מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשע״ו 17.09.2016

מבחן תורני בליבה של השכונה המוסלמית

במהלך "מסע הרבנים" לקראת הימים הנוראים שנערך ביוזמת 'מרכז רבני אירופה', ביקר השבוע הרה"ג אברהם יוסף רבה של העיר חולון בקהילות יהודיות בדרום צרפת ונשא דברי חיזוק וקירוב בענייני יהדות ומסורת  סיקור, תמונות
מבחן תורני בליבה של השכונה המוסלמית



במהלך "מסע הרבנים" לקראת הימים הנוראים שנערך ביוזמת 'מרכז רבני אירופה', ביקר השבוע הג"ר אברהם יוסף בקהילות יהודיות בדרום צרפת ונשא דברי חיזוק וקירוב בענייני יהדות ומסורת

כיפות גדולות על ראשיהם, חוטי ציצית משתלשלים על מכנסיהם, עמדו 15 ילדים יהודיים במרכזה של השכונה המוסלמית בעיר ניס שבדרום צרפת, וניהלו שיחה על לימודם עם הגאון הרב אברהם יוסף, רבה הראשי של חולון שמקיים בימים אלה ביקור חיזוק וקירוב בערים בדרום צרפת ביוזמת "מרכז רבני אירופה".

הגר"א יוסף מקיים מאז תחילת השבוע, ביוזמת "מרכז רבני אירופה", מסע של שיחות חיזוק וקירוב לקראת הימים הנוראים בקרב הקהילות היהודיות בדרום צרפת. מנכ"ל "מרכז ראבני אירופה" הרב מנחם מרגולין, אמר: "המסע הוא חלק מ'מסע רבנים' שנערך מדי שנה ביוזמת 'מרכז רבני אירופה' בערי אירופה השונות. השנה החלטנו לקיים את המסע בערי דרום צרפת עד לקראת החגים הבעל"ט".

את המסע, אליו מתלווים הרב אריה גולדברג סמנכ"ל מרכז רבני אירופה והרב אברהם אבא טורצקי איש 'מרכז רבני אירופה', פתח הגר"א יוסף ביום שני השבוע בעיר בורדו, שם קיבלו את פניו הרב הראשי לשעבר ונשיא בית הספר הרב ממן וכן רב העיר הרב ולנסי שליוו אותו בעת ביקורו בקהילה היהודית ובבית הספר היהודי בניהולם של שליחי חב"ד ומנהל המוסדות הרב מנחם כהן העושים מלאכת קודש.

הגר"א יוסף נשא דברים בפני בני הקהילה, בענייני יהדות ומסורת, שישבו מרותקים לדבריו במשך שעה ארוכה. לאחר מכן הוא ביקר בבית חב"ד במקום. בסיום דבריו, שוחחו איתו אנשי הקהילה והילדים והתברכו מפיו.

לאחר מכן יצאו חברי המשלחת אל העיר פאו שם קיימת קהילה יהודית קטנה בראשות הרב מנחם מנדל מטוסוב. הגר"א יוסף נשא דברים בפני חברי הקהילה, שקיבלו בהתרגשות רבה את המשלחת החשובה והאורח הדגול, וביקר במרכז היהודי המקומי שם יש מקווה טהרה ש'מרכז רבני אירופה' סייע בהקמתו.

ביום שלישי נסעו חברי המשלחת אל העיר טולוז שם קבלו את פניהם הג"ר אברהם וויל רב העיר והרב יוסף יצחק מטוסוב, השליח הראשי של חב"ד במקום ומקים אימפריית החינוך בעיר, יחד עם רבני העיר. המשלחת ביקרה בבית הספר במרכז הקהילתי היהודי ובבית הכנסת הגדול במקום.

