| יום י"ז שבט ה׳תש״פ 12.02.2020

הפקת וידאו מרהיבה שחוזרת אל השידור הראשון מ-770

בערב ההוקרה המרשים והמרגש שהתקיים במוצאי השבת האחרונה בכפר חב"ד לציון 50 שנים לשידור הראשון של התוועדויות הרבי, הוקרנה הפקת וידאו מרהיבה של שלמה חיים ריבקין, בה חזרו דמויות המפתח שעסקו בשידורים לימי השידור הראשון והבאים אחריו • בין המרואיינים בהפקת הוידאו: הרב שלמה קונין, הרב משה קוטלרסקי, הרב חיים ברוך הלברשטם, הרב הלל דוד קרינסקי, הרב חיים שלום סגל, הרב אליעזר ליכטשטיין, ועוד ועוד • בהפקת הוידאו מוצגים גם תצלומים, קטעי וידאו, והקלטות אודיו נדירים מהשידור הראשון ואחריו • הפקה של פעם ב50 שנה, אל תפספסו
הפקת וידאו מרהיבה שחוזרת אל השידור הראשון מ-770
הרב שלמה קונין, הרב משה קוטלרסקי, הרב חיים ברוך הלברשטם, הרב הלל דוד קרינסקי (מתוך הוידאו)

בערב ההוקרה המרשים והמרגש שהתקיים במוצאי השבת האחרונה בכפר חב"ד לציון 50 שנים לשידור הראשון של התוועדויות הרבי, הוקרנה הפקת וידאו מרהיבה של שלמה חיים ריבקין, בה חזרו דמויות המפתח שעסקו בשידורים לימי השידור הראשון והבאים אחריו.

לסרט המרגש התראיינו: הרב שלמה קונין, השליח הראשי לקליפורניה, שסיפר על ההתרגשות העזה שהביאה הבשורה כי ניתן יהיה לשמוע שידור חי מההתוועדויות; הרב משה קוטלרסקי, סיו"ר המרכז לענייני חינוך, שחזר לזכרונותיו מהשידור ודיבר על הפעולה האדירה שהוא הביא; הרב חיים ברוך הלברשטם, מנהל "WLCC" שעסק לאורך למעלה מעשרים שנה בשידור ההתוועדויות והשיחות ובצילום הוידאו והתמונות של הרבי, וכיום מנהל את "בית חב"ד" שב-770; הרב הלל דוד קרינסקי, שפתח את חברת "JEM" וניהל את שידורי הוידאו של התוועדויות הרבי בטלוויזיה ובשידורים חיים לנקודות שונות בעולם; הרב חיים שלום סגל, שליח הרבי בעפולה שעסק בשידור בארץ הקודש; הרב אליעזר ליכטשטיין, שניהל את מערך השידורים בירושלים; והרבנים שמעון זוננפלדישראל זלמנוב ויוסף יצחק קמינצקי.

המרואיינים מעלים על נס את מי שהיה את רעיון השידורים - החסיד הנמרץ ורב הפעלים ר' איצקה גנזבורג ע"ה.

בסרט סיפר גם ר' מוליק ריבקין עצמו, שניהל את השידורים הראשונים, ולאחר מכן לאורך שנים ארוכות העביר את השידורים בכפר חב"ד, בכל שעה וזמן, בהתוועדויות מתוכננות כמו בשיחות שנאמרו בהפתעה, על חוויותיו ותחושותיו ביחס לשידורים. גם הקלטה נדירה של השותף לשידור, ר' מני וולף, נחשפת בסרט.

הרב שלמה קונין חוזר בהפקת הוידאו לימים הראשונים לפעולתו ברחבי החוף המערבי, ותיאר את החסר והצמא האדיר לדבר אחד - לזכות ולהשתתף בהתוועדויות של הרבי. "אנו יודעים שהרבי נמצא אתנו", אומר הרב קונין, "אבל לשמוע את הרבי - זהו דבר אחר".

