מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשע״ו 29.08.2016

הכנסת ס"ת וחנוכת בית הכנסת בשכונת המדע - רחובות ● תיעוד

בליל כ' מנחם-אב יום הילולת הרה"ק ר' לוי"צ אביו של הרבי זי"ע התקיים אירוע רב רושם שסחף את שכונת המדע כולה על מאות תושביה - סיום ספר תורה וחנוכת בית הכנסת החדש. בתהלוכת ענק הוכנס ספר התורה בריקודים ובהתרגשות גדולה לבית חב"ד שכונת המדע בראשות השליח הרב ישראל ביינדמן ● "דבר כזה עוד לא היה", אמרו תושבים בשכונה   סיקור מיוחד, גלריה
הכנסת ס
צילומים: סיוון אופיר

בליל כ' מנחם-אב יום הילולת הרה"ק ר' לוי"צ אביו של הרבי זי"ע התקיים אירוע רב רושם שסחף את שכונת המדע כולה על מאות תושביה - סיום ספר תורה וחנוכת בית הכנסת החדש. בתהלוכת ענק הוכנס ספר התורה בריקודים ובהתרגשות גדולה לבית חב"ד שכונת המדע בראשות השליח הרב ישראל ביינדמן.

"שכונתנו כבר מכירה אירועי יהדות הנערכים על-ידי חב"ד ברוב עם ברחובות השכונה", אומרים לנו בהתרגשות שי ועינב, זוג צעיר המתגוררים מאז נישואיהם בשכונה, שהגיעו להכנסת ספר התורה עם שלושת ילדיהם הקטנים, "אך דבר כזה עוד לא היה. השכונה כולה הפכה לגוף אחד שכולו קדושה ושמחה. הרב ישראל, רעייתו וילדיהם עושים כאן בשכונה את הלא-יאומן. רק בכוחו של הרבי מליובאוויטש יכולה שכונה 'צפונית' כזו להיסחף כולה באור של תורה".

סיום כתיבת האותיות האחרונות בספר-התורה נערך בבית כנסת, שבתוך דקות התמלא עד אפס מקום בצפיפות גדולה על-ידי תושבי השכונה, שרובם הגדול אינם מגדירים עצמם כדתיים, אך נדחקו בכל כוחם לקחת חלק ברגעים המרגשים של סיום הכתיבה, ולהראות לילדיהם את כתיבת האותיות הקדושות, תמצית המסורת היהודית.

ספר התורה נתרם על-ידי ידידי בית חב"ד הנכבדים, משפחות לנדסמן וזוקרמן לעילוי נשמת דודם היקר זליג אשר בן שמואל בער וחנה.

בכתיבת האותיות כיבד השליח הרב ביינדמן את השליח הראשי לרחובות ומשלוחי הרבי לאה"ק הרב אברהם מרדכי קסטל, רב קהילת חב"ד ברחובות וסגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, שלוחי הרבי הפזורים ברחבי העיר - הרב שמואל מנדלסון מנהל בית חב"ד שכונות היובל מקוב, הרב משה טברדוביץ מנהל בית חב"ד שכונת רחובות ההולנדית, מר חנניה כורש סמנכ"ל נכסי העירייה שעזר רבות רבות להקמת בית הכנסת וכל מתפללי בית הכנסת ותושבי השכונה.

עם סיום כתיבת האות האחרונה על-ידי רב בית הכנסת הרב ישראל ביינדמן, יצא הקהל הגדול בשירה ובריקודים ברחובותיה המרכזיים של השכונה, לכבודה של תורה. בתהלוכה חגיגית שבראשה ילדי השכונה וחופת ספר התורה, בחזרה לבית הכנסת שם נערכו הקפות כנהוג בשירה ובשמחה עצומים עם ספר התורה.

הזמר מני שפירא יחד עם הקלידן עובד מוניס, סחפו לשמחה גם את אחרוני המשפחות שעוד נותרו בביתם. בפסוקים ובהקפות התכבדו מתפללי בית-הכנסת וידידי חב"ד בשכונת המדע, הנרגשים עד דמעות מהאירוע הגדול.

הוסיפו לשמחה תלמידי התמימים, מדריכים בקייטנת 'גן ישראל – רחובות ע"י הרב שלום אלפרוביץ.

מכל המרפסות של בניני השכונה רבי-הקומות, נצפו אנשים נשים וטף משתתפים בשמחה בשירה ובמחיאת כף. מי שלא ראה אשה מכסה במטפחת מאולתרת את ראשה, נושאת את שתי ילדיה הפעוטים על ידיה, ומפלסת לה דרך בין הרוקדים כדי שינשקו את ספר התורה החדש, לא ראה רגש יהודי אמיתי מימיו.

עם סיום ההקפות התיישב הקהל לסעודת מצוה מפוארת, בה נשאו הרבנים ואישי הציבור דברי תורה, חיזוק והתעוררות.

השליח הראשי הרב קסטל הקריא את פרקו של הרבי, מר אמיתי כהן שפרס את חסותו הנדיבה על האירוע נשא דברי ברכה קצרים.

המנחה המוכשר הרב מיכאל רייניץ מנהל פעילות בבית חב"ד המרכזי הזמין את רב קהילת חב"ד ברחובות הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א שבירך את ציבור המשתתפים ושיבח את הפעילות הגדולה שנעשית בעיר רחובות על ידי שלוחי הרבי המפיצים את מעיינות החסידות חוצה, והרחיב על הזכות הגדולה של התורמים הנכבדים להיות שותפים בפעילות הקדושה של שלוחי הרבי.

לאחמ"כ צפה הקהל בהפקת מולטימדיה – קליפ מושקע אודות פעילות בית חב"ד לאורך השנה. את המשא המרכזי נשא השליח הרב ישראל ביינדמן שהסביר בטוב טעם את מעלת המעמד וחשיבותו, הודה מקרב לב לתורמים ולידידים, ועורר את הקהל לנצל את התרוממות הרוח הגדולה של הכנסת ספר התורה להתעוררות וצמיחה בכל פעילויות היהדות ושיעורי התורה והחסידות המתקיימים בשכונת המדע.

ידיד בית חב"ד – סגן ראש העיר מר מתן דיל דיבר בהתלהבות בלתי מוסתרת על כך שבתוך זמן קצר כ"כ הצליח הרב ישראל ביינדמן להקים בית הכנסת וקהילה מפוארת והבטיח להמשיך ולעמוד לימין הבית חב"ד בכל שידרש.

כיבדו את המעמד הרבנים החשובים: הרב מאור כהן רב בית הכנסת אחוזת הנשיא, הרב דרור כהן רב בית הכנסת וכולל אברכים בשכונת אושיות, הרב יוסף גולד, הרב מנחם פרנקל רב בית הכנסת נוה עמית, הרב אלימלך שחר מנכ"ל מוסדות חב"ד רחובות, הרב ארז קרלנשטיין סמנכ"ל מוסדות חב"ד רחובות, הרב אריה לוין משפיע קהילת חב"ד, הרב יעקב שמואלי וסמנכ"ל צעירי חב"ד המרכז הרב מרדכי הלפרין שהביא את ברכת היו"ר ועוד רבים.

התודה והברכה למרא דאתרא ורב קהילת חב"ד ברחובות וסגן מזכיר בית דין רבני חב"ד הרב מנחם מענדל גלוכובסקי ובנו הרב יחיאל שספר התורה נתרם בסיועם הנדיב והמיוחד.

בשעות המאוחרות של הלילה התפזר הקהל בתחושת התעלות מיוחדת שתלווה אותם ללא ספק למשך זמן ארוך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.