מערכת COL | יום י"ח כסלו ה׳תשע״ו 30.11.2015

ההתוועדות – מלוה מלכה י"ט כסלו, בבורו פארק ● גלריה

במוצאי שבת קודש נערכה ההתוועדות – מלוה מלכה המסורתית לרגל י"ט כסלו, בבורו פארק בהשתתפות אלפי משתתפים מכל חצרות החסידים ● הנואם המרכזי היה ראש ישיבת אור אלחנן בלוס אנג'לס הרב הגאון עזרא שוחט שריתק את הקהל ● בהתוועדות צויין על הכרך החדש בסידרת "תניא עם פירוש חסידות מבוארת – מהדורת בוימלגרין" חלק ג' שי"ל השנה , והתקיים יריד ספרי חסידות  צפו בגלריה
ההתוועדות – מלוה מלכה  י
במוצאי שבת קודש נערכה ההתוועדות – מלוה מלכה המסורתית לרגל י"ט כסלו, בבארא פארק בהשתתפות אלפי משתתפים מכל החצרות.

את המלוה מלכה הנחה בכשרון הרב זאב כץ, שדיבר על מעלת י"ט כסלו, ובמיוחד השנה שברוך ה' זכינו שמכון "אליעזר יצחק" בראשות הרב דן יואל ליווי הוציא כרך חדש בסידרת "תניא עם פירוש חסידות מבוארת – מהדורת בוימלגרין", חלק ג' על פרקים יח-כג. בחסות הנגיד החסידי הרב ישעיהו בוימלגרין משפחתו, שמצטרף ל ב' החלקים הראשונים בסידרה שפתחו צוהר ללימוד התניא לבחורי ישיבות ובני תורה.

הרב יעקב ליב אולטין יו"ר היכל מנחם דיבר על המיוחדת שבכרך זה, שמקיף פרקים יסודיים ביותר באמונה בה' פרקים י"ח-י"ט, ובאחדות ה' פרקים כ-כא, ואיך אמונת בה' ואחדותו נוגע לחיי כל יהודי בלימוד התורה ובקיום המצוות פרק כב-כג.

הרב משה וולפסון משגיח בישיבת תורה ודעת דיבר על מיוחדת של שנת הקהל, השנה השמינית, שמספר שמונה הוא מספר של גילוי משיח, ולכן הרבי תמיד עלה לתורה למפטיר שמפטיר היא עלי' השמינית.

הנואם המרכזי ראש ישיבת אור אלחנן בלוס אנג'לס הרב הגאון ר' עזרא שוחט ריתק את הקהל בהסברו שאת שאלת "אמתי קאתי מר" של הבעש"ט כבר שאל ר' יהושע בן לוי את משיח כמסופר בגמרא, ומענה משיח "היום" וביאורו שם אליהו הנביא "היום אם בקולו תשמעו" הוא תוכן המענה לבעש"ט, שכיצד "בקולו תשמעו" הוא ע"י "שיפוצו מעינתך חוצה", עי"ז זוכים לגילוי משיח.

לקראת סיום ראה הקהל בצמאון חלק ווידאו של הרבי שמבאר י"ט כסלו תשד"מ, שבו מבאר הרבי שאף שבדורות הראשונים היתה תורת החסידות ופנימיות התורה שייכת ליחידים הנה בדרונו זה שמצב "בן המלך" בסכנה, מורה המלך לכתוש את האבן טובה מכתרו ואולי יצליח להציל את בן המלך.

כמו כן התפרסם וידאו בפרסום ראשון בו הרבי מורה לרב הרשברג ע"ה ממקסיקו על הדרך כיצד יוכל להביא לאישור משלטונות סוריה להדפסת התניא בתחומה.

במהלך המלוה מלכה הוקרן וידאו מ ג' משפעים הרב יואל הכהן כהן, הרב חיים שלום דייטש והרב אלימלך צויבל שבארו את המיוחדות של פירש חסידות מבוארת על התניא, ובמיוחד בכרך זה.

היכל מנחם בארא פארק מודה במיוחד להרב שלום דובער שי' דריזין תרם חלק מרכזי מהמלוה מלכה, וזכות הרבים תלוי' בו.

במהלך הערב חולק תדפיס מתוך הספר החדש מבית היכל מנחם "תולדות ספר התניא" על כתיבתו הדפסתו והתפשטותו של ספר התניא בכל תוצות ישראל, התדפיס נדפס על ידי הנגיד החסידי הרב יוסף יצחק קזרנבסקי.

במהלך השבוע יפרסם בעז"ה היכל מנחם את הווידאוים המלאים של הנאומים המרכזיים מהמלוה מלכה.

את ההתועדות ארגנו הרב ישראל שטערן מנהל היכל מנחם, והרב יואל נפרסטק ממנהל הפעילות של היכל מנחם בבארא פארק

בוידאו המצורף: משפיעים מדברים על הספר החדש של חסידות מבוארת על התניא
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.