מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״ו 27.11.2015

לרגל י"ד כסלו: חופה לששה זוגות בפולטובה

השלוחים בפולטובה שבאוקראינה, הרב יוסף-יצחק ונחמה-דינה סגל, קיימו השבוע אירוע נדיר לא רק במושגים מקומיים: ששה זוגות של יהודים, רובם "נשואים" כבר מספר שנים, נישאו כדת משה וישראל בשש חופות מרגשות – בזו אחר זו  חופה לששה זוגות בפולטובה
לרגל י
האירוע התקיים ביום ראשון האחרון ולחתונה גוייסו שלוחים מישראל ומהערים קרמנצ'וג ודנייפרופטרובסק, ששימשו בתפקיד השושבינים ומסדרי הקידושין, נוסף לשלוחים לבית סגל: הרב שלמה סלומון מקרמנצוג, הרב משה וובר, הרב
יהושע רסקין מארה"ק, הרב מנחם-מענדל ליפסקר מארה"ק והרב משה נוימן מדנייפרופטרובסק.

השתתפותו של הרב וובר הייתה חשובה במיוחד, כיוון שארבעה מהזוגות הם תלמידי ותלמידות 'כולל תורה', שהוא עומד בראשו. "זה היה מרגש לראות אותו מוביל לחופה חלק מהזוגות, שנמנים למעשה על 'תלמידיו'. אין ספק שהשיעורי תורה במסגרת הכולל אפקטיביים מאוד ואכן רואים את ההשפעה וההתקדמות של היהודים בקהילה בזכותם".

את האירוע הנחה בטוב טעם הרב יהושע רסקין, שגם ניצח יממה קודם לכן על שבת חתן-כלה, שהתקיימה ברוב עם בשבת, בהתוועדויות חסידיות.

הרב סגל אומר כי "לפני כחודש התקיים כנס 'הקהל' לנשות הקהילות היהודיות באזור, סמוך לציון כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע בהאדיטש הסמוכה. אל הכנס הגיעה במיוחד הגב' רוחמה רוזנשטיין מארגון 'אפריון', שבאה מצוידת בספרים בשפה הרוסית על חשיבות חיי הנישואין היהודיים. במהלך הכנס היא נשאה הרצאות בנושא ושש נשים מהקהילה קיבלו על עצמן ללמוד את ההלכות, להינשא שוב כדת משה וישראל ולשמור על טהרת המשפחה. כסגירת מעגל, רוחמה ובעלה הגיעו במיוחד מארץ הקודש לחתונה, ואף היו השושבינים של אחד הזוגות והעניקו שי לכל אחד מן הזוגות".

החתונות התקיימו בסיוע 'קרן מרומים' בהנהלת השליח הרב בן-ציון ליפסקר, ואירגון 'אפריון', ובתרומת ידידי הקהילה – משפחת ר' אהרון איידיליסט, משפחת ר' אליעזר קורנהאוזיר, משפחת ר' מרדכי באנדיקט, משפחת ר' יהודה דה-וירס ומשפחת ר' מרדכי-אהרון פייגלין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.