מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשע״ו 29.02.2016

הרבצ"ר לשעבר: אלך עם חייל מגדל זקן עד שערי הכלא

סערת הזקן בצה"ל: הרבצ"ר לשעבר תא"ל במיל. ישראל ווייס, אמר הבוקר לנועם זיגמן ב'קול ברמה': "אם הייתי מקבל פקודה ממפקד כלשהו להוריד את זקני, הייתי מסרב פקודה". על השאלה אם יקרא לחייל דתי לסרב פקודה על רקע דומה, אמר הרבצ"ר לשעבר כי "הייתי הולך איתו עד לשערי הכלא. זה לא היה קורה" ● הסערה סביב הנושא ממשיכה להכות גלים, לאחר הודעת דובר צה"ל כי "אי אפשר לקיים צבא ממושמע כשכולם מגדלים זקן"  סערת הזקן
הרבצ
(אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)
כתב col

הסערה החלה, לאחר שלאחרונה שונתה הפקודה בנושא גידול הזקן בצה"ל, ובימים אלו היא נכנסה לתוקפה, כאשר על כל החיילים לגלח את זקנם. חייל שרוצה לקבל היתר חריג לגידול זקן צריך לקבל אישור של הרב הצבאי, של מפקד היחידה ומעליהם של קצין השלישות הפיקודי.

בעבר, רק הרב הצבאי היה אמון על "אישור זקן" בצה"ל, אולם עתה מסתבר כי רק חלק קטן מהבקשות לאישורי זקן נענו בחיוב מצד קצין השלישות, ובכך חיילים דתיים וחרדים רבים נכנסו לקטגוריה בעל-כורחם של 'עבירה על הפקודות'.

הסערה פרצה בימים האחרונים במלוא עוזה הן לאור כניסת הפקודה החדשה והן לאור דיווחים של חיילים דתיים שקיבלו הוראה לגלח את זקנם.

דובר צה"ל: "אי אפשר לקיים צבא ממושמע כשכולם מגדלים זקן"

דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, התייחס לסערת גידול הזקנים בצה"ל וכתב כי "אי אפשר לגדל צבא ממושמע כשכולם מגדלים זקן".

"גידול זקנים בצה"ל", כתב דובר צה"ל, "אין רצון לפגוע ברגשותיו של אף חייל. חייל דתי, המבקש לגדל זקן יפנה למפקדיו וכך גם חייל שרוצה לגדל זקן מסיבות אחרות (אלפי חיילים פנו למפקדיהם בבקשות שאושרו על ידם)".

"מצד שני, אי אפשר לקיים צבא ממושמע כשכולם מגדלים זקן, ולכן קבענו כללים ברורים", מוסיף דובר צה"ל.

לפי תא"ל אלמוז, "כל חייל שרוצה לגדל זקן מסיבות דתיות או אישיות (ולא להתחמק מגילוח למסדר בוקר) יפנה למפקדיו והם יקשיבו, אנחנו נקשיב".

חייל דתי, המשרת בחטיבת כפיר, חויב לגלח את זקנו למרות שביקש לקבל אישור בשל היותו אדם דתי. יצויין כי עד עכשיו החייל גידל זקן לאחר שקיבל אישור מרב הבסיס, אך בשל ההוראות החדשות קצין היחידה סירב לאשר לו זאת. חיילים דתיים וחרדים מדווחים על מקרים דומים.

הרב שלמה אבינר השווה אתמול, בשיחה עם אתר "סרוגים", את הפקודה החדשה בצה"ל לגילוח הזקנים למעשי הגרמנים בשואה. "לא כתוב בשום מקום שיהודי לא דתי חייב להתגלח, מלבד אצל הנאצים בגרמניה", והבהיר לשואלים כי יש לסרב פקודה.

הרבצ"ר לשעבר: "הייתי מסרב פקודה"

הבוקר, בתכניתו של נועם זיגמן ב'קול ברמה' נשאל הרבצ"ר לשעבר הרב ישראל ווייס, האם הוא ימליץ לחייל דתי לסרב פקודה במקרה שהורו לו לגלח את זקנו. "הייתי הולך איתו עד לשערי הכלא. זה לא היה קורה". הוא הוסיף עוד ואמר כי "אם הייתי מקבל פקודה ממפקד כלשהו להוריד את זקני, הייתי מסרב פקודה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.