מערכת COL | יום כ"ט אדר א ה׳תשע״ו 09.03.2016

חנוכת "בית 770" בפסגת זאב ● צפו באלבום ענק

מי שלא ראה את שמחתה של קהילת חב"ד בשכונת פסגת זאב צפון בעת חנוכת בית חב"ד החדש "770", לא ראה שמחת קהילה מימיו ● סיקור, גלריה 770 בפסגת זאב
חנוכת
חנוכת בית "770" בפסגת זאב

מי שלא ראה את שמחתה של קהילת חב"ד בשכונת פסגת זאב צפון בעת חנוכת בית חב"ד החדש לא ראה שמחת קהילה מימיו. 

היתה זו שמחה והודי'ה לה' יתברך על הנס שהתרחש בהקמת הבנין, כאשר שיחת טלפון קצרה הפתיעה את מנהל בית חב"ד והודיעה לו כי ישנו תורם אלמוני המעוניין לתרום מליוני שקלים להקמת בית כנסת בירושלים להנצחת הוריו. חיש מהר נוצר הקשר בין התורמים מתיתיהו ואחותו מלכה למשפחת אהרוני והבניה יצאה לדרך מהירה ומזורזת.

הארוע שהחל משעות הערב של יום רביעי שעבר הלך והתעצם מרגע לרגע והשמחה גאתה עד לשעות הקטנות של הלילה.

אורחי הכבוד שבאו זה אחר זה דיברו בהתפעלות ובשבח העוסקים במלאכת הקודש בראשות מנהל בית חב"ד הרב יצחק קורץ ורעייתו הרבנית שרה שתחי' שזכו לרוות נחת ולהנות מפירותיהם לאחר שנים רבות של עמל ויזע.

בין האורחים החשובים שהגיעו לברך במעמד היו הרב הראשי לירושלים הראשון לציון הגאון רבי משה שלמה עמאר שליט"א, - שגם קבע את המזוזה בדלת הראשית -, הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן שליט"א, ראש העיר מר ניר ברקת, חבר מועצת העיר הרב יעקב הלפרין, הרבנים הגאונים הרב נפתלי הכהן רוט, הרב טוביה בלוי, הרב אליהו פרץ זילברשטרום, הרב שמואל יהודה וינפלד, הרב שמואל קורץ, מנהל אגף הסניפים בצא"ח הרב נפתלי ליפסקר, יו"ר המנהל הקהילתי ר' אהוד רמבח, רבני השכונה הרב ציון דרמוני, הרב דוד שלם, הרב אברהם בביוב ועוד חשובים ורבים שקצרה היריעה מהכילם כאן. מקום של כבוד תפסו גם מנהלי בית חב"ד בפסגת זאב הלוא הם הרב אריאל פז, הרב מאיר הרצל והרב סימן קלימיאן העובדים בהרמוניה מלאה לצידו של הרב קורץ.

אורח מיוחד שהגיע מטורונטו הוא הרב יוסף גנזבורג שקירב לפני שנים את התורם ורעייתו ועתה הגיע לשמוח בשמחתם.

על מלאכת ההנחיה והכוונת הערב הופקד שליח הרבי לאילת הרב שמעון אייזנבך שהפליא לעשות בדברי הקישור  שלו וחריזת הדוברים זה לזה ביד רמה.

האירוע נחלק לשנים. ראשיתו בתוך הבנין החדש שם נישאו הנאומים הראשיים וחולקו תעודות ואותות הוקרה. בהמשך עברו כולם לאוהל השמחה שהוקם בחצר הבית לסעודת המצוה, דברי ברכה וריקודים. על שמחת הערב הופקד ר' שמחה פרידמן ששימח והרקיד את הקהל במשך שעות ארוכות. קדמה להופעתו הופעת מקהלת פרחי ירושלים של חנן אביטל שהחליט לתרום את הופעתו חינם אין כסף לאות הוקרה לתנועת חב"ד ולפועלה בארץ ובעולם כולו.

בין הנאומים בלטו דבריהם של התורם מר מתיתיהו אהרוני שגולל את סיפור התרומה שהמתינה זמן רב עד שהוחלט מאת ה' להביאה לעיר הקודש וכן סיפר כי בני משפחתו אינם עשירים ובעלי הון אלא שמדובר בכספי ירושה שיועדה למטרה הזו והיא נשמרה בידי אחותו מלכה שהחליטה על כך.

דבריו הנלהבים של חתן השמחה הרב יצחק קורץ לימדו את המאזינים כי המאמצים הרבים בהקמת הבנין לא עייפו אותו אלא שהם מהווים רק זריקת מרץ לתנופה הרבה שתלווה את מפעלי חב"ד בשכונה החל מהסיוע והעזרה לנזקקים, המשך במוסדות החינוך ועד לפעילות הרוחנית והתורנית היוצאת מהמגדלור החדש שהוקם בערב זה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.