מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ו 29.01.2016

הרב קוטלרסקי בוועידה חרדית בברוקלין: "כל אחד מכם שליח"

דבר כזה לא קורה בכל יום: בכירי העסקנים החרדים בארצות הברית התכנסו לוועידה יוקרתית בברוקלין, בהשתתפות פעילים פוליטיים ואנשי ממשל אמריקניים ● את הוועידה ארגנה המהדורה האנגלית של קבוצת 'משפחה' ●  הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר 'המרכז לענייני חינוך, שנאם באירוע: "כל אחד מכם הוא 'שליח' בדרכו הייחודית ובאמצעי ההשפעה העומדים לרשותו, וכל אחד צריך להתמסר לעזור לכל יהודי באשר הוא"  הוועידה החרדית בברוקלין
הרב קוטלרסקי בוועידה חרדית בברוקלין:
"אינני זוכר מתי בפעם האחרונה ישבו סביב שולחן אחד עסקנים בכירים מכל קשת ההשקפות והזרמים בציבור החרדי כדי לנהל דיון שמטרתו היחידה היא האחריות והמחויבות לעתידו של כלל ישראל", כך התבטא בהתפעלות אחד ממשתתפי ועידת 'משפחה' למנהיגות יהודית בארה"ב.

תחת הכותרת "האנשים שעושים את הסיפורים פוגשים את האנשים שמספרים אותם" - התכנסו עשרות מנהיגים, עסקנים ופעילים בולטים בציבור החרדי בארה"ב, מכל החוגים החרדיים, לפגישת פסגה יוקרתית שנערכה בחסות המהדורה האנגלית של קבוצת 'משפחה', ובהשתתפות עורכי המהדורה.

רשימת האורחים האקסקלוסיבית שהשתתפה במפגש, שנערך במרכז האירועים 'ברידג'-26', כללה את השמות הבולטים בעסקנות החרדית הצעירה והוותיקה בארה"ב וביניהם דוד גרינפלד, פיל גולדפדר, חיים דויטש, אהרון וידר, הרב שמואל לבקוביץ, שמחה פלדר, ג'ף בלבון, וּפיליפ רוזן.

האירוע, שכלל מפגש ודיון עם פעילים פוליטיים ואנשי ממשל אמריקאים, נפתח בדבריו של אבי לזר, מנכ"ל 'משפחה' באנגלית, שהציג את חברי המשלחת הישראלית לאירוע: העורך הראשי הרב משה גרילק, המו"ל אלי פלאי, מנכ"ל קבוצת 'משפחה' יהודה נחשוני, ועורכי המהדורה האנגלית - שושנה פרידמן, בנימין רוז, ובסי גראון.

בנאומו בפני משתתפי הוועידה דיבר המו"ל אלי פלאי על מחויבות יהודית כלל עולמית, ותיאר את מעורבותו העמוקה של עיתון 'משפחה', בעברית ובאנגלית, בתהליכים למען העמקת הזהות היהודית והעצמת הפרהסיה היהודית בישראל ובתפוצות. "הפעילות הזו היא לא רק כרטיס הביקור שלנו - היא זכות הקיום שלנו", ציין פלאי לקול תשואות המשתתפים.

את הנאום המרכזי השמיע היו"ר בפועל של ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, מלקולם הונליין, ששיתף את הקהל במסעו האישי, ודיבר בעוצמה וברגש על הצורך של נציגי הקבוצות השונות לשתף פעולה מול אתגרי השעה הניצבים בפני יהדות ארה"ב ובפני מדינת ישראל.

אחריו דיבר הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר 'המרכז לענייני חינוך' המנהל את מערך שלוחי חב"ד בעולם, שאמר: "'משפחה' זה כאשר ההורים והילדים אוחזים באותו העמוד, כאשר הדור הצעיר והדור המבוגר מאוחדים במסירות משותפת למען תורה ומצוות. כאשר האידיאלים שלהם והערכים שלהם שווים וממשיכים את הדרך המסורה לנו מסיני. כל אחד מכם הוא 'שליח' בדרכו הייחודית ובאמצעי ההשפעה העומדים לרשותו, וכל אחד צריך להתמסר לעזור לכל יהודי באשר הוא".

המשתתפים הביעו את הערכתם לאופי המכובד של הוועידה שאיחדה אישים בכירים מכל שדרות היהדות החרדית בארה"ב. סביב שולחן אחד ישבו עסקנים מכל הארגונים החרדיים הבולטים בעולם החסידי והליטאי כאחד - חב"ד, סאטמר, אגודת ישראל האמריקנית, עסקני לייקווד, נציגי OU ועוד רבים, מכל חלקי הפסיפס החרדי-אמריקני.

"מפגשים כאלה מלכדים את השורות ועוזרים לנו לפעול במשותף למען יעדים החשובים לכולנו. אלה אנשים שלא הייתי פוגש בערוצים הרגילים", אמר אחד ממשתתפי הוועידה. מארגני האירוע ציינו כי קיומה של ועידת 'משפחה' – כמו גם קיומו של המגזין עצמו – מוכיחים כי ההבדלים בהשקפה ובגישה בקרב הזרמים השונים בתוככי הציבור החרדי הינם שוליים ביחס לערכים המשותפים, למחויבות, ולאחריות לכלל ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.