מערכת COL | יום כ' אדר א ה׳תשע״ו 29.02.2016

ישיבת ליובאוויטש באוקראינה חגגה את סיום התניא ● תמונות

אוירת חג שררה בישיבה חב"ד באוקראינה. לאחר לימוד יסודי ואינטנסיבי במשך כשנתיים וחצי, סיימו תלמידי שיעור ג' את לימוד ג"ן פרקי לקוטי אמרים המהווים את חלקו הראשון של ספר התניא - במעמד חגיגי ורב-רושם סיום התניא באוקראינה
ישיבת ליובאוויטש באוקראינה חגגה את סיום התניא ● תמונות
'האם ישנם מילים שייטיבו לבטא את גודל הזכות שהוענקה לכם?!' קרא בהתרגשות הרב חיים אהרן חזן, ראש ישיבת ליובאוויטש בדנייפרופטרובסק שבאוקראינה.

אוירת חג שררה בישיבה. לאחר לימוד יסודי ואינטנסיבי במשך כשנתיים וחצי, סיימו תלמידי שיעור ג' את לימוד ג"ן פרקי לקוטי אמרים המהווים את חלקו הראשון של ספר התניא. על כל אחד מהפרקים נערך בשעתו מבחן יסודי ומקיף בהדגשה יתירה על מבנהו הכללי של הפרק והבנה בהירה של היסודות המתחדשים בו.

הנהלת הישיבה בחרה לציין את הסיום במעמד חגיגי במעמד כל תלמידי הישיבה וה'מכינה' לשיבה, על מנת לנטוע בלב כלל התלמידים את חשיבות ויוקר הלימוד והשינון של ספר התניא.

מנהל הישיבה, הרב אליהו חפר פתח את חגיגת הסיום בדברים על גודל ערך ספר התניא שמכונה בשם ה'תורה שבכתב' של תורת החסידות, ומהווה יסוד ובסיס ללימודה ובפרט לשיחות כ"ק אדמו"ר בנושאים יסודיים ומהותיים. הרב חפר ציין לשבח את ההתמדה והרצינות בה למדו ונבחנו התלמידים על כל הפרקים ואף הודיע על חזרה כללית על ג"ן הפרקים שתיערך במהלך החודש הקרוב בעז"ה.

הרב חיים אהרן חזן, ראש הישיבה, הכביר במילים על גודל מעלת וחשיבות ידיעת ספר התניא, ספר היסוד, ועל כך שמתנה נפלאה זו של ידיעת ספר התניא תלווה את התלמידים במשך כל ימיהם בעז"ה, בלימודם ותפילתם שלהם וכן כמובן בעבודתם עם הזולת והפצת המעיינות חוצה.

התלמידים השלוחים הכינו מבעוד מועד לצפייה קטע וידיאו מסיום התוועדות הקודש בי"א ניסן תשמ"ב שנת השמונים בה חילק הרבי בידו הק' ספר תניא לכאו"א, כשלפני החלוקה הקדים הרבי דברים על נחיצות וחובת לימוד התניא על ידי כל אחד מישראל, והתלמידים צפו בו בעניין ובהתרגשות.

הרב מנחם מענדל פלדמן, משפיע הישיבה, שידיו רב לו בכתיבת שיעורים וביאורים בספר התניא שנדפסו בספרים ובקבצים שונים במהלך השנים האחרונות, ערך בפני התלמידים סקירה ושרטוט כללי של מבנה הפרקים בספר התניא ועודד ודירבן את כלל תלמידי הישיבה ללמוד באופן יסודי ורציני ולשנן את פרקי ספר התניא בפרט, ולהוסיף בלימוד החסידות בכלל.

כהמשך לחגית הסיום ולהתעוררת הכללית, נערכה למחרת היום התוועדות בזאל הישיבה בהשתתפות אורח מיוחד, השליח הראשי לעיר חרקוב הרב משה מוסקוביץ שיחי' שטרח ובא במיוחד לרגל ההתוועדות.

הרב מוסקוביץ - שלא הסתיר את התפעלותו למראה עשרות בחורי החמד היושבים בליבה של אוקראינה, בפרברה של 'עיר המלך' ומונחים ראשם ורובם בתורה בתפילה ובהתקשרות- התוועד במשך שעות ארוכות ועורר ברגש רב את תלמידי התמימים ללימוד ותפילה בהתמסרות מוחלטת. הוא הדגיש את עמדנו בשנת התשעים להתוועדותו המפורסמת של הרבי הקודם בפורים קטן תרפ"ז במוסקווה, כשדיבר בלהט על הצורך במסירות נפש, והנה היום ניצבת לה ישיבת תומכי תמימים באותם המקומות בהם נשפך דמם של אבותינו על מזבח מסירות הנפש על תורה ומצוות, ותמימים, בני השלוחים, לומדים בגאון נגלה וחסידות בהתמדה ושקידה ומשמשים כ'נרות להאיר' לסביבה כולה.

רושם רב הותירה על התמימים ההתוועדות וחגיגת הסיום שקדמה לה וודאי שתוצאותיהן, ההוספה בהתמדה וחיות בלימוד ותפילה, יבואו לידי ביטוי מעשי במהרה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.