מערכת COL
|
יום כ"א סיון ה׳תשע״ו
27.06.2016
"חב"ד זה לא רק שלוקים" ● טיפים לשליחות עם תוצאות
העלית גלריה יפה מתהלוכת ל"ג בעומר, לכל אחד ממי שנחשף יש לך להציע מגוון רחב של שירותים: האימא שמחפשת את הבן שלה בתמונות? יש לך גן חב"ד להציע לה! השכן עם הבית החדש? יש לך חנוכת הבית לעשות לו! לילד שצופה בהנאה בתמונות? אתה רוצה להזמין אותו גם לקריאת עשרת הדברות! ● זה באמת קורה? יוסי מור יוסף מנהל חברת ShiftMedia Web Solutions מגיש 'טיפים לשלוחים' בנושא תקשורת וחשיפה לקהל המונים שליחות עם תוצאות
יוסי מור יוסף
אם בשבוע שעבר דיברנו על "הצורך" של בית חב"ד בנוכחות קבועה ברשת, (והדברים נכונים גם לכל מוסד חב"די או בית עסק) השבוע נדבר על "האיך".
אם להודות על האמת גם אני לא צפיתי את התהודה שהדברים קיבלו, ללא כל גוזמא פנו אלי עשרות אנשי"ם ושלוחים שאמרו לי, תשמע! פתחת לי את העיניים! נגעת בנקודה החשובה!
אחד מהם, שליח ותיק ומוערך אף שיתף אותי בסיטואציה הבאה: "לפני כל אירוע (תהלוכה, כינוס ילדים וכד') אני טורח רבות בפרסום האירוע: עובר במוסדות החינוך, מדבר בבתי הכנסיות תולים מודעות ואף מחלקים פליירים בתיבות הדואר וב"ה יש השתתפות יפה באירועים שלנו. "בעיקר", הוא אומר, "על-ידי ה"מעגל הראשון" של הבית חב"ד."
"כחלק מתפקידי כרב היישוב, אני גם מוזמן לאירועים של המתנ"ס המקומי. ושם אני רואה השתתפות גדולה יותר, גם באירועים 'פעוטים'. בדקתי וראיתי שהם ממש לא מפרסמים כמוני אך בכל-זאת מצליחים למלא אולמות... אחרי שקראתי את הטור שלך, 'נפל לי האסימון' שהם בעצם 'מדברים' עם התושבים ישירות דרך הרשת... "
אך לצד התגובות התחילו השאלות המעשיות:
אז מה לעשות? לפתוח אתר? עמוד ברשת חברתית? לשלוח ניוזלטר? קבוצת וואטסאפ?
בהערת אגב אומר שאני בכוונה לא נותן שמות של רשתות חברתיות (להלן: 'חברתית'):
א. כי זה לא משנה, יש הרבה סוגים ובכל פעם יש 'טרנד' אחר, אבל גם ווטסאפ זה 'חברתית'.
ב. בעיקר כדי לא לעודד ח"ו שימוש למי שלא עושה זאת לצורך מילוי רצונו הטהור של הרבי. נקודה! אבל אני סומך על האינטליגנציה שלכם..
הנושא כמובן רחב, ואשתדל לתת את הכלים המעשיים בלבד בטור זה ובבאים, ככל שתסכימו לסבול אותי.. ואם יש עוד שאלות נמסר לי מהאכסניה הנכבדה שממשק התגובות פתוח עבורכם.
אתר אינטרנט או דף ב'רשת החברתית'?
אם לחדד, השאלה המהותית היא: אתר אינטרנט או דף ב'חברתית'? כשהשאלה הזו באמת מציקה: אם אפתח אתר זה בטח יעלה כסף, והרבה טרחא, ומי מבטיח לי שיראו אותו בכלל? ב'חברתית' אני נוחת לאנשים בתוך העמוד שלהם! בין כל השטויות הם מקבלים משהו חיובי! ב'חברתית' אני גם מקבל פידבק! עשו לי 'לייק' 20 איש! 3 גולשים 'שיתפו'! אתה משווה לאתר...
אז כמו כל דבר בחיים התשובה היא, כמה מפתיע, גם וגם! אבל קודם כל אתר - ואסביר:
ב'חברתית' גם אם יש לעמוד שלך 1,000 'לייקים' (שזה קשה ויקר מאוד להשיג) מי שצופה בפרסומים שלך זה אך ורק מי שאתה באמת מעניין אותו. וזה מהסיבה הפשוטה שכמוך הוא 'חבר' של כמה מאות אנשים, שותף לכמה עשרות 'קבוצות' ועשה 'לייק' למספר דומה של 'דפים'. בסך המצטבר הוא אמור לראות תוכן של מאות גורמים(!). לו יצויר שכל אחד מהם יפרסם רק פעם בשבוע משהו אחד יש לו פה ספר לקרוא... והם מפרסמים כל יום!!
אז כמובן ובמילים פשוטות: "הרשת החברתית מסננת!". מציגה רק מה שבאמת מעניין אותך, על פי התובנות שלמד מהרגלי השימוש שלך. (והוא לומד מאיתנו המון!) במספרים מדובר על חשיפה של 10% בערך...
עיקרון נוסף שחשוב להפנים: לפרסם ב'חברתית' זה כמו לתלות מודעה בשכונה שלך. חשוב מאוד! אבל: א. זה מגיע רק לתושבי השכונה שלך. ב. אנשים נחשפים רק לשירות/אירוע שהצגת. ופה טמונה הבעיה שהרחבתי עליה בטור הקודם. אתה שוב פועל רק ב'אזור הנוחות שלך'! = רק המעגל הקרוב נחשף לפעילות שלך. ומה שהם מקבלים זה אך-ורק את מה שפרסמת. את שאר השירותים שיש לך להציע, הם מפספסים!
