מערכת COL | יום כ"ב אדר ב ה׳תשע״ו 01.04.2016

מה היה בפגישה הסגורה בין הרב קוטלרסקי לוועד כפר-חב"ד?

הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך', ביקר אמש (חמישי) במשרדי ועד כפר-חב"ד, שם פגש בשבעת חברי הוועד שנבחרו לפני מספר חודשים. בפגישה המיוחדת נכח המרא דאתרא הגאון הרב מאיר אשכנזי שליט"א ● על מה דובר במפגש? ● צוות COL בסיקור ותיעוד  הרב קוטלרסקי בכפר-חב"ד
מה היה בפגישה הסגורה בין הרב קוטלרסקי לוועד כפר-חב
הרב משה קוטלרסקי בפגישה במשרדי וועד כפר-חב"ד (צילומים: אליהו לוי, COL)

חיים ברון

הרב משה קוטלרסקי, סגן יושב-ראש ה'מרכז-לענייני-חינוך' ויו"ר מערך פעילות השלוחים בעולם, ביקר אמש (חמישי) במשרדי ועד כפר-חב"ד, בראשות היו"ר ר' שמעון רבינוביץ, שם פגש בשבעת חברי הוועד שנבחרו לפני מספר חודשים. בפגישה המיוחדת נכח המרא דאתרא הגאון הרב מאיר אשכנזי שליט"א.

הרב קוטלרסקי, שהגיע לארץ לזמן קצר בלבד, הקדיש שעה מזמנו לביקור עם חברי הוועד, לצד עסקנים. מעת לעת נקטעה הפגישה בצלצול טלפון שבקע מאחד המכשירים הסלולריים של הרב קוטלרסקי.

בפתח הפגישה, הציגו חברי הוועד את המפה החדשה המסתמנת של שמות רחובות כפר-חב"ד, כפי שנחשף לראשונה, כאן באתר. הרב קוטלרסקי עבר על השמות שהוצעו והביע את דעתו על חלקם.

במהלך הפגישה, העלה הרב קוטלרסקי סיפורים נדירים מהרבי לאורך השנים, להם היה עד מכלי ראשון, סיפורים שהמחישו את האחריות הגדולה בעסקנות ציבורית. המשתתפים ישבו מרותקים לדבריו המאלפים של הרב קוטלרסקי.

בין הדברים, גילה הרב קוטלרסקי כי היה שוני מהותי בין סגנון המענות שקיבל מהרבי עד ואחרי כ"ב שבט תשמ"ח - יום פטירת הרבנית הצדקנית מרת חיה-מושקא.

האחריות של חברי הוועד

בשלב זה של הפגישה, דיבר הרב קוטלרסקי על האחריות העצומה המוטלת על כתפיהם של חברי וועד כפר-חב"ד, בירת חב"ד בארץ-הקודש.

"אתם צריכים לשלוח נציג מהוועד לאוהל הקדוש בכל שישה שבועות, שיגיש לרבי דו"ח על המתרחש בכפר-חב"ד, שיסמל את הכפר של הרבי", הציע הרב קוטלרסקי, "אני תמיד חושב: אם הרבי מגיע מחר, איך תהיה התגובה שלו לגביי מה שאני עושה. יש אחריות גדולה.

"צריך שבכפר-חב"ד יהיו חיים איכותיים בגשמיות וברוחניות ועבור זה נבחרתם, זה מה שהרבי רוצה מכם. בשביל זה צריכים חרישה וזריעה יום-יומית עד 'ואספת את תבואתה'".

ומעניין לעניין באותו עניין. הרב קוטלרסקי שיתף בהכנות הגדולות לקראת חגיגות ליל הסדר של בתי-חב"ד ברחבי העולם כולו. "למעלה מ-500 בחורים צפויים להישלח לסייע לבתי-חב"ד", גילה, "המימון קרוב לשתי מיליון דולר".

בסיום הפגישה, העניק הרב רבינוביץ לרב קוטלרסקי הגדה מהודרת מעור.

המשתתפים יצאו בהתפעלות מהדברים המרוממים והמחזקים ששמעו מהאיש שחי את עולם השליחות יום-יום, מסביב לשעון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.