מערכת COL | יום י"ז אייר ה׳תשע״ו 25.05.2016

"כינוס הרבנים פעל אי כניסת 'המחנה הציוני' לממשלה"

על רקע הצטרפות 'ישראל ביתנו' לממשלה, והרחבת ממשלת הימין, מזכ"ל וועד הרבנים לענייני פיקוח נפש הרב אברהם-שמואל לוין, אומר ל-COL: "רואים בבירור את הכח של פסק דין הרבנים ואיך זה מנע את כניסת השמאל לממשלה" לסיפור המלא
פסק דין הרבנים, על רקע הכינוס (ארכיון COL) בצד שמאל: רוה"מ נתניהו, לצד איווט ליברמן (צילום מסך, הערוץ הראשון)

כתב COL

אמש נחתם ההסכם עם 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן להצטרפות לממשלה, וזאת לאחר שהמגעים עם ה'מחנה הציוני' שנראים היו כמבשילים לקראת מעשה, עלו על שרטון.

בשיחה הבוקר ל-COL, מזכ"ל וועד הרבנים הרב אברהם שמואל לוין, מוצא קשר ישיר בין כינוס הרבנים שנערך לאחרונה, לבין הדרמה הפוליטית הגדולה. "בכנס הרבנים ראינו במוחש את פסק הדין שלהם מגיע לידי פועל", הוא אומר. והדבר בא לידי ביטוי בשני דברים מהותיים: בפיטוריו של שר הביטחון בוגי יעלון, ובאי כניסת ה'מחנה הציוני' לממשלה".

"מה החליטו הרבנים, ואיך זה השפיע על המציאות הפוליטית?" שאלנו. והרב לוין מסביר: "הרבי כידוע, נלחם רבות על נושא שלימות הארץ. פעם הרבי אמר, שצריך לפרסם את הפס"ד של השולחן ערוך בהלכות שבת סימן שכ"ט, ובכח התורה לשנות את המציאות, בבחינת 'אמר מלכא עקר טורא'. כך למעשה היה בכנס הרבנים, החלטת דין תורה פעלה את המציאות".

"בכנס היו שני דברים: הרבנים פסקו ששר הביטחון לא פועל כמו שצריך והחליש את הבטחון וההרתעה, במיוחד בפעולות נגד החייל שהתגונן וירה במחבל בחברון, שמחלישים את כח ההרתעה. אם הוא לא יכול לפעול כמו שכתוב בתורה בבחינת "הבא להורגך השכם להורגו" – שיתפטר. כשלא התפטר בעצמו – הוא פוטר.

"כך גם לגבי כניסת 'המחנה הציוני', החליטו הרבנים שאסור להכניס אותם לממשלה בבחינת פיקוח נפש, וכך ראינו כנ"ל שהדברים התקיימו בפועל".

הרב לוין מבהיר, שאמנם יש הצהרות ממי שמוגדרים כ'ימין' על שתי מדינות היל"ת, ועוד דברים מהסוג הזה, אך "במחנה הציוני זה יהיה בבחינת מעשה, ולא רק בדיבורים".

"ומה לגבי ליברמן? האם הוא ישמור על שלימות הארץ?" שאלנו. ועל כך עונה הרב לוין: "כשהרבי קיבל את רוה"מ בגין בכבוד גדול, 'באותה שעה כשר היה'. למרות שאחר כך הוא החזיר את סיני וכו'. בנתיים, ליברמן לא עשה שום דבר, ובדיבורים הוא הכי טוב. אנחנו משתדלים בבחינת 'סור מרע', לגבי ה'ועשה טוב' שלו ושל שאר מקבלי ההחלטות, אנו יכולים רק להתפלל שיפעלו כפי דרך התורה".







הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.