העלית גלריה יפה מתהלוכת ל"ג בעומר, בהצלחה מרובה נחשפו אליה מאות אנשים. לכל אחד ממי שנחשף יש לך להציע מגוון רחב של שירותים. האימא שמחפשת את הבן שלה בתמונות? יש לך גן חב"ד להציע לה!, השכן עם הבית החדש? יש לך חנוכת הבית להציע לו!, לילד שצופה בהנאה בתמונות? אתה רוצה להזמין אותו גם לקריאת עשרת הדברות! ובקיצור, חסרה ה"תמונה השלימה" של הבית חב"ד. וזה מהסיבה הפשוטה ש... תלית רק מודעה בשכונה.
באתר אינטרנט לעומת זאת, בידך לתת את התמונה המלאה. גולשת שתכנס לגלריית מסיבת חנוכה, תחשף בצד לאזור "חב"ד לשירותך" שיציג לה את מעטפת השירותים שתוכל לקבל מבית חב"ד. תלמידה שחיפשה חומר על פרשת השבוע, תראה בתחתית העמוד הזמנה ל"מועדון חב"ד". אימא שחיפשה בגוגל 'הכנה לבר מצווה', תקרא גם מאמר שיסביר לה שתפילין "זה לא פשוט", ו'תפילין של חב"ד' הם מהודרות ושוות את ההשקעה.
להגיע לקהלים חדשים וטריים
וכמה מילים לגבי קהל היעד. אם ברשת החברתית אתה מגיע רק ל'שכונה', באתר אתה מגיע לכל העיר באמצעות 'חיפושים תועים' בגוגל. דוגמא קצרה: בשבוע שעבר נוכח אחד שלוחים שרק בחודש האחרון 194 גולשים חדשים(!) הכירו את בית חב"ד באמצעות גוגל בטווח רחב של חיפושים. מ'הפרשת חלה' ועד חיפוש 'מקווה ב[שם העיר]'. בחצי השנה האחרונה, בזכות התוכן הכללי באתר שלו: 1,300 תושבים (!) נחשפו לפעילות היפה שלו. כך כשגם משווים תוצאות, לאתר יש חשיפה גדולה יותר.
באפיון נכון של אתר, כשגולש, תורם או אפילו מנהל מחלקה בעירייה מתעניין בפעילות שלך. הוא מקבל 'תמונה מלאה', תפריט מסודר אם תרצו, של הפעילות שלך. הוא מבין את העוצמה! הוא מבין "למה צריך את חב"ד"! הוא קולט, שחב"ד זה לא רק 'מסיבות שבת' 'ושלוקים', זה מפעל שלם! ולא 'חב"ד הגדולה בעולם', אלא ממש השכן שלו! בפעם הבאה כשתבקש עזרה או תרומה הסיכויים שלך טובים יותר!
אז איך עושים זאת נכון?
כפי שאמרתי: גם וגם! כי בשימוש מושכל, ההצלחה היא כפולה. בעבודה נכונה, אנשים גם יראו את 'המודעה בשכונה' וגם יחשפו ל'תמונה המלאה' וזה לא מסובך:
א. כשאתה מפרסם ברשת החברתית דבר ראשון אל תתקמצן. אם ביקשו ממך 20 שקל לקדם את הפוסט, תשים, זה שווה! אחרת רק 10% יראו.. (אבל תבדוק את קהל היעד, כי "אוהל המגילה" שלך, לא אמור לעניין את השכנים מ'המשולש'.. זה יכול להיות גם מסוכן.)
ב. כשאתה מעלה פוסט, תמיד תחשוב: "איך אני גורם לגולש להגיע דרכו לאתר שלי?" המטרה של המודעה או הסרטון היא משנית, המטרה העיקרית זה להכיר לגולש את כל הפעילות שלך, את מגוון השירותים. התבונן במבקר כצרכן, אם הוא לא אוהב שוקולד אולי הוא בעניין של סטייק, ובהקבלה, אם שיעור בהלכות 'בין-המצרים' הוא לא יכול לבוא בטח יש לו צורך לקייטנה איכותית לילדים...
לכן פרסמו ברשת החברתית הכול: פעילויות, וידאו שבועי, מאמרים מעניינים וכד' אבל תמיד דאגו שהפרסום יופיע שם - ובלחיצה יעבור לאתר. וזה לא קשה האתר שלך (במתכונת המתאימה), מלא בתוכן מרתק שכולו מופיע תחת הכותרת של בית חב"ד המקומי: וידאו שבועי, מאמרי קאוצ'יג וחינוך ילדים, סיפורים מעניינים וכד' אז תשימו אותם ב'ווצאפ' או בכל רשת חברתית כקישור בלבד, זה בעצם ה'טיזר' שלך, לגרום לו להכיר את המפעל היפה הזה - שהקדשת לו את חייך.
קח בחשבון שכדי לקבל תוצאות קריטי וחשוב, שהאתר יהיה מאורגן נכון, מאיר פנים ומזמין, ועל כך בטורים הבאים.
זה רק כיוון המחשבה שלי, ומה דעתכם?
הערת המערכת: ממשק התגובות פתוח לשאלות ותשובות
-----------------------------------------------------------
ר' יוסי מור יוסף, תושב 'נחלת הר חב"ד'
מנהל חברת ShiftMedia Web Solutions
המפעילה בשליחות זה 12 שנה את פרויקט "חב"ד שעל אתר" להנגשת בתי ומוסדות חב"ד ברשת
הוסף תגובה
0 תגובות