מערכת COL | יום ה' חשוון ה׳תשע״ו 18.10.2015

סיטרואן פיקאסו C4 – המהפיכה הצרפתית ● אלה ברכב

ה-C4 פיקאסו הגיע לישראל לפני כשנה וקבע רף איבזור גבוה בסגמנט המיניוואנים. הטכנולוגיה שלו יכולה להתחרות עם רכבים שעולים כפול ממנו והוא עולה כמו כל מינוואן אחר! ● לנסיעת המבחן הזו צירפנו מספר אנשים בגילאים שונים שחיוו דעתם על הטכנולוגיה, העיצוב ועל ההתאמה שלו למשפחה ● הדעות היו שונות ומצאנו את עצמינו אפילו מתווכחים... אבל על דבר אחד כולם הסכימו... ● כתב הרכב שלנו, שמואל מתן וחברים, יצאו לחפש את המיניוואן המושלם  סיטרואן פיקאסו C4
סיטרואן פיקאסו C4 – המהפיכה הצרפתית ● אלה ברכב
סיטרואן פיקאסו C4
שמואל מתן



ברוכים הבאים למיניוואן של סיטרואן. למבחן הוא הגיע חמוש ברמת האיבזור "אקסלוסיב" שמוסיפה לא מעט פרטי איבזור ובטיחות. פער המחיר לגירסא זו זניח לדעתינו ועומד על 9.000 ₪ ששווים את ההפרש. בנוסף יש גם שתי גירסאות דיזל חסכוניות יותר בצריכת הדלק, אבל מחירם גבוה יותר.

סיטרואן מצליחה תמיד להיות שונה והיא אף פעם לא יכולה (או רוצה...) להיראות כמו כולם. הסתכלו על החזית, על העיניים העצומות שנראה שהגיעו מהמזרח הרחוק... הפנסים האחוריים, הקורות האפורות שמשתלבות היטב בצבע התכלת/כסוף, אבל נראות קצת מוזר בצבעים אחרים. זה לא עניין של יפה יותר או פחות. אלא שונה מכל העדר וזה מצליח להיראות מיוחד.

הפתיחה וההתנעה ללא מפתח ואנו מגלים תא נוסעים עשיר ומעוצב עם גווני שחור וברונזה, עיצוב עדין ומרשים בידיות האחיזה, סוככי שמש ניתנים לכיוונון שמכניסים אווירה לתא הנוסעים, שני מסכי ענק צבעוניים ומושבים נוחים. פה אחד אנחנו נותנים לו את הציון 10 על תא הנוסעים.



את המסך המרכזי בו מרוכזים רוב מערכות הרכב כולל המזגן כבר פגשנו ב-308. הוא נראה מצוין והוא עדיין חידוש שלא נפוץ בתעשייה, אבל הייתי שמח לפגוש אותו במחשב האישי ופחות ברכב שדורש מהנהג להיות מרוכז בכביש... הטאצ' עדיין רחוק משלימות ויצר בנו געגוע למתגים פשוטים של פעם... המסך הגדול (12 אינטש') שמחליף את לוח המחוונים הקלאסי, מרשים, ברור ועתידני (3 תצוגות גרפיות!) והתפעול שלו פרפקט.



רשימת האיבזור ארוכה מאד ולא ניתן במסגרת המדור להעתיק את כולה מהקטלוג. מה שנציין כאן הם הדברים המיוחדים שתפסו אותנו, נתחיל בשמשה הקדמית הפנוראמית שמונעת חדירת חום, מצלמת אחורית מעולה שמתפקדת גם בשמש וגם בלילה, חניה עצמאית, תאורת לד פנימית, הפעלה חשמלית רציפה לכל החלונות, מראות מונעות סינוור, פנסים עוקבי פניה, כניסות ל-USB ולמצת בכל שלשת השורות, תא כפפות מקורר. את הרשימה סוגר פנס יד חביב בתא המטען ורק חבל שמתקן הכוסות מרוחק ולא שימושי.



גם רשימת אביזרי הבטיחות מרשימה ומוכרת יותר ברכבי פאר. מעט על קצה המזלג: חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת זיהוי כלי רכב בשטח מת, בלם יד חשמלי, נורית התראה על אי חגירת/ פתיחת חגורות ועוד ועוד ועוד... שני אביזרי בטיחות פגשנו כאן לראשונה.

הראשון הוא החגורה שרוטטת בכל פעם שתסטו מנתיב, (תחליף מעולה למוביל אי...) והשני הוא בקרת השיוט האדפטיבית שמאיצה או מאיטה בהתאם לרכב שנוסע מלפנים! זה עובד נפלא, זה בטיחותי וזה מרשים שהטכנולוגיה הזאת מגיעה לרכב שאינו פרימיום.

את הכרכרה מובילים 165 כוחות סוס שמופקים ממנוע מודרני בנפח 1.600סמ"ק. יחד עם גיר שישה הילוכים הוא משנע את הפיקאסו בזריזות גם אם מדובר בעליות לירושלים. מערכת "עצור וסע" עבדה מבלי להפריע יותר מידי. צריכת הדלק למרות כל הטכנולוגיה עמדה על 11 ק"מ לליטר.



אנו מחפשים את ידית ההילוכים ומוצאים שלמרות כל השיפורים בדגם החדש, היא עדיין נמצאת מעל ידית הווישרים (וזה מבלבל! ) המיקום והתפעול לא ממש נוחים ואפילו נציג המכירות הזהיר אותי לוודא בכל עצירה שאנחנו על מצב חניה ולא בהילוך אחורי... בנוסף עומס המתגים העצום על ההגה שולט על לא מעט פונקציות אבל אנחנו העדפנו משהו יותר נקי (כמו ב-308 למשל...)

השורה השנייה כראוי למיניוואן, מרווחת. המושבים נעים על מסילה נפרדת וניתנים להטייה, יש שולחנות טיסה, שני מזגנים אחוריים עם מתג בקרה לשליטה על המזגן, רשתות לחלונות (לא יותר פרקטי חלונות כהים?) ותאורת לד.

השורה האחרונה מתאימה לצעירים (לא לצעירים ברוחם...) הכניסה אליה נוחה למדי והמושבים קטנים אבל מספיקים.

תא המטען כנהוג בקטגוריה קטן אבל הוא נפתח מעט לעומק ומתאים לשימושים סבירים ותכל'ס הוא  גדול יותר מכל המתחרים.



רגע לפני שהעלנו את הסקירה על הפיקאסו, התבשרנו על: הפסקת היצור של אחד ממובילי הקטגוריה, המאזדה חמש שבתקופות מסוימות נמכר כאן בהיסטריה של ממש וגם ש...ה-5008 של פיג'ו יפסיק להימכר בהדרגה. וגם...על ירידה במחירה של הפיקאסו ב-10.000₪ בעקבות שער היורו הנמוך ומעכשיו תוכלו לרכוש את הפיקאסו כבר במחיר של 160.000₪.

זה אחד המבחנים המעניינים שהיה לנו. מגוון האנשים ופער הגילאים הפכו את ההפסקות במבחן לדיון סוער. הרוב אהבו את התוצאה הסופית אבל היו גם את אלו שהתעקשו לדבר על הנדסת האנוש...

על דבר אחד כולם הסכימו: הפיקאסו C4 בגירסת האקסלוסיב, הוא המיניוואן הטוב ביותר. בעוד שנה שנתיים בטח גם המתחרים יקבלו את הטכנולוגיה הזאת, אבל נכון להיום הוא ללא תחרות!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.