מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשע״ו 19.07.2016

ארבעת הרבדים החשובים בביטוחי הבריאות ● חשוב לדעת

אתם בטח מוצאים את עצמכם לא אחת, עומדים נבוכים אל מול הצעות חברות הביטוח, שהדברים לא ברורים עבורכם ואפילו זרים אם אפשר לומר את האמת ● מהם סוגי הביטוחים הבריאותיים הקיימים בארץ? ● מהו ביטוח פרטי? ● מה זה ביטוח קולקטיבי? ● האם כולם צריכים לעשות ביטוח או שזו רק המלצה? ● סוכנות הביטוח 'גפן בס"ד' בהנהלת שלומי גפן, עושה לכם סדר ומגישה בתמצות את ארבעת רבדי הביטוח החשובים בביטוח בריאות  ביטוח בריאות
ארבעת הרבדים החשובים בביטוחי הבריאות ● חשוב לדעת


1. ביטוח ממלכתי – סל בסיסי:
כל אזרחי ישראל זכאים לשירותי בריאות חיוניים. מדובר בשירותי רפואה בסיסיים ביותר, הנכללים ב'סל הבריאות', וניתנים ע"י קופות החולים. בד"כ אנו משלמים עליהם כ – 5% מהשכר שלנו.

2. שירותי בריאות נוספים – שב"ן:
קופות החולים מציעות ביטוחים משלימים כמו 'מכבי זהב/ שלי', 'כללית מושלם זהב/ פלטינום', 'מאוחדת עדיף/ שיא', 'לאומית כסף/ זהב', וכדומה. במסגרות אלו ניתן לקבל שירותי רפואה נוספים, שאינם כלולים ב'סל הבריאות', תמורת תשלום נוסף של המבוטח.
חשוב לציין ולהדגיש, כי מתאריך כ"ה סיון תשע"ו, הפסיק השב"ן להשתתף בעלות חו"ד וטיפול של רופא שאיננו מתוך רשימת רופאי קופת החולים. מבוטחים רבים שהורגלו לקבל החזר תשלום על פנייתם למומחים שמחוץ לרשימת רופאי הקופה, יקבלו מעתה סירוב על בקשתם. ביטול החזר התשלום מפחית משמעותית את ערך ביטוח השב"ן.

3. ביטוח בריאות פרטי:
ביטוח זה משלים את החסר מכלל הביטוחים, וכולל צרכי רפואה רבים, החל מניתוחים והשתלות בכל העולם, טיסות רפואיות ושהות בחו"ל, ועד לכיסוי תרופות מצילות חיים, התייעצויות עם רופאים בבית. ביקורי רופאים בבית ועוד. כל זאת בכפוף לסוג הפוליסה שנבחרה ע"י הלקוח.
בביטוח הפרטי קיים מסלול של 'ביטוח בריאות מהשקל הראשון', בו חברת הביטוח מתחייבת לשלם את כל תשלומי ההוצאות מידית ללא פרוצדורה כלשהיא. כמו כן קיים מסלול נוסף בשם 'משלים שב"ן', בו על המבוטח לדאוג לקבלת ההחזרים מקופת החולים (הניתנים ע"י השב"ן), ורק לאחר התשלום של קופ"ח, חברת הביטוח תשלים את הפערים.

כדי לחסוך את המהלך של עמידה מול קופ"ח, (מה שלא תמיד הולך בקלות), רבים מעדיפים את מסלול הביטוח 'מהשקל הראשון'.

המחיר של 'ביטוח בריאות' מחושב ע"פ גיל המבוטחים ומספר הנפשות. בעקבות העלויות של 'ביטוח הבריאות', רבים נאלצים לוותר על 'פוליסה רחבה' הכוללת פרטי ביטוח רבים, ורוכשים 'פוליסה צרה' ובסיסית שאיננה כוללת מפרט רחב. ישנם שמוותרים לגמרי על 'ביטוח בריאות' בשל המחיר החודשי הגבוה.

משרד האוצר הפסיק כיום את האפשרות להצטרף ל'ביטוח בריאות' באופן פרטי כפי שהיה בעבר. ניתן לרכוש ביטוחי בריאות רק באופן של 'פרוסות' (ניתוחים לחוד, השתלות לחוד, אמבולטורי לחוד וכד'), נוסף על כך, יש לחדש את הביטוח אחת לשנתיים ולהתאים את התשלום לעלויות המעודכנות.

הגבלה חדשה נוספת חלה על רוכשי הפוליסות העדכניות, והיא שלילת האפשרות לפנות לכל רופא, אלא הביטוח הוא רק על חו"ד וטיפול אצל הרופאים שבהסכם עם חברת הביטוח.
אלו ששפר מזלם, יוכלו להצטרף ל'ביטוח קולקטיב' שהפוליסה שלו נחתמה בעבר, ובכך לקבל את ההטבות הרבות כפי שהיו לפני יישום המגבלות החדשות.

4. ביטוח בריאות - קולקטיבי:
רישום המבוטחים כקבוצה אחידה, מזכה את המבוטחים להוזלה משמעותית במחירי הביטוח (על חשבון קיזוז פערי הרווחיות של סוכן הביטוח, מכיוון שנחסך ממנו טרחה ועלויות של שיווק). הוזלת המחיר כפופה לתקנון ופיקוח משרד האוצר.
המעלה הגדולה של ה'קולקטיב' הינה כאמור בהוזלה המשמעותית, לצד יכולת השגת פוליסה מורחבת ביותר.

לדוגמא, בעוד הממוצע של 'ביטוח בריאות פרטי' למשפחה ממוצעת, בפוליסה הכוללת כיסוי רחב, עומד על כ-500 ₪ (כולל כיסוי אמבולטורי) הרי שבביטוח 'קולקטיב' הממוצע הינו ע"ס 244 ₪ לחודש בלבד.

בפוליסת ה'קולקטיב' הנוכחית, מילד חמישי הביטוח חינם, וכמו"כ, הביטוח לילד הוא עד גיל 25, ולא רק עד 20 כפי שבביטוח הפרטי. כמו כן ישנן העדפות נוספות ל'קולקטיב".

דאגנו לכל חסידי חב"ד לביטוח קבוצתי במחיר מוזל:0774447777


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.