מערכת COL | יום י"ז אייר ה׳תשע״ו 25.05.2016

"הרבי הלך לראות את הילדים בל"ג בעומר" ● טור אישי

"להפתעת כולם . . במקום לפנות ימינה . . נסע שמאלה" ● "תוך כדי דיבור איתו פתחנו את הדלתות של האוטו . . התיישבנו בפנים אחד על השני, וצעקנו: פאהר אוועק! סע כבר" ● "לאן הרבי נוסע פתאום באמצע היום? מה יש לו לעשות עכשיו במרכז ברוקלין?" ● הרב אסי שפיגל בטור אישי משתף את זכרונותיו מל"ג בעומר תשמ"ו - לפני שלושים שנה  נזכרים ונעשים
הרבי ב"פאראד" תשד"מ משוחח עם המנחה הרב הכט. בעיגול: הרב אסי שפיגל (צילום הרבי: JEM. עיבוד: COL)
בשנה שעברה פורסם וידאו מקסים של הרבי מל"ג בעומר תש"כ – (1960). יישר כח ל JEM!
וידאו הזה הזכיר לי רגע מל"ג בעומר תשמ"ו:
באותה שנה לא היתה תהלוכה וביום ל"ג בעומר הרבי נסע לאהל כדרכו. לפני שהרבי נסע לאהל עמדתי עם כמה בחורים ואנ"ש וחיכינו לראות את הרבי יוצא לאהל. אבל, להפתעת כולם, הרבי נכנס לאוטו והנהג, הרב קרינסקי שי', במקום לפנות ימינה באיסטרן פארקווי לכיוון האהל נסע שמאלה!
לרגע היינו בהלם. מה זאת אומרת הרבי נסע שמאלה? מה הולך פה? לאן הרבי נוסע?
מה הייתם עושים אם הייתם שם באותו רגע? אני לא יודע מה הייתי עושה אם זה היה קורה היום, אבל אני זוכר היטב מה עשינו אז.
יה ברור לנו שלא יכול להיות מצב שהרבי יסע לאן שהוא, ואנחנו – הבחורים -לא נדע לאן?? זה פשוט לא ייתכן. כל הוויתינו היתה להיות עם הרבי כל רגע, או לפחות לדעת איפה הוא נמצא ומה הוא עושה. וככה פתאום המכונית פונה שמאלה והרבי נוסע ליעד בלתי ידוע??
היינו כמה בחורים. אני חושב שזושא גרינברג היה אחד מהם…רצנו מיד לפינה של קינגסטון אוועניו. היה רמזור אדם בקינגסטון וראינו יהודי אחד, א היימישע איד עם פיאות יפות יושב לו בנחת ברמזור בתוך סטיישן וואגן בצבע חום.
ניגשנו אליו ואמרנו לו בהתלהבות: הרבי פנה כרגע שמאלה באיסטערן פארקווי… מ'מוז פארן נאכן רבי'ן… זה ממש emergency חייבים לדעת מה קורה…
הוא לא הספיק לענות לנו או להבין בדיוק מה אנחנו רוצים ממנו ותוך כדי דיבור איתו פתחנו את הדלתות של האוטו…התיישבנו בפנים אחד על השני, וצעקנו: פאהר אוועק! סע כבר. סע. מהר!
הוא נסע. ועוד איך הוא נסע.
הוא נסע כמו שהוא לא נסע אף פעם.
כשהגענו לרמזור האדום הראשון והוא נעצר אמרנו לו שזה לא לעניין שהוא יתחיל עכשיו לעצור ברמזורים אדומים, כל הרעיון הוא שאנחנו רוצים "להדביק" את המכונית של הרבי וזה לא יצליח אם הוא יתחיל לקחת את הרמזורים ברצינות…
והוא נסע…גם באדומים…
באותם רגעים…התגלתה ה"יחידה שבנפש" של אותו יהודי חסידי והוא גילה שגם הוא חסיד של הרבי…ואם הרבי נסע למקום לא ברור…חייבים לנסוע ולברר מה קורה. בלי יותר מדי שאלות.
תשאלו למה הוא לא עצר את האוטו וזרק אותנו החוצה? זה הכח של הבחורים של הרבי. "ואיש לא עמד בפניהם"…"ואיש לא עמד לפניהם"…
וככה טסנו אחרי הרבי את איסטרן פארקווי. הגענו ל Grand Army Plaza ורכבו של הרבי פנה שמאלה ועדיין לא הצלחנו לתפוס מה בדיוק קורה כאן…לאן הרבי נוסע פתאום באמצע היום? מה יש לו לעשות עכשיו במרכז ברוקלין?
בסוף…הגענו לפרוספקט פארק…וכשרכבו של הרבי נכנס לתוך הפארק קלטנו שהיה שם כינוס ילדים…אני כמעט בטוח שר' יענקל העכט האגדי ז"ל היה המנחה של הכינוס…והרבי פשוט רצה לראות את הילדים! זה היה כל הסיפור. לראות ילדים בל"ג בעומר.
הרכב של הרבי עלה על הדשא…אנחנו עצרנו בצד וזכינו לראות את הרבי מנפנף את ידיו לילדים בל"ג בעומר בפרוספקט פארק…
ידוע, שפעמים רבות בשנים שלא היה פאראד, היה הרבי עובר עם רכבו במקומות שהיו תהלוכות או כינוסים של ילדים. הילדים והרבי בל"ג בעומר זה "ענין בפני עצמו"!
באותו לילה, כשהרבי חזר מהאהל הייתה התוועדות לא מתוכננת…השמחה היתה כה גדולה שהרבי מתוועד…אם תקשיבו בהקלטה של תחילת ההתוועדות לשירה של הקהל כשהרבי נכנס…תרגישו גם אתם…או אולי תזכרו…איזו שמחה היתה ב770 כשהרבי היה נכנס להתוועדות פתאומית…
(באותה התוועדות מפורסמת שרו שעה וחצי ווי וואנט משיח נאו…אבל זה כבר סיפור לפעם אחרת…)
בהתוועדות הזאת הרבי אמר בין הדברים ביאור קצר מהי הסיבה של"ג בעומר כל כך קשור לילדי ישראל…(ומזה גם הבנתי למה היה כל כך חשוב לרבי תמיד לראות את הילדים).
הביאור בקיצור הוא שרבי שמעון בר יוחאי הוא בחינת "שבת" ולכן הוא למעלה מהעולם ו"תורתו אומנתו". גם הילדים הם בעצם למעלה מהעולם. הם לא עוסקים בפרנסה וכל ענינם זה לימוד תורה – ממש כמו רשב"י.
הרבי והילדים.
ל"ג בעומר שמח.
ונזכה זעהן זיך וכו'.
לחיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.