מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשע״ו 29.02.2016

חינוך, יהדות, כשרות - במרכז הכנס השנתי של 'מרכז רבני אירופה'

שורה של נושאים העומדים במרכז השיח היהודי באירופה יעלו לדיון בכנס השנתי של 'מרכז רבני אירופה', שנפתח היום (שני) בברלין ● במהלך הכנס יעברו הרבנים אימון בהגנה עצמית לשעת חירום ● בין האורחים: נשיא הבונדסטאג ושגרירי מדינות האיחוד האירופי  הכנס השנתי של 'מרכז רבני אירופה'
חינוך, יהדות, כשרות - במרכז הכנס השנתי של 'מרכז רבני אירופה'
"הרבנות אל מול אתגרי התקופה", זו כותרת כנס הרבנים השנתי של "מרכז רבני אירופה", שיפתח אי"ה היום, יום שני, בברלין, שבגרמניה. אחד מהנושאים המרכזיים בכינוס יהיה החינוך, עם דגש על התמודדות בערים בהם אין בתי ספר יהודיים והרב המקומי מוצא עצמו בבעיה שאין לו אמצעים כיצד לקרב את הנוער, בעיקר בגיל העשרה, בו קיים קשר נמוך בין הנוער לרב. רבני קהילות רבים עוסקים בקירוב זוגות, סטודנטים או תלמידי תיכון, אך נושא הנוער בגיל העשרה וקירובו ליהדות לא זכה עד עתה לתשומת לב.

מנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין אומר: "הכנס השנתי, אשר נערך במימון 'קרן חוליא' שמיסודה של קרן מתנאל ומנהלה מר אלברט אפללו שנטלה חסות עליו. הוא אינטנסיבי מאוד, נדונים בו שורה ארוכה של נושאים, שרק את חלקם פירטנו. לכנס השנתי יש חשיבות רבה בעצם המפגש בין רבנים מכל קצוות אירופה, שבוחנים יחד נושאים מגוונים ומחווים דעה מנסיונם, בבחינת איש את רעהו יעזורו.

בהתייחס לנושא הכנס אמר סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב אריה גולדברג: "נושא החינוך היהודי לנוער בגיל העשרה עלה מספר פעמים במהלך השנה, ומצאנו בו אתגר. הוא צפוי לתפוס חלק מהכינוס, כאשר לצורך כך גייסנו שורה של אנשי חינוך ובהם הרב פרופ' נריה גוטל, נשיא מכללת "אורות ישראל" ואת הרב ליאור ענבר, מאמן מקצועי בשדה החינוך, שעוסק רבות עם בני נוער". הכנס ייערך בשיתוף פעולה עם המרא דאתרא, רב הקהילה היהודית בברלין, הרה"ג יהודה טייכטל שליט"א, שמציין כי "כינוס כזה של רבני אירופה מהווה חיזוק ועידוד לקהילה היהודית בברלין ולפעילות היהודית בעיר".

נושא נוסף בכנס יהיה בירורי יהדות. הרב שמעון הר-שלום, מומחה לבירורי יהדות שעוסק רבות בתחום מטעם בית הדין הרבני בירושלים ונחשב לבר סמכא מופלג בתחום שבתי הדין סומכים על בירוריו, יתן מספר הרצאות לצד מצגת שתמחיש לרבנים כיצד רב קהילה יוכל לבדוק מסמכי יהדות שמוצגים בפניו ופרקטיקה של בירור יהדות.

בין האורחים בכנס יהיה גם הגאון הרב מאיר סירוטה, מו"צ בבד"צ העדה החרדית ששמו נודע בעולם ההלכה, שישיב לשאלות הרבנים בשורה של נושאים הלכתיים. כמו כן יתקיים פאנל מיוחד 'הלכה למעשה' עם חברי נשיאות 'מרכז רבני אירופה' שישיבו לשאלות הרבנים".

גם מערכת הכשרות החדשה EK של 'מרכז רבני אירופה' תהיה נושא לדיון בכנס, בעקבות הביקוש הרב של מפעלים באירופה, להיות תחת מערך הכשרות EK.

במהלך ימי הכנס יעברו הרבנים אימון בהגנה עצמית לשעת חירום, בעקבות האנטישמיות הגואה במדינות אירופה.

מחר, יום שלישי, יופיע, לראשונה בכינוס רבנים, נשיא הבונדסטאג של גרמניה, ד"ר נורבט לאמרט, האיש השני בחשיבותו בגרמניה, שיגיע לכבד את הרבנים ואף ישא דברים בפניהם.
בערבו של אותו יום תתקיים ארוחת ערב מיוחדת בהשתתפות שגרירי המדינות החברות באיחוד האירופי. כל שגריר יסב לשולחן יחד עם הרב שאת מדינתו הוא מייצג.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.