מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשע״ו 29.02.2016

הכישלון של סטאלין: הרב אליהו התרגש בישיבת חב"ד. צפו

במסגרת ביקור של הרב הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, במוסקבה, הוא ביקר בישיבה הגדולה "תומכי תמימים – ליובאוויטש" במוסקבה והזכיר לבחורים שהיום הוא יום מותו של סטאלין "שרצה לעקור את לימוד התורה" הרב אליהו במוסקבה
הכישלון של סטאלין: הרב אליהו התרגש בישיבת חב
במסגרת ביקור של הרב הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, במוסקבה, הוא ביקר בישיבה הגדולה "תומכי תמימים – ליובאוויטש" במוסקבה, ודיבר עם בחורי הישיבה בלימוד במסכתא הנלמדת בישיבה מסכת בבא בתרא.

לאחר מכן הרב בחן את תלמידי הסמיכה הלומדים כעת הלכות בשר בחלב. משנוכח הרב בבקיאותם הוא דן עמם בהלכות בנושא כשרות העולים על שולחנו, הרב התפעל מאוד מידיעותיהם הרחבות והיסודיות של התלמידים, ושיבח את צורת הלימוד המיוחדת שמתקיימת בישיבה כשהם לומדים את ההלכה מהמקורות עד ליישום פתרון בעיות המתעוררות בימינו.

הרב אמר לבחורים בהתרגשות 'אחזור לעיר צפת ואומר לבית יוסף שברוסיה לומדים בעיון ובהצלחה את ספרך'.

בהמשך מסר הרב שיעור לכל תלמידי הישיבה בהלכות שבת, כשבתחילה הרב מציין על הזמן שאנו נמצאים ט"ו אדר שכידוע הוא יום מותו של סטאלין, שרצה לעקור את לימוד התורה, והנה היום לאחר שנים רבות רואים בישיבה איך שהתלמידים יושבים והוגים בתורה.

הרב איחל לתלמידי הישיבה הצלחה רבה בהמשך לימודם להגדיל תורה ולהאדירה, וסיים את דבריו באמרו קיימתם אצלי "משנכנס אדר מרבים בשמחה".

התלמידים מצדם הודו לרבה הראשי של צפת על ביקורו, ולמייסד הישיבה הגדולה הרב והשליח הראשי הרב בערל לאזאר ולראש הישיבה השליח הרב מנחם מענדל גאלדבערג, על העידוד הרב ברוחניות ובגשמיות שהם משקיעים בישיבה, ולשליח הרב דוד רוזנצוויג שהעביר לתלמידים שיעורים בהלכות אלו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.