מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשע״ו 21.08.2016

דיי קעמפ גן ישראל אור מנחם - צפת ● גלריה ראשונה

הדיי קעמפ של גן ישראל אור מנחם בעיה"ק צפת פתח את שעריו לעשרות ילדי החמד של צפת ● ימי פעילות עמוסי תוכן חסידי שמותאם לילדים, טיולים ואטרקציות מהנות ● גלריה ראשונה של השבוע הראשון והמרתק  דיי קעמפ בצפת
דיי קעמפ גן ישראל אור מנחם - צפת ● גלריה ראשונה
צילום: בנימין מיכלאשווילי

שלט מרהיב הנושא את המילים "קרית גן ישראל" קידם את פניהם של חיילי צבאות ה' הבאים בשערי המיני קעמפ בצפת. החיילים נכנסו לכינוס פתיחה בו האזינו לדבר המרכז הת' ברוך שי' גערליצקי, דבר המנהל הת' ארי' לייב שי' קרמר וכניסת הגנרל המסורתית של הת' אברמי שי' בלוי, שהגדירו בטוב טעם את מטרתנו – קבלת פני משיח צדקנו ואת הדרכים בהם יש לצעוד כדי להגיע אליה ולהגשימה, בין השאר מתבטא הדבר במהלך הקעמפ – על ידי התנהגות נאותה כיאה לחיילי צבאות ה' הנשמעים לפקודת הרמטכ"ל.

לאחר חלוקה לסיירות התיישבו החיילים ללימוד המנון הקעמפ ולמפגש הלימודים הראשון. בחוברת המרתקת, שערך וארגן הת' שמוליק שי' דוברוסקין, למדו החיילים על תפקידנו המיוחד לעשות לו ית' דירה בתחתונים ולהכין את העולם לקראת הגאולה הקרובה.

הפעילות הראשונה נועדה להעניק לחיילים תעודת חייל בצבאות ה' הראוי ומוכן לשהות בקרית "גן ישראל" – סדן שמייצרים עליו חסידים. החיילים עברו כ"מסע כומתה" מספר משימות מהנות ומיוחדות שבכל אחת מהן למדו והבינו נדבך נוסף בפעולותיהם כחיילים בצבאות ה'. די היה להביט לרגע בפניהם הקורנות כדי לקבל הערכה על רמתה של ההשקעה במשחק שללא ספק היווה את יריית הפתיחה לכל שלל הפעילויות שמחכות להם בגן ישראל צפת. החיילים המאושרים עברו לתכנית מושקעת ומהנה המציגה את "מאחורי הקלעים" של המיני קעמפ וההכנות לקראתו בהומור המשולב עם מקצועיות רבה. במרכז התכנית עמד וידיאו מיוחד שהוכן מראש על ידי הצוות המסור. בסיום התכנית העמוסה חזרו החיילים לביתם שמחים כשמצפים ליום שלמחרת.

היום השני בקעמפ לא נפל מקודמו ואף עלה עליו בהיותו גדוש בהפעלות ותכניות מיוחדות במינן.

היום כולו הוקדש ל"יום ופרצת", במהלכו היו החיילים צריכים לעבור הכשרה על מנת להיות ראוייים לשמש כשלוחי הרבי באחד המדינות בעולם... לאחר שצלחו כמה משימות מורכבות זכו לקבל מדינה משלהם אותה יכינו בפועל לקבלת פני משיח צדקנו.

מכאן ואילך העבודה בשדה השליחות אינה פשוטה כל עיקר: על החיילים להתעסק בפעולותיו של השליח בבית חב"ד על שלל צרכיו ופרטיו, החל מבדיקת תפילין ומזוזות, יצירת קשר והשפעה על מקורבים ועד ליצירת קשר עם שלוחים מבוגרים על מנת להיוועץ בהם בדילמות קלאסיות ששלוחים נתקלים במהלך עבודתם כיצד לבצע את השליחות בצורה היעילה ביותר. גם בתחום הניהול הכספי היה על השלוחים הצעירים לפעול כך שהיו צריכים לרוץ ל"בנק" ולבצע מספר משימות חדורות ברוח שליחות כדי לקבל מהבנק המחאה עבור ה'בית חב"ד'.

כסיום ל"יום ופרצת", הכינו צוות ההוואי הצגה קצרה המתארת בצורה הומוריסטית את חייהם של השלוחים.

ב"מסדר הסיום", ניתן היה לראות על פניהם של החיילים את ההנאה והסיפוק שהתבטאו במרץ של החיילים באמירת הפסוקים ובשאר הפעולות.

ביום השלישי, יום האטרקציות, יצא הקעמפ לשני טיולים באזור צפת, כאשר לטיול הראשון נסעו החיילים יער ביריה, מקום פסטורלי שבו יכלו החיילים לשחק ולהשתובב בהשגחת הצוות ללא חשש. בינות לעצי ברוש ואקליפטוס ונוף של הרי צפת. לאחר משחק ממושך יצאו החיילים לאטרקציה נוספת: המצודה בעיר העתיקה של צפת: המפקד חיים בוטמן סיפר סיפור מרגש - הסיפור המפורסם אודות סמיון בודרי, וריתק את עשרות החיילים שהקשיבו בשקיקה.

היום השישי היה עמוס בפעילויות, למרות זמן היציאה המוקדם הספיק הצוות לנהל ולהכין פעילות וואס ווען וואו: שפירוש המילים המילולי הוא: מה, מתי, היכן. בפעילות הוכנה מצגת מושקעת שבה ישנם עשרות שאלות על תולדות חב"ד, תולדות הרבי ושאלות על ליובאוויטש וחסידיה. החיילים הראו ידע חסידי גדול מאד, כיאה לחיילים בגן ישראל!

גם בשבת הצוות הכין פעילות חסידית מלאה בידע חסידי: פעילות הזיכרון החסידי - ישנו לוח גדול שבו ישנם 60 כרטיסים של עובדות חסידיות, ממש כמו במשחק זיכרון, העובדות מכוסות, וכל עובדה (משפט לדוגמא: בשנת תשכ"ז יצא הרבי למבצע תפילין) יש פעמיים, החיילים התחלקו לשלוש קבוצות וכל פעמים חייל היה צריך לפתוח שני כרטיסים, עד לגילוי שני כרטיסים תואמים. הפעילות הוסיפה בהרבה ידע חסידי, וכן בידע על תולדות הרבי וחב"ד.

"סדן שמייצרים עליו חסידים" כבר אמרנו?

צוות המיני קעמפ מודה לכל המסייעים במלאכה: בראש ובראשונה למרא דאתרא הרב מרדכי שי' ביסטריצקי. הרב אבי שי' בן הרוש – ממנהלי רשת מחנות הקיץ של 'אור מנחם' בצפת, הרב שמחה שי' זילברשטרום סמנכ"ל מוסדות 'אור מנחם' והרב אבי שי' חדד – מהנהלת מוסדות 'בית חנה'. כמו כן לעומדים בראש הוועדה הרוחנית: הרב זלמן שי' ביסטריצקי והרב חיים הלל שי' שפרינגר.

וכן לחברי הקהילה שנרתמו לעזרה ולהצלחת הקעמפ: הרב חיים שי' קפלן, הרב יוסף יצחק שי' חיטריק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.