לבקשת ראשי הקהילה המקומית הגר"א יוסף נשא דברי חיזוק וקירוב בפני עשרות מחברי הקהילה שהגיעו בהמוניהם וישבו מרותקים לדבריו. לאחר מכן הוא השיב לשורה ארוכה של שאלות בתחומים שונים שהופנו אליו על ידי התושבים. בסיום הפרק הזה של הביקור נשא הגר"א יוסף דברים בפני ילדי הקהילה בבית הספר המקומי והביע הערכה לידיעותיהם התורניות.

אל העיר מרסיי, העיר השלישית בגודלה באירופה אשר מאכלסת יהודים רבים, הגיעו חברי המשלחת ביום רביעי והתקבלו על ידי רב העיר הג"ר ראובן אוחנה וכן ע"י רבני העיר וראשי הקהילה בראשות נשיא הקהילה היהודית מר צבי עמר, המשלחת סיירה בבתי הספר בעיר.

חברי הקהילה היהודית ערכו למשלחת קבלת פנים מרשימה בהשתתפות רבני הקהילה, אישי ציבור ועשרות רבות מתושבי העיר היהודיים. אברכי כל הכוללים בעיר התקבצו יחדיו בבית מדרשו של הגר"ר אוחנה והאורח הגר"א יוסף מסר שיעור מעמיק בהלכות סחיטה בשבת.

לאחר מכן פנו חברי המשלחת אל בית הספר היהודי של חב"ד במקום, שם התקבלו בהתרגשות על ידי המנהל הרב יעקב מדר והצוות החינוכי.

בהמשך היום נשא הגר"א יוסף שורה של שיחות קירוב וחיזוק בפני חברי הקהילה, ולאחר מכן בפני ילדי הקהילה שהגיעו לשמוע את רבה הראשי של חולון במהלך ביקורו באזור. את הביקור חתמה המשלחת בבית הכנסת הגדול בנוכחות מאות יהודים.

ביום חמישי הגיעו חברי המשלחת אל העיר ניס. את פני המשלחת קיבלו רבני העיר הג"ר דניאל טובול והג"ר משה מרגי ושליח חב"ד הרב פינסון.

תחילה פנו חברי המשלחת בליווי רבני העיר אל בתי הספר היהודיים 'אור התורה' וחב"ד במקום. הרב אברהם אבא טורצקי נשא דברים בפני ילדי הקהילה.

חברי המשלחת ביקרה בכל המוסדות היהודיים בעיר כאשר את מרכז הביקור ציינו בבית הכנסת המרכזי שם המתינו להם רבני הקהילה יחד עם מאות אנשים מהקהילה.

הגר"א יוסף שנשא דברי חיזוק בפני הילדים. רבני הקהילה בניס ביקשו מהגר"א יוסף להגיע אל המקווה החדשה שנבנתה לאחרונה, בסיוע קרן 'מרומים' שעל יד 'מרכז רבני אירופה' ולחוות עליה את דעתו. הגר"א יוסף הביע את התרשמותו מההידורים השונים במקווה ועל ההשקעה הרבה שניכרת בתכנונו.

בהמשך היום קיימו חברי משלחת 'מרכז רבני אירופה' יחד עם הגר"א יוסף סיור בשכונות השונות של העיר. במהלך הסיור בשכונה המוסלמית הופתעו לראות ילדים יהודיים עם כיפות בולטות וציציות. הילדים סיפרו כי תלמוד התורה המקומי ממוקם בשכונה. הגר"א יוסף ביקש לשמוע על לימודיהם, ועד מהרה התפתחה שיחה תורנית ערה כאשר הגר"א יוסף מתקשה להסתיר את התפעלותו מרמת הידיעות והבקיאות. בסיום השיחה הוא בירך את הילדים בחום רב. במפגש שהיה לו בשעה מאוחרת יותר עם רבני הקהילה הוא ציין בהתפעלות את המפגש עם הילדים וההתרשמות שלו.

רבני הערים השונות בהם ביקרו חברי המשלחת הביעו תודה והערכה עמוקה לביקורים אשר הותירו רושם עז. משלחת "מרכז רבני אירופה" צפויה לחזור לישראל לקראת שבת קודש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.