מערכת COL | יום י"ט אייר ה׳תשע״ו 27.05.2016

פעילות חב"ד במירון להיקפים חדשים ● מבצע מירון

חצי מיליון העולים להשתטח על ציונו של התנא האלוקי רשב"י בל"ג בעומר פגשו בהיקף העצום של הפעילות המוגברת בכל אזור מירון ● על המבצע ניצח בית חב"ד מירון בניהולו של הרב יוסף יצחק הלפרין, שנעזר בתלמידי התמימים מישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד ● 100 הפעילים עסקו בהנחת תפילין לרבבות ובשיווק נמרץ של ספרי חסידות לקהל מבקשי ה' ● בפנים: סיקור נרחב של הפעילות האדירה וגלריה מירונית ממצלמתו של שימי קוטנר, צלם COL ​​ לכשיפוצו מעיינותיך
פעילות חב

"במירון צריכה להיות פעילות מוגברת מבשנים עברו", כך כתב הרבי במכתב שיצא לקראת ל"ג בעומר ה'תשל"ב. השנה ההוראה יושמה על הצד הטוב ביותר. חצי מיליון העולים להשתטח על ציונו של התנא האלוקי רשב"י פגשו בהיקף העצום של הפעילות המוגברת בכל אזור ציון הרשב"י במירון והדרכים המובילות אליו, שהגיעה לכל שכבות הציבור. ניתן לקבוע כמעט בוודאות כי לפעילות זו אין אח ורע בכל רחבי תבל בהיקפה – בו זמנית.

תפילין להמונים

הפעילות התחלקה לשניים: פעילות בקרב הציבור התורני ופעילות בקרב הציבור המסורתי. ב"דוכן חב"ד" שנפתח במעלה ההר, הניחו תפילין במשך כל יום ל"ג בעומר אלפי יהודים. רבים יותר, קיבלו עלון הסברה שהופק במיוחד עבור העולים מירונה.

דוכנים נוספים שפעלו בכמה מהדרכים היו דוכני מכירת אותיות בספר התורה. התמימים שפעלו בהם מדווחים על רכישה של מאות אותיות.

חסידות לרבבות

גולת הכותרת של פעילות הפצת המעיינות הייתה מכירת ספרי החסידות בארבעה דוכנים שהוצבו במקומות מרכזיים בקרבת הציון. דוכני בית חב"ד מירון – ציון הרשב"י הוצבו בנקודות מרכזיות ב'דרך מהדרין' ואוישו בכל שעות היממה ע"י תלמידי ישיבת תות"ל המרכזית כפר חב"ד ותלמידי ישיבת תו"ת באלעד. בדוכנים נמכרו במחיר מסובסד ספרי חסידות של רבותינו נשיאנו, שיחות ותורת הרבי, עשרות ספרי 'חסידות מבוארת', מאות סטים של 'שולחן ערוך' אדמו"ר הזקן ושאר ספרים וביאורים בתורת החסידות.

כמו כן חולקו להמונים אלפי עותקים מגליון "במירון" החדש, בו ליקוטים מתורתו של הרבי, התוועדויות, מראות מפעילות בית חב"ד ועוד. הספרים, החוברות, הדיסקים והקלטות נחטפו מהדוכנים, כשהמחירים המסובסדים רק ממריצים את הקונים למהר ולנצל את ההזדמנות ולעשות מגשמיות רוחניות.

ערכות חתני ה'חלאקה'

גם ילדי ה"חלאקה" לא קופחו: על פי הוראת הרבי בשנים עברו, כ-1500 ילדים שעלו לציונו של רשב"י לערוך את התספורת הראשונה, קיבלו ערכה ובה הדפסה מיוחדת של אותיות הא"ב, שנים-עשר הפסוקים ומיני מתיקה.

מראות קודש של הרבי

במרפסת הצופה אל "כיכר חב"ד" בדרך ה'מהדרין' הוקרנו לאורך כל שעות היום הלילה מראות קודש מהרבי על גבי מסך ענק. אלפים עצרו וצפו דקות ארוכות במראות ובהם קטעים משיחות הרבי, יחידויות של רבנים ואישי ציבור אצל הרבי, חלוקת הדולרים, ניגוני התוועדויות של הרבי ושיחות קודש במגוון נושאים ובענייני משיח וגאולה ושלימות הארץ.

כן פעלו מסכי הוידאו בדרך המרכזית ובאהל חב"ד שהוקם ללימוד והתוועדויות בכניסה למירון, וגם שרכם זכו אלפים להיחשף למראות הקודש ולדברי הרבי.

התהלוכה הקרובה לרשב"י

ביום ל"ג בעומר ערך בית חב"ד שתי תהלוכות. האחת, תהלוכה לילדי היישוב מירון. הילדים צעדו מבית הכנסת של היישוב לעבר "אוהל חב"ד", כשהם עוברים בין המוני החוגגים וזוכים לתשואות. את התהלוכה הובילו מתופפי צבאות ה' יחד עם "בובות המצוות" הייחודיות.

מאוחר יותר נערך ברחבת אוהל חב"ד כנס תשב"ר לילדים ששהו באותה עת עם הוריהם במירון. תכנית מיוחדת הוכנה עבורם על ידי תלמידי הישיבה ובין הילדים המשתתפים התקיימה הגרלה על ספרי קודש ועוד. באירוע השתתפו בין השאר רבה של מירון הגרמ"ז שטרן שליט"א, שכובד ב'הדלקה' מיוחדת לילדים ואחר נשא דברים חמים באוזני הילדים על חשיבותה של אהבת ישראל. משהסתיים כינוס התשב"ר והתהלוכה בעקבותיו, קיבל כל אחד מהילדים שי: ספר קודש.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.