ר' שחר וולף | יום י"ט אלול ה׳תשע״ט 19.09.2019

הכללים הפיננסים שיעשו לכם את השנה הבאה מתוקה יותר

סדרה כלכלית בלעדית ב-COL עם ר' שחר וולף, חסיד חב"ד, בעל תואר שני במימון ומנהל עסקים, ביצע בעבר תפקידי ניהול בבנקים, וכיום בעל חברה לייעוץ משכנתאות וליווי עסקי • פרק רביעי בסדרה • ביטוח כפול
הכללים הפיננסים שיעשו לכם את השנה הבאה מתוקה יותר
ארכיון COL

הכללים הפיננסים שיעשו לכם את השנה למתוקה יותר

בעוד ימים ספורים תסתיים השנה ובפתח תתייצב שנה חדשה, כל אחד מאיתנו כבר עסוק באיך השנה שלו הייתה, במה הצלחתי יותר ובמה הצלחתי קצת פחות ובמה אני צריך להשתפר כדי להיות טוב יותר.

ראש השנה הוא יום של החלטות טובות,  יום שבו אנחנו מבקשים על הפרנסה, הילדים, הבריאות וכו'. לכן ראש השנה או אולי הימים שאחריו זה זמן טוב לנסות ולהתכנס להחליט החלטות פיננסיות טובות שיעזרו לנו לשפר את מצבנו הכלכלי בהווה ובעתיד.

"גשמיות של יהודי זה רוחניות".  בתפקידי כמנהל בבנק תמיד ייעצתי ללקוחות שלי לקבל על עצמם החלטה כלכלית טובה. בשורות הבאות אנסה לתת כמה החלטות טובות, מאמין שלכל אחד יכול לגעת החלטה טובה אחרת שבסוף יכולה להיות שווה הרבה כסף. (בטורים הבאים - אנסה לגעת יותר בהרחבה בכל אחת מהנקודות הללו).

*

עמלות בנקים –  אנחנו משלמים הרבה עמלות. ממליץ לבדוק שאנחנו משלמים רק על מה שאנחנו באמת צריכים וגם על זה להתווכח. עמלות נפוצות שאין בהם שימוש הם עמלת SMS, עמלת הקצאת אשראי, עמלת תיבת דואר וכו'.

משכנתא – אם יש לכם משכנתא, תתפלאו לדעת שעכשיו הזמן הכי טוב לבדוק אפשרות מיחזור, הריביות נמצאות בשפל שלא היו בהם בשנים האחרונות. התחום העיקרי שאני מתעסק בו זה משכנתאות. השנה פנו אלי רבים, פוטנציאל החיסכון הוא עצום. השיא היה לזוג מאנ"ש שהצלחתי לחסוך מעל 300 אלף ש"ח. זה אולי ההחלטה הכי טובה שתעשו.

ביטוח – ביטוח הוא דבר שאנחנו משלמים כי אנחנו מפחדים. כדאי לעשות סדר על מה אנחנו משלמים, על מה בדיוק אנחנו מבוטחים, להשוות מחירים, והכי חשוב לבדוק שאנחנו לא משלמים פעמיים או יותר על אותו ביטוח, כפי שפירטתי בטור הקודם.

הלוואות – לרבים מאיתנו יש הלוואות מעיקות שלקחנו שהיינו צריכים ואז ההחזר נמשך ונמשך וייתכן שהיינו צריכים שוב הלוואה ושוב ההחזר מעיק. כדאי לבדוק אפשרות של מיחזור הלוואות להלוואה אחת וכן לבדוק את מחיר ההלוואות. הרבה פעמים שתתמקחו על מחיר ההלוואה בבנק תגלו שהמחיר שלה זה לא גזירת גורל.

בדיקת קרן הפנסיה – כשכירים אנחנו חוסכים שנים בקרן פנסיה אחת בלי לדעת מה התשואה שלה. במה מושקעים הכספים שלה ומה הסיכון שלנו איתה. אחוז בודד של הפרש בתשואה על הפנסיה יכול להגיע למאות אלפי שקלים ויותר מזה. חשוב לבדוק כמה אחוז מהפנסיה שלנו נמצא בבורסה, ולהקטין את החשיפה למניות. ככל שהגיל שלנו מתקדם.

קרן השתלמות – אם אתם עצמאים זה הדבר הכי נכון שתעשו. תתחילו להפריש. גם פטור ממס וגם נותן לכם זיכוי מתשלום מס. אם אתם שכירים כדאי לבדוק ולהשוות בדיוק כמו קרן פנסיה.

תשלומים – תשלומים נועדו לקניות גדולות. כולנו מכירים את החבר שקונה חליפה ב-12 תשלומים, העיקר שלא יצא יקר. תשלומים הם מתכון לבעיה שבסוף מתחלפת בהלוואה גדולה ויקרה. טיפים בנושא - לחצו כאן!

מעשר כספים – בכל פעם שאני תורם אני שומר את הקבלה, בסוף השנה הלועזית, אני נכנס למחשב ממלא טופס מכוון, מגיש את הקבלות ונהנה מאלפי שקלים שחוזרים אלי לחשבון.  את הכסף הזה אפשר לתרום שוב, או לבזבז, העיקר שננצל את מה שמגיע לנו. 35% מסך התרומה יכול לחזור אלינו, אם לא עשיתם את זה עד היום תדעו שאפשר לקבל 7 שנים אחורה החזר.

*

כמו תמיד בפיננסים, כדאי לתכנן לשקול ולהתייעץ. שחר, 0506442550 או [email protected]

מאחל לכולנו שנה טובה בגשמיות וברוחניות, שנה שנוכל לתת צדקה מתוך שפע עצום.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.