי שדיווחנו לפני מספר חודשים לראשונה, הורי תלמידים בת"ת חב"ד חדרה טוענים לאפלייה קשה של העירייה ביחס למוסדות אחרים
ועד הורים בחדרה נגד העירייה: הוגשו שתי עתירות מנהליות
ברקע: בית הספר לבנות כיום, משם העירייה רוצה להחזיר אותם למבנה של השנה שעברה (משמאל). למטה מימין: שטח החלוקה של ת"ת חב"ד בנים


כפי שדיווחנו כאן ב-COL  בחודש אדר האחרון, עוד לפני פרוץ משבר קורונה, מבנה בית הספר ת"ת חב"ד חולק לשני חלקים, כאשר כיתות הת"ת שוכנות רק בחלקו האחד של המתחם.

במסגרת הערכות לשנת הלימודים תשפ"א, העירייה מעוניינת לחלק את המתחם הכיתות וחלק מהחצר - למוסד אחר. 

מדובר בחצר קטנה, הצמודה למתחם כיתות בבניין גדול, שרק חלקן משמש את הת"ת. הורים טענו כי מדובר ב'גזל כבשת הרש' וכי ת"ת חב"ד סובל מאפלייה קשה ביחס למוסדות אחרים.

אחד מהורי התלמידים וחבר בוועד ההורים, שכאמור פנה בעתירה מנהלית שתדון בבית המשפט, אומר הבוקר  ל-COL:

"בית הספר במבנה ברחוב הרב קוק שוכן על השטח הכי קטן וצפוף בחדרה כולה. שני מבנים ל- 200 תלמידים בשטח של פחות מדונם.
"אבל העירייה לא הסתפקה בצפיפות המובנית, והגבילה את המוסד להשתמש רק במבנה אחד מהשניים הקיימים במתחם, כך שזה בקושי ובצפיפות יספיק לשמונה כיתות בלבד, ללא ספרייה, ללא חדר מחשבים וללא עוד חדרים - כמו בכל בית ספר.

"כעת העירייה מגדילה לעשות, ולמרות שבית הספר עומד לגדול בעוד עשרות תלמידים העירייה מתעקשת להשאיר בידי המוסד רק את המבנה האחד ובשני להכניס מוסד אחר של 60 תלמידים, ואף את החצר בגודל של 200 מ"ר בלבד לחצות לחצי ולחלקו לשניים עבור שני המוסדות.

"לפי תוכנית החלוקה החדשה, יוצא שבחלקו המרכזי של בית ספר חב"ד נותר החלק בחצר שאינו שימושי מפאת הדירוגים והצמחייה שבו, ולכן החליטה העירייה להעניק לבית הספר שטח של חצר שמאחורי שטח בית הספר.

כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת, החצר כוללת שטח של כ-3 מטרים על 20 מטרים - בהם יוכלו 250 ילדי בית הספר לשחק. מחישוב פשוט יוצא כי לאחר החלוקה ישנו שטח של כ-30 ס"מ לכל תלמיד בבית ספר לשחק בהפסקה.

"כל זאת בשעה שבחדרה יש מוסדות שטחים ומבנים של בתי ספר בשטחים גדולים לאין ערוך, ואף אחד לא חושב לצמצם להם את השטח. אנו סובלים מאפלייה. השטח היחיד אותו היא מצאה ראוי לחלוקה הוא "כבשת הרש" של פחות מדונם", הוא אומר בכאב.

"שערוריה שלא מתקבלת על הדעת, מפלה קיצונית את מוסדות ממ"ד חב"ד ואינה עומדת בשום קריטריון של חוק שיוויון או אנושיות מינימלית."

הורי תלמידים מתכננים לבוא ולהשתתף בעתירה המנהלית, ביום חמישי הקרוב ג' תמוז.

*

ובעוד הרוחות סוערות על הת"ת לבנים, בית ספר חב"ד לבנות מועמד לפינוי

ועד ההורים לא שקט, והוגשה עתירה מנהלית מטעם ועד ההורים גם בנושא בית הספר ממ"ד חב"ד לבנות. העתירה תדון במקרה זה - בעוד מספר שבועות.

ההורים טוענים כי מבנה חדש שבו שוכן בית הספר, יילקח מהם לטובת תושבי שכונת 'הפארק' בחדרה, לאחר שכבר הוקצה עבור בית הספר לבנות. מדובר בשכונה חדשה ובית ספר עתידי חדש, כשעדיין לא ברורה כמות התלמידים הצפויה, ומאידך בבית הספר חב"ד בנות לומדות 250 תלמידות.

המבנה החדש בו לומדות כעת תלמידות בית הספר חב"ד. מכאן רוצים לפנות אותם למבנים הישנים, לטובת בית ספר לתושבי השכונה החדשה

לכאן רוצים להעביר 250 תלמידות. המבנה הישן, בחורף שעבר

 

"את בית הספר של הבנות העירייה תגרש מהמבנה החדש ותטלטל אותם שוב, ולא סתם טילטול אלא למבנה שהוא ממש "חורבה" ולא ראוי למקום לימודים, וכל זה בשביל לפתוח בית ספר חדש שעד היום לא היה קיים.

"כלומר יגרשו 250 תלמידות כדי לפתוח כיתות א' וב' בנות 60 תלמידים ועבור ספר חדש לגמרי עבור תושבי שכונת הפארק", מסכמים בוועד ההורים. "יש אפלייה מכוונת ולכן הוגשו העתירות. מקווים שהצדק ייצא לאור, והתלמידים יקבלו את מה שמגיע להם באורח שוויוני", הם מסכמים.

העותרים מבקשים מבית המשפט: "כב' ביהמ"ש יתבקש מנימוקי העתירה המפורטים להלן, להימנע מאפליה כלפי תלמידי בית הספר חב"ד לעומת התלמידים ביישוב חדרה, באופן שיינתן לילדי העותרים ושאר תלמידי בית הספר חב"ד  את אותם תנאים כפי שמקבלים יתר התלמידים בני אותו היישוב."

*

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "עיריית חדרה אינה מנהלת את ענייניה המשפטיים בכלי התקשורת, והיא תגיב בבית המשפט".

COL ימשיך לעקוב אחר הפרשייה, ולדווח. 

עתירה מנהלית של ועד הורים בית הספר חב"ד לבנים>>>

עתירה מנהלית של ועד הורים בית הספר חב"ד לבנות>>>

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.