"בכלל", מסביר הרב משה קוטלרסקי, "כל העניינים שנעשו בליובאוויטש היו רעיונות של יחידים. זהו העניין של השידורים - תנופה חדשה בהפצת ההתוועדויות של הרבי. כל הרעיון היה רק לעשות נחת רוח לרבי - שההתוועדות תשודר לכל העולם. זה היה מהפכה אדירה, שכשהחלה לא שיערו ולא חלמו לאן זה יוביל - שבכל מקום בעולם ישמעו את הרבי".

ר' חיים ברוך הלברשטם מתאר את ההברקות הטכנולוגיות שידיו האמונות של ר' מוליק הפיקו במיומנות, ואיפשרו את שידור ההתוועדויות. הוא גם מסביר מה פעלו השידורים: "כשאדם שומע הקלטה, תחושתו היא שהוא לא שומע את הרבי כעת. כשאתה שומע את הרבי בשידור חי, אתה מרגיש שאתה מקושר עכשיו אל הרבי, והרבי חושב עליך, מסתכל עליך ומדבר אליך. כל אחד ניגש ושאל: שמעו את הרבי? שמעו טוב? הייתה הרגשה שנוצר שינוי מהותי בכל המערכת של הקשר של הרבי לעולם".

ר' חיים ברוך מסכם:

"בעצם, מוליק לימד אותנו שאין דבר שאי אפשר לעשות. כל דבר אפשרי. צריך לשבת, לנסות עוד הפעם ועוד הפעם. אם לא הולך באופן אחד, מנסים באופן שני. תמיד יש דרך, תמיד אפשר למצוא פתרון. החוט נשרף? קורעים אותו לשניים, עושים חיבורים, והכל עובד. אנחנו המשכנו עם הקו הזה - ועד היום האחרון החלטנו שהכל אפשרי. עד שהגענו למערכת משוכללת במיוחד. הכל היה מבוסס על מה שמוליק יסד - שהכל אפשרי, צריך רק למצוא".

ר' חיים שלום סגל מוסיף:

"בלי מוליק לא היה הולך שום דבר. כשאנו היינו בחורים בישיבה היינו מעירים אותו באמצע הלילה, 'מוליק, מוליק, יש שידור'. הוא היה לוקח את הציוד, מגיע לישיבה, מביא את הרמקולים, היה מסור בלב ונפש, וכל הזמן חיפש איך לעשות את זה יותר טוב".

גם ר' הלל דוד קרינסקי נזכר: "הפרשי השעות בין ניו-יורק לכל העולם היו גדולים, אבל דבר אחד תמיד ידענו: אפשר להתקשר למוליק בכל שעה. אתה מתקשר אליו בשעה תשע שעון ניו-יורק - ארבע לפנות בוקר שעון ישראל - והוא עונה כאילו זהו אמצע היום. ארבע, חמש, שש בבוקר - ללא כל בעיה".

צפו בהפקת הוידאו, המציגה גם תצלומים, קטעי וידאו, והקלטות אודיו נדירים מהשידור הראשון והבאים אחריו.

 

התודה נתונה לחברת JEM ולר' מענדל אייזנבך, עוזרו של הרב חיים ברוך הלברשטם - מקים ומנהל חדר השידורים WLCC המפעיל את מרכז המבקרים ב-770 "בית חב"ד 770", על הסיוע והעזרה בתחקיר והפקת הסרט

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מרגש
י"ז שבט ה׳תש״פ
2.
זה רק טעפה מן הים
י"ח שבט ה׳תש״פ
אפשר לחשוף עוד הרבה פרטים ולשפוך הרבה אור בנושא...

תנו לנו מים חיים...

מענות של הרבי, הסיפור עם ה'ויהי נועם' וכו' וכו'
3.
וואו מרגש מאד
י"ח שבט ה׳תש״פ
שנזכה עוד היום לשמוע את הרבי